Bosch procjenjuje da će se u 2025. godini proizvesti gotovo 20 milijuna hibridnih i električnih vozila. Bosch smatra da je elektromobilnost područje koje će u budućnosti imati velik značaj Zbog toga dobavljač tehnologija i usluga sada uspostavlja poslovnu jedinicu posebno namijenjenu elektromobilnosti. Jedinica će biti dio novog odjela za rješenja za pogonske sklopove Pogonskih rješenja (Powertrain Solutions).
Taj će odjel od početka 2018. obuhvaćati djelatnosti tvrtke povezane s elektromobilnosti, ali i sadašnjih odjela za benzinske sustave (Gasoline Systems) i dizelske sustave (Diesel Systems). Bosch će, dakle, iz samo jednog izvora opskrbljivati postojeće i nove kupce svim tehnologijama za pogonske sklopove. Osim na širenju elektromobilnosti, Bosch će intenzivno raditi i na daljnjem poboljšanju tehnologije motora s unutarnjim izgaranjem. Osim 20 milijuna novih hibridnih i električnih vozila na cestama u cijelom svijetu 2025. godine bit će i oko 85 milijuna novih benzinskih i dizelskih vozila.
„Bez obzira radi li se o dizelskoj tehnologiji, benzinskoj tehnologiji, ili elektromobilnosti, Bosch je vodeći inženjerski i tehnološki partner proizvođača vozila. Strateški smo odlično pripremljeni za pomak prema električnoj vožnji”, rekao je Dr. Rolf Bulander, predsjednik Boscheva poslovnog područja Rješenja za mobilnost i član upravnog odbora društva Robert Bosch GmbH. „Bosch će pokretati pogonski sklop i u budućnosti, bilo na gorivo ili struju. Budući da još nije jasno koji će pogonski sklop ili koja kombinacija raznih tipova dominirati u određenom razdoblju, odlučili smo zauzeti dvojaki pristup i poboljšavati svoju stručnost i širiti svoje znanje i na području elektromobilnosti i na području motora s unutarnjim izgaranjem”, dodao je Bulander. S obzirom da je tehnološki i tržišni predvodnik u sferi pogonskih sklopova, Bosch igra važnu ulogu u transformaciji koncepata mobilnosti. U budućnosti će novi odjel Pogonska rješenja (Powertrain Solutions) nuditi širok asortiman tehnologija zbog kojih će put od točke A do B biti učinkovitiji, ekonomičniji i ekološki prihvatljiviji za ljude diljem svijeta.
Intenzivna ulaganja u inovativna rješenja za pogonske sklopove
Svake godine Bosch potroši nekoliko milijardi eura na dodatno unapređivanje rješenja za pogonske sklopove. Samo u području elektromobilnosti, Boschevo nastojanje da ostvari prekretnicu rezultira ulaganjima od 400 milijuna eura godišnje. Većina ulaganja odlazi na istraživanje i razvoj akumulatora. Bosch je jedini globalni klasični dobavljač dijelova za motorna vozila koji istražuje sadašnje i buduće tehnologije ćelija. Tvrtka je već primila više od 30 narudžbi povezanih s elektromobilnošću od međunarodnih proizvođača vozila. Oko 1800 Boschevih stručnjaka radi na elektromobilnosti budućnosti.
Približavanje tržištu i kupcima
Putem novog odjela Pogonska rješenja (Powertrain Solutions) Bosch svojim kupcima želi ponuditi podršku za pogonske sklopove iz jednog izvora i u sve većoj mjeri nuditi potpuna sustavna rješenja uz pojedinačne komponente. „Zahtjevi naših kupaca sve više nadilaze okvire motora s unutarnjim izgaranjem. Taj dinamični pomak prema elektrifikaciji igrat će glavnu ulogu u oblikovanju novog odjela. Tijekom tog procesa transformacije svojim ćemo znanjem tehnologijom pružati podršku našim kupcima”, rekao je Bulander.
U strateškom smislu odjel Pogonska rješenja (Powertrain Solutions) fokusirat će se na tri temeljna segmenta: osobne automobile i kamione s motorima s unutarnjim izgaranjem te hibridne pogonske sklopove i električna vozila. To podrazumijeva razne izazove. „Smatramo da elektromobilnost i gospodarska vozila imaju golem potencijal za rast. Kada su u pitanju osobni automobili s motorima s unutarnjim izgaranjem, naš će glavni cilj biti poboljšanje učinkovitosti”, rekao je Bulander. Tehničke inovacije bit će potrebne za sva rješenja za pogonske sklopove. Naposljetku će dugoročno konkurentne ostati samo one tvrtke čiji tržišni proizvodi dodatno smanjuju potrošnju goriva i emisije.
Promjene na tržištu
Bosch će u nadolazećim godinama usporedno razvijati sve te tehnologije. Tvrtka će jedino na taj način moći brzo i fleksibilno reagirati na tržišne promjene, i to na svim područjima povezanima s pogonskim sklopovima. Trenutačno se sa sigurnošću može reći da će mobilnost dugoročno gledano biti električna.
Međutim, danas se ne može pouzdano predvidjeti kada će i koliko brzo nastupiti promjena, te u kojem obliku.
Odjel Pogonska rješenja (Powertrain Solutions) okupit će oko 88.000 zaposlenika na više od 60 lokacija u 25 država diljem svijeta. Zaposlenici iz odjela za benzinske sustave (Gasoline Systems) i dizelske sustave (Diesel Systems) već sada uspješno surađuju. Ta će se suradnja dodatno osnažiti u novom odjelu počevši s 2018. godinom. Nakon tog preustroja broj zaposlenika ostat će gotovo nepromijenjen.
Pojedinosti buduće organizacije razradit će se u bliskoj suradnji sa zastupnicima zaposlenika. Planira se da novi odjel i njegove tri jedinice počnu s radom početkom 2018.