Europski turizam treba strategiju prilagodbe

In Iz svijeta
turizam - Porto Mirabello

Europski turizam u idućem desetljeću očekuju veliki izazovi – od klimatskih i geopolitičkih do tehnoloških, demografskih i novih oblika potražnje, što traži nove strategije prilagodbe i složeno dugoročno planiranje, ističe se u studiji Europske putničke komisije (ETC).

Studiju “Osiguranje budućnosti europskog turizma kroz planiranje scenarija i strateško predviđanje” ETC je objavio ovaj tjedan s ciljem pomoći destinacijama i nacionalnim turističkim organizacijama u snalaženju s izazovima koji oblikuju turizam i moguću budućnost do 2035. godine.

Klimatske i demografske promjene, tehnologija i geopolitička nestabilnost mijenjaju europski turizam, navode iz ETC-a.

Među strateškim akcijama koje će biti vrijedne poduzimanja u svakom budućem kontekstu, ETC u studiji naglašava bližu prekograničnu suradnju, snažniju podršku malim i srednjim poduzećima, prilagođeno ublažavanje i prilagodbu klimatskim promjenama te jasnije načine prikazivanja lokalnog utjecaja turizma.

Predlaže i uključivanje tehnoloških platformi kao partnera u inovacijama.

Preporučuje stvaranje laboratorija za budućnost kako bi se pomoglo u praćenju ranih znakova promjena i prilagođavanju njihovih strategija tijekom vremena.

Predsjednik ETC-a Miguel Sanz ističe da turizam u Europi prolazi kroz duboku transformaciju te da turističkim organizacijama više nije dovoljno planirati samo kratkoročno nego moraju biti spremne za vrlo različite moguće budućnosti.

Ključni utjecaji na europski turizam i četiri vjerojatne budućnosti

U studiji ETC-a izdvajaju se “ključne sile” koje utječu i utjecat će na razvoj europskog turizma.

To su klimatske promjene, rastuća potražnja globalne srednje klase, strah od brzih tehnoloških i sociokulturnih promjena te izazovi u području rada i vještina.

Gledajući prema 2035. godini, studija koristi planiranje scenarija kako bi različite kombinacije sila mogle preoblikovati europski turistički krajolik, te s te strane predstavlja i četiri vjerojatne budućnosti za europski turizam.

“Fragmentirano i poznato” je ona budućnost u kojoj slabo upravljanje EU-om i dominacija globalnih platformi potiču masovni turizam, ali narušavaju autentičnost, dok se mala i srednja poduzeća bore s konkurencijom.

“Koordinirano i poznato” znači pak jaču buduću suradnja u EU-u što poboljšava otpornost i upravljanje rizicima, ali i dalje ostaje ovisnost o platformama i navikama masovnog tržišta.

Treći scenarij je suradnička transformacija sa inkluzivnim upravljanjem, generacijskim promjenama i usklađivanje s klimatskim i digitalnim programima koji potiču regenerativni i participativni turizam, a četvrti se odnosi na neravnomjernu transformaciju, u čemu lokalne zajednice i mala i srednja poduzeća potiču inovacije, uz ipak daljnje postojanje sistemskih razlika bez kohezije na razini cijele EU.

(Hina)

You may also read!

Mislav Balković izabran za predsjednika HUP-a

Mislav Balković izabran za predsjednika HUP-a

Na današnjoj 87. izbornoj sjednici Vijeća članova, za predsjednika Hrvatske udruge poslodavaca (HUP) u narednom trogodišnjem mandatu izabran je

Read More...
IKEA Studio za planiranje u Rijeci (1)

U Rijeci otvoren IKEA Studio za planiranje

U Rijeci je, u četvrtak, 2. listopada, u sklopu Galerije Bakar u industrijskoj zoni Kukuljanovo, otvoren novi IKEA Studio

Read More...
CROAGRO 696x392

Sajmovi posvećeni poljoprivredi, hrani i zdravim stilovima života na Zagrebačkom velesajmu od 4. do 7. 12. 2025.

SAJMOVI KOJI POKREĆU SVE ŠTO JE POLJOPRIVREDA SPOJILA Najvažniji događaj u poljoprivredi – CroAGRO, međunarodni sajam poljoprivrede, poljoopreme i mehanizacije,

Read More...

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Mobile Sliding Menu

Opći uvjeti korištenja

Suvremena.hr © Copyright | h1 design