Konferencijom “Savez za zdraviju budućnost” Nestlé i partneri obilježili su 10 godina snažne prisutnosti u zemljama regije. Pred više od 150 stručnjaka iz područja nutricionizma, zdravlja i obrazovanja, raspravljalo se o prehrambenim i zdravstvenim trendovima unutar regije te o budućnosti hrane.
Predstavljeni su i rezultati regionalnog projekta kompanije Nestlé koji je od početnih 2.000 djece tijekom desetljeća obuhvatio više od njih 200.000 iz 1.776 osnovnih škola u Hrvatskoj (projektom Vrtim Zdravi Film), Srbiji (projektom Zdravo rastimo) te Bosni i Hercegovini (projektom Zdravo).
Prehrambeni i zdravstveni trendovi prikazani su kroz rezultate istraživanja o navikama i ponašanju osnovnoškolske djece kada su u pitanju prehrana, dijeta te tjelesna aktivnost kao i vrijeme provedeno uz ekrane. Istraživanje pokazuje da prosječno svega trećina djece u regiji ima preporučenih 5 obroka dnevno, čak 1 od 10 njih ne jede u obrocima, dok su s druge strane dobri pokazatelji da redovito doručkuje 7 od 10 djece. Znanje o optimalnom dnevnom nivou tjelesne aktivnosti posjeduje približno 50% djece, ali svejedno je minimalno 60 minuta dnevno tjelesno aktivno manje od 40% njih. Svojom tjelesnom težinom zadovoljno je nešto manje od 50% djece te čak 8 od 10 njih stalno ili povremeno razmišlja o svojoj težini. „Rezultati ukazuju da je pandemija tjelesne (ne)aktivnosti prisutna u zemljama regije, da u posljednjih 5 godina bilježimo porast djece koja pred ekranom provode znatno više vremena u odnosu na preporuke te da raste nezadovoljstvo fizičkim izgledom. Stoga je potrebno nastaviti s edukacijom ne samo djece već i njihovim roditelja kao i subjekata u školama kako bi utjecali na pozitivne trendove.“ – izjavila je dr.sc. Dijana Mayer,epidemiolog iz Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo.
Kada je riječ o budućnosti hrane naglasak je na pružanju pomoći roditeljima i odgajateljima u usmjeravanju djece prema zdravim životnim navikama te prilagođavanju portfelja proizvoda globalnim trendovima, naglasili su iz kompanije Nestlé. „Ljudi danas sve više traže ravnotežu u što boljem izboru namirnica s naglaskom na namirnice biljnog podrijetla. S obzirom na to da su prirodni resursi ugroženi, moramo razmišljati o održivom sustavu hrane – ne samo o namirnici, nego i o cijelom putu njenog nastanka. Bez zdravog okoliša nema ni zdrave hrane. Na tom putu oslonit ćemo se na znanost i nove tehnologije, koje će dati rješenja za optimalan uzgoj hrane – izjavila je mag. nutr. Koraljka Novina Brkić, Nestlé Adriatic.
Na konferenciji se raspravljalo i o uzrocima nastanka i nestanke debljine kod djece te potrebi multidisciplinarnog pristupa zdravlju. „Gotovo 30% djece u Europi ima prekomjernu tjelesnu masu, a situacija u regiji nije puno drugačija. Budući da dijete nije odgovorno za svoje zdravlje i nutritivni status već njegovi roditelji, ali i cjelokupno društvo na lokalnom i globalnom nivou, potrebno je ustrajno raditi na motivirajućem okruženju“ – izjavila je dr.sc. Tena Niseteo, predsjednica Hrvatskog saveza nutricionista.
Kako se promijenila struktura bolesti i koji su to čimbenici koji utječu na zdravlje dotaknula se u svom izlaganju predsjednica Europskog udruženja za dječju gastroenterologiju, hepatologiju i prehranu prof.dr.sc. Sanja Kolaček: „Prvih 10 godina djetetovog života je ključno, tijekom tog razdoblja različiti okolišni čimbenici poput prehrane, tjelesne aktivnosti i zagađenja mogu utjecati na to da kasnijih desetljeća života osoba obolijeva od raznih autoimunih, kardiovaskularnih i drugih bolesti. Ako nešto želimo mijenjati moramo to raditi u tih prvih 10 godina i za to nije dovoljan jedn profil stručnjaka već je potreban tim, podrška šire zajednice. Samo uporan timski pristup može učiniti razliku.“
Na kraju konferencije, koju je moderirala prof.dr.sc. Darija Vranešić-Bender, govornici su se složili da su uloga roditelja, suradnja privatnog i poslovnog sektora te vršnjačka edukacija ključni za odgoj zdravijih generacija. Sukladno tome, kompanija Nestlé najavila je još ambicioznije planove. „Budućnost projekta vidimo kroz povećanje broja uključene djece i roditelja, povećanje investicije od 25% u odnosu na raniju godinu, nastavku suradnje s našim dosadašnjim partnerima te povezivanju s drugim nacionalnim programima s ciljem stvaranja zdravijih navika kod djece.“ – zaključila je Neli Angelova, direktorica komunikacija za JI tržište te pozvala sve dionike na zajedničko djelovanje.