Digitalno doba okreće grafičku industriju novim modelima poslovanja

In Sajmovi i izložbe
Digitalno doba okreće grafičku industriju novim modelima poslovanja

Hrvatske tvrtke na najvećem sajmu ambalažne industrije Europe i Azije.

Grafičko-prerađivačka industrija stalno se mijenja, a nove tehnologije i rješenja potrebno je primjenjivati gotovo svakodnevno. Upravo je zbog toga ključno kontinuirano informiranje o novim modelima poslovanja, inovacijama i tehnologijama. Jedno od središnjih mjesta za to u euroazijskoj regiji je sajam ambalažne industrije Eurasia Packaging, koji se održava od 11. do 14. listopada u Istanbulu i na kojem sudjeluje i delegacija hrvatskih tvrtki uz zajedničku potporu HGK i organizatora sajma.

“Industrija tiska, ambalaže i etiketa prema svim pokazateljima u velikoj je prednosti u odnosu na ostale segmente grafičko-prerađivačke industrije, ali svi pokazatelji općenito u odnosu na prethodnu godinu su u porastu”, istaknula je samostalna savjetnica iz Sektora za industriju i održivi razvoj HGK Jagoda Divić.

Inače, ova industrija u Hrvatskoj okuplja više od tisuću tvrtki, s više od 10 tisuća zaposlenih. Poslovni prihodi za 2022. godinu iznose 1.371 milijuna eura, što je porast od 26,7 posto u usporedbi s godinom prije. Prihodi od prodaje u inozemstvu dosežu 532 milijuna eura, što je porast od 36,1 posto u usporedbi s 2021. godinom.

Divić ističe da digitalno doba danas okreće grafičku industriju novim modelima poslovanja. “Radi se o kapitalno intenzivnoj industriji koja drži do visoke razine eko standarda i energetske samoodrživosti”, pojašnjava Divić.

U poslovnoj delegaciji tvrtki iz Udruženja HGK sudjeluju tvrtke Grafik net, Grafokor i Simpak usluge, a delegacija je na sajmu posjetila i izložbeni prostor AluflexPack Grupe.

Zamjenik predsjednika Udruženja grafičko-prerađivačke industrije HGK, Antonio Zadro iz tvrtke Grafik.Net, osvrnuo se na stanje na hrvatskom tržištu. Zadro pojašnjava da se EU fondovi koriste za financiranje energetske učinkovitosti, digitalne transformacije i zelenu tranziciju općenito. Logistički i nabavni tokovi se polako oporavljaju, a što se tiče radne snage, izazov i dalje postoji, a tvrtke radnike uvoze s Dalekog istoka.

“Grafičko-prerađivačka industrija je prateća industrija, što znači da ovisimo o trendovima u drugim djelatnostima. Primjerice, kartonska i fleksibilna ambalaža i etikete su i dalje u porastu. Na sajmu nam je cilj upoznati nove potencijalne dobavljače strojeva i materijala, koji su pozicionirani cjenovno između europskih i Dalekog istoka”, rekao je Zadro.

Sajam Eurasia Packaging održava se po 28. put. Prošle je godine privukao ukupno više od 72 tisuće posjetitelja iz 122 zemlje. Najveći regionalni trgovinski događaj u industriji pakiranja omogućava lokalnim turskim i međunarodnim tvrtkama za pakiranje sastanke s kupcima. Kao učinkovita trgovačka platforma koja pokazuje snagu, inovativne sposobnosti i pristup održivosti industrije, sajam je ključna stavka u postizanju cilja turske ambalažne industrije da do 2030. dosegne veličinu od 50 milijardi dolara i izvoz od 20 milijardi dolara.

divic

You may also read!

Giving Friday 2024

Giving Friday: dm će donirati pet posto dnevnog prometa ostvarenog u petak 29. studenog

U petak 29. studenog dm će obilježiti Giving Friday, potpuno drugačiju verziju Crnog petka, povodom kojeg će donirati pet

Read More...
Predstavnici MMM

MMM Agramservis novi je izdavatelj mini obveznica

Privredna banka Zagreb (PBZ), dio Sektora inozemnih banaka (IBD) Intesa Sanpaolo Grupe, djelovala je kao jedini agent izdanja i

Read More...
Zaštita na radu investicija, a ne trošak

Zaštita na radu investicija, a ne trošak

Pod pokroviteljstvom Hrvatskog sabora - Odbora za rad, mirovinski sustav i socijalno partnerstvo, Ministarstva znanosti, obrazovanja i mladih i

Read More...

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Mobile Sliding Menu

Opći uvjeti korištenja

Suvremena.hr © Copyright | h1 design