Obiteljski i mali hoteli značajni su u kreiranju kvalitetne hrvatske turističke ponude, zaključeno je na svečanosti u splitskom hotelu Park u kojem je prije dva desetljeća osnovana Nacionalna udruga obiteljskih i malih hotela.
„Malo poduzetništvo u cjelini, a posebno u obiteljskom hotelijerstvu igra ključnu ulogu u turizmu, doprinosi autentičnosti i raznolikosti turističke ponude, najčešće nudeći jedinstvene usluge i proizvode koji pružaju gostima autentične doživljaje baštine, gastronomije i cjelokupne destinacije. Osim toga, malo poduzetništvo u hotelijerstvu potiče zapošljavanje u lokalnoj zajednici i smanjuje potrebu i ovisnost za novim velikim turističkim tvrtkama kao i kapacitetima bez sadržaja i zaposlenika, čime se povećava održivost i otpornost turističkog sektora i destinacije. Kroz inovativnost i fleksibilnost, mali hoteli brže se prilagođavaju potrebama tržišta i tako obogaćuju cjelokupno turističko iskustvo i produžuju sezonu“, istaknuo je predsjednik Nacionalne udruge obiteljskih i malih hotela Šime Klarić.
„Čast mi je što vas mogu pozdraviti i s vama proslaviti ovu veliku obljetnicu, 20 godina velikog uspjeha hrvatskog turizma. Drago mi je i da su ovdje s nama kolege koje su bile na ovim pozicijama prije nas, bivši direktori Hrvatske turističke zajednice, ministri i državni tajnici. Hrvatska turistička priča građena je na hijerarhiji jedne praktički nove destinacije, nove infrastrukture, destinacije koja je tražila svoju poziciju na europskom i svjetskom turističkom nebu. Mi koji smo danas ovdje imamo priliku to nadograđivati na veliko radu i trudu svih onih koji su bili prije nas i koji su napravili velike stvari za hrvatski turizam, koji su pomogli u kreiranju brenda i vrijednosti, a posebno u kontekstu Nacionalne udruge obiteljskih i malih hotela“, rekao je ministar turizma i sporta Tonči Glavina.
„Hrvatska je i ove godine ostvarila sjajne turističke rezultate koje ćemo na kraju godine rezimirati i vjerujem da će oni nadmašiti sve dosadašnje, a upravo tim rezultatima je veliki doprinos dao i segment obiteljskog i malog hotelijerstva. Rezultati koje ostvarujemo godinama, čak i onim kriznim, upućuju na to je danas Hrvatska kao turistička zemlja izgrađena u pravcu kvalitete i održivosti, tamo gdje svi želimo biti. U tom smislu izrađeni su i naši strateški dokumenti, a u tom smislu provodit ćemo sve naše buduće aktivnosti kako bismo Hrvatsku još bolje pozicionirali s obzirom na to da nas iduće godine očekuje iznimno intenzivna i teška utakmica na Mediteranu“, poručio je direktor Hrvatske turističke zajednice Kristjan Staničić.
Obiteljski i mali hoteli ukupnom broju hotelskih kapaciteta sudjeluju s više od 15 posto. U Hrvatskoj ih je danas više od 400, a polovina su članovi Nacionalne udruge.
Pripremio: Tomislav Radić
Foto: Mario Alajbeg