Gaming industrija raste, u Hrvatskoj puno talenata i znanja

In Konferencije / savjetovanja
Gaming industrija raste

Gaming ili industrija računalnih igara stalno raste i u Hrvatskoj, gdje je puno mladih talenata i znanja za daljnji razvoj tog segmenta, u koji se sve više uključuje i umjetna inteligencija, istaknuo je u ponedjeljak američki dizajner videoigara John Alfonso Romero na konferenciji o gamingu Sveučilišta Algebra.

Algebra je na toj konferenciji o budućnosti razvoja gaminga pod nazivom “Future Perspectives of Game Development: Education, Creativity & Business Opportunities”, koja traje tri dana, od 21. do 23. siječnja, s uključenim i e-sport turnirom, okupila više stotina sudionika, stručnjake.

Na konferenciji su izneseni podaci da je gaming industrija u svijetu 2022. ostvarila prihode od oko 185 milijardi američkih dolara, a da će to do 2025. globalno biti i iznad 300 milijardi dolara, čime je to jedan od najunosnijih i najbrže rastućih sektora svjetske ekonomije.

Alfonso Romero je posebni uzvanik-predavač, koji je s publikom podijelio iskustva u razvoju igara.

On je legenda u gamingu, jer se njegova igra “Doom”, kao jedna od popularnijih diljem svijeta, igra već više od 30 godina, od kada su se stvari, kako je kazao, dosta promijenile, i tehnologija, i uređaji, ali i edukacija i potražnja. Poznate su i druge njegove igre, a promovira i tzv. FPS (first person shooter) žanr, te se i njegova nova knjiga zove “Doom Guy: Life in FPS”, o čemu je također govorio na konferenciji.

Knjigom, kao i predavanjem u Algebri, zapravo predstavlja svoju osobnu i povijest FPS-a.

Pohvalio je hrvatsku inačicu “Global Game Jam-a. To je ocijenio dobrim formatom za razmjenu iskustva, uz napomenu da dobra ideja, kvaliteta i upornost najčešće nađu i tržište i investitore.

“Poznato je da je gaming industrija prihodima već premašila filmsku i glazbenu i nadam se da će se nastaviti razvijati u dobrom smjeru”, kazao je Romero, dodavši da u vrijeme kada je on počinjao nije bilo ni studija ni edukacije za tako nešto, što danas postoji u mnogim zemljama.

S time se složio i rektor (profesor i suosnivač) Sveučilišta Algebra Mislav Balković podsjetivši da su u 2023. pokrenuli novi, prvi u Hrvatskoj prijediplomski četverogodišnji studij razvoja računalnih igara s namjerom zahvaćanja studenata koji razmišljaju izvan okvira te koji su sposobni kreativno pronalaziti rješenja kompleksnih problema.

“U prvoj smo generaciji upisali 30 polaznika, i to se već sada pokazuje dobrim. Vjerujemo da će i ti studenti, kao i većina naših drugih, s drugih smjerova, poslove naći i uči u industrije već tijekom studiranja, a svime time želimo kvalitetno podržavati postojeću i buduću gaming zajednicu u Hrvatskoj te pratiti i prilagođavati se trendovima, novim znanjima i vještinama. U svemu su važni i novi modeli i izvori financiranja, ali i programi poticaja koje imaju mnoge zemlje”, rekao je Balković.

Dodao je i da se na studiju za gaming kombiniraju programerska znanja i vještine, dizajn i razne umjetničke smjerove, što su potvrdili i predstavnici nekoliko domaćih i regionalnih tvrtki (Nanobit, Croteam, RawFury, Pine Studio i drugi). (H)

You may also read!

poljoprivreda

CroAGRO – sajam kakav poljoprivreda zaslužuje

Ove godine fokus je na izazovima radne snage u agrosektoru Damir Pavlek CroAGRO, međunarodni sajam poljoprivrede, poljoopreme

Read More...
Poslovni subjekti zatražili poticaje za kupnju 2860 'čistih' vozila

Poslovni subjekti zatražili poticaje za kupnju 2860 ‘čistih’ vozila

Preko javnog poziva za kupnju novih vozila na alternativna goriva za pravne osobe, kojeg je Fond za zaštitu okoliša

Read More...
Žito Grupa

Žito grupa prodala gotovo četvrtinu udjela u Tvornici ulja Čepin

Žito grupa u srijedu je objavila da je zaključila transakciju kuporprodaje 23 posto dionica Tvornice ulja Čepin (TUČ), kojom

Read More...

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Mobile Sliding Menu

Opći uvjeti korištenja

Suvremena.hr © Copyright | h1 design