Do 2020. godine Hrvatska među top 20 turističkih destinacija u svijetu

In Konferencije / savjetovanja
Gourmet

Uspostava kvalitetnog institucionalnog, zakonodavnog i strateškog okvira, stvaranje destinacijskih gastronomskih iskustava i povećanje prepoznatljivosti na međunarodnom tržištu ključni su preduvjeti da bi Hrvatska do 2020. godine postala prepoznatljiva gastronomska turistička destinacija te ušla u 20 vodećih turističkih destinacija u svijetu. Zaključci su to danas održane konferencije projekta „Gourmet Hrvatska“ financiranog iz Europskog fonda za regionalni razvoj.

„Prema posljednjem TOMAS istraživanju o stavovima i turističkoj potrošnji u Hrvatskoj, gastronomija i uživanje u hrani predstavlja jedan od tri glavna motiva dolaska u destinaciju za 29% turista. Taj je rezultat značajan jer je još prije desetak godina hrvatski turizam uglavnom bio vezan uz plaže i sunce“, rekao je Frano Matušić, državni tajnik Ministarstva turizma, dodavši kako je taj podatak velika šansa Hrvatskoj za razvoj cjelogodišnjeg turizma u kontinentalnoj Hrvatskoj, posebice u Slavoniji.

„Pilot-projekt Gourmet Hrvatska dio je šire Cluster inicijative koju posljednjih godinu i pol dana provodi Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta, ujedno i nositelj ovog pilot-projekta. Cluster inicijativa, vrijedna 68 milijuna kuna, identificirala je 13 strateških područja ključnih za razvoj konkurentnosti Hrvatske“, istaknuo je Robert Blažinović iz Ministarstva gospodarstva, poduzetništva i obrta.

Osim Ministarstva gospodarstva, poduzetništva i obrta, u projektu su sudjelovali i Ministarstvo turizma, Ministarstvo poljoprivrede, Hrvatska gospodarska komora, Hrvatska obrtnička komora te Hrvatska turistička zajednica koja je ujedno bila i glavni partner.

„Trenutno u Hrvatskoj imamo 20 zaštićenih gastronomskih proizvoda s oznakama izvornosti i geografskog podrijetla, a posljednji takav proizvod je lička janjetina. Cilj nam je dalje jačati vrhunsku kakvoću naših proizvoda i tako ih plasirati na tržište“, istaknuo je Krunoslav Karalić, pomoćnik ministra poljoprivrede dodavši kako sav trud struke neće biti dovoljan ako mi svi kao potrošači, te hrvatski hoteli i restorani, ne damo prednost hrvatskim proizvodima.

Na jednoj od panel raspravi na konferenciji osječki chef Tomica Đukić, glavni kuhar Hrvatske nogometne reprezentacije na Svjetskom prvenstvu u Rusiji, govorio je o lancima vrijednosti, odnosno usklađivanju eno-gastronomske ponude sa zahtjevima i potrebama tržišta, dok je Rudolf Štefan iz Pelegrinija, šibenskog restorana sa Michelinovom zvjezdicom istaknuo kako je upravo taj restoran pokrenuo zakladu za školovanje mladih talenata od 16 do 26 godina u području gastronomije za sve one koji vide rad u toj branši kao životni poziv bez obzira imaju li prethodno adekvatnu izobrazbu, ali uz uvjet da nakon školovanja ostanu u Republici Hrvatskoj raditi barem dvije godine.

Tijekom 18 mjeseci provedbe Projekta analizirano je sadašnje stanje gastronomske ponude u Hrvatskoj, napravljen je Strateški okvir i smjernice za razvoj gastronomskih/gourmet destinacija i proizvoda te su kreirane smjernice za razvoj branda sadašnjih i budućih gastronomskih destinacija. Također, u suradnji s dionicima na lokalnoj i nacionalnoj razini definiran je Akcijski plan za razvoj gastronomije u Hrvatskoj.

Projekt su proveli WYG Savjetovanje, Institut za turizam i Institut za međunarodne odnose u suradnji s velikim brojem partnera na lokalnoj i nacionalnoj razini.

You may also read!

poljoprivreda

CroAGRO – sajam kakav poljoprivreda zaslužuje

Ove godine fokus je na izazovima radne snage u agrosektoru Damir Pavlek CroAGRO, međunarodni sajam poljoprivrede, poljoopreme

Read More...
Poslovni subjekti zatražili poticaje za kupnju 2860 'čistih' vozila

Poslovni subjekti zatražili poticaje za kupnju 2860 ‘čistih’ vozila

Preko javnog poziva za kupnju novih vozila na alternativna goriva za pravne osobe, kojeg je Fond za zaštitu okoliša

Read More...
Žito Grupa

Žito grupa prodala gotovo četvrtinu udjela u Tvornici ulja Čepin

Žito grupa u srijedu je objavila da je zaključila transakciju kuporprodaje 23 posto dionica Tvornice ulja Čepin (TUČ), kojom

Read More...

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Mobile Sliding Menu

Opći uvjeti korištenja

Suvremena.hr © Copyright | h1 design