Atlantic Grupa je u prvih devet mjeseci 2018. ostvarila ukupni prihod od 3,9 milijardi kuna, pri čemu su prihodi od prodaje u odnosu na isto razdoblje prethodne godine organski rasli 3,7 posto, dok je blagi nominalni pad prihoda od prodaje od 0,5 posto rezultat prošlogodišnje prodaje proizvodnje sportske prehrane belgijskom partneru i izostanka s time povezanih prihoda od uslužne proizvodnje. Dobit prije kamata, poreza i amortizacije (EBITDA) iznosi 524,1 milijuna kuna i veća je za 18,9 posto, dok je neto dobit nakon manjinskih interesa porasla čak 34,4 posto na 319,3 milijuna kuna.
Najbolji u odnosima s investitorima
“Zahvaljujući najprije poslovnim rezultatima, a sudeći i prema osvojenim nagradama i priznanjima, možemo zaključiti da će 2018. biti još jedna uspješna godina za Atlantic Grupu, u kojoj smo ojačali korporativne prakse kao i naše brendove. Atlantic je kao prvi izdavatelj prešao sa Službenog u Vodeće tržište ZSE, a uslijedila je i prva nagrada za odnose s investitorima. Naš najinternacionalniji brend – Argeta – postao je europski lider, dok redizajnirana Cockta ostvaruje izvanredne prodajne rezultate. Uz osnaženi distribucijski asortiman, nastavili smo i s poboljšanjima u organizaciji distribucije, te s dezinvestiranjem „non-core“ poslovnih operacija. Također, značajan rast profitabilnosti i niži financijski troškovi koje zahvaljujemo daljnjem razduživanju ojačali su naš novčani tijek te čine čvrsto uporište za budući rast“, istaknuo je predsjednik Uprave Emil Tedeschi.
Među brojnim inicijativama iz razvoja vlastitog asortimana posebno se ističe Argeta, koja se, nakon uspješnog pokretanja proizvodnje u SAD-u prošle godine, u ovoj godini etablirala kao mesni namaz broj jedan u Europi. Redizajnirana Cockta je ostvarila zavidne prodajne rezultate, s ukupnim rastom u HoReCa segmentu od čak 47 posto. U nastavku strategije dezinvestiranja manjih poslovnih operacija u srpnju je s renomiranom tvrtkom Magdis iz Zagreba potpisan ugovor o kupoprodaji društva Neva, koje okuplja poznate kozmetičke brendove Melem, Plidenta i Rosal.
Najviše rasli Argeta, pića i hrvatsko tržište
Na ukupan rast prihoda od prodaje Atlantic Grupe u prvih devet mjeseci 2018. najviše su utjecala Strateška poslovna područja: Delikatesni namazi s rastom od 10,2 posto, Pića s rastom od 7,0 i Kava s rastom od 4,3 posto. Kava se također s 21,0 posto udjela i 816,7 milijuna kuna prihoda od prodaje ističe kao najveća pojedinačna kategorija u ukupnim prihodima. Pod utjecajem snaženja portfelja i organizacijskih optimiranja najznačajniji rast u distribucijskom poslovanju ostvarila su tržišta Hrvatske s rastom od 9,6 posto i Srbije s rastom od 5,6 posto, a slijede Slovenija koja je rasla 5,5 posto i BiH s rastom od 4,0 posto.
U ukupnoj prodaji vlastiti brendovi čine 68,9 posto, brendovi principala u distribuciji 23,0 posto, ljekarnički lanac Farmacia sudjeluje sa 7,9 posto, a proizvodnja privatnih robnih marki za treće strane s 0,2 posto.