„Turizam donosi skoro 17 posto BDP-a i baš zato moramo s posebnom pažnjom pristupiti tom sektoru. Čeka nas nova strategija razvoja turizma nakon 2020. godine, Dvije godine će proletjeti za tren oka, stoga nove smjerove i niše hrvatskoga gospodarstva trebamo što prije definirati. Kako bi produžili pred i posezonu ključno je razvijati posebne oblike turizme i maksimalno prilagoditi ponudu tipu gostiju koje želimo privući. Trebamo znati u kojoj regiji ciljamo na kakav oblik turizma i onda sustavno ulagati u njega“, istaknuo je predsjednik Hrvatske gospodarske komore Luka Burilović na otvorenju konferencije Može li hrvatski turizam 365? – 2. korak.
„Rad svih branši hrvatskoga turizma već je pokazao rezultate budući da su prihodi od turizma rasli u prvom kvartalu 2018. za 14 posto. Dolasci i noćenja porasli su za 19 posto, odnosno 24 posto u prvih 5 mjeseci ove godine, dok su se u visokoj sezoni stabilizirali i ostvarili manje stope rasta. No, cilj nam treba biti brendiranje naših posebnosti i sustavno podizanje kvalitete ponude, a ne samo rast broja noćenja i dolazaka. To mora biti smjer hrvatskog turizma u budućnosti kako bi se postigao održiv i ravnomjeran razvoj, smanjenje opterećenja infrastrukture i povećavanje prihoda“, poručio je Burilović, dodavši kako upravo na tim problemima u sklopu HGK rade Zajednice zdravstvenog, kulturnog i pustolovnog turizma, 4 udruženja i zajednice nautičkog turizma te Grupacija jedinstvenih i luksuznih hotela pod brendom Stories.
„Za stvaranje destinacije potrebno nam je zajedništvo, a hrvatski turizam može i mora razvijati cjelogodišnju ponudu, to su zaključci prve konferencije, a ja duboko vjerujem da nam to trebaju biti dugoročni ciljevi za razvoj turizma. Moramo povezati obalu i unutrašnjost koja još uvijek ostvaruje tek 4 posto noćenja. Izgleda kao da smo na dobrom putu, no još je puno posla pred nama. Razvoj novih proizvoda, kreiranje novih doživljaja i izvrsnost u svakom segmentu su ključni za uspjeh“, poručila je organizatorica konferencije Ivana Kolar.
„Uvjeren sam da možemo imati kvalitetan cjelogodišnji turizam, ali pred nama su brojni izazovi. Turizam je glavna gospodarska grana u Hrvatskoj i naša pozornost mora biti usmjerena na stvaranje boljeg okvira za njegovo funkcioniranje. Na temeljima održivog razvoja turizma planiramo budućnost. Sunce i more više nisu glavni razlog dolaska u Hrvatsku, tu su gastronomija, kultura, avanturistički i kongresni turizam koji danas privlače brojne turiste i stvaraju jedan drugačiji okvir za razvoj. Muči nas nepovoljan odnos smještajnih kapaciteta, tu nismo dovoljno konkurentni. Želimo se uspoređivati s najboljima, a te zemlje imaju preko 50 imaju smještaja u hotelima. Kod nas to nije slučaj, a taj prosjek i pada zbog povećanja privatnog smještaja. O tome trebamo ozbiljno porazgovarati“, izjavio je državni tajnik u Ministarstvu turizma Frano Matušić.
Cilj konferencije i ove godine je predstavljanje i razgovor o potencijalima, mogućnostima, pozitivnim praksama i rješenjima za razvoj cjelogodišnjeg turizma, te razvoj prijedloge kako potaknuti i razvijati cjelogodišnji turizam. Istaknuta je nužnost razvoja destinacija kao preduvjet produženja sezone, a jedna od glavnih tema bila je i kulturni turizam s obzirom da smo u godini kulturne baštine. Niz domaćih i stranih stručnjaka podijelio je svoja znanja i pozitivna iskustva kroz sudjelovanje u panel raspravama.