Savjetovanje „Modernizacija zakonodavstva o zaštiti osobnih podataka – GDPR“ koje je Agencija za zaštitu osobnih podataka organizirala u suradnji s Hrvatskom udrugom poslodavaca održano je danas u prostorijama HUP-a u Zagrebu.
Sudionicima savjetovanja uvodno se obratila Admira Ribičić, direktorica Odjela za zakonodavstvo i pravne poslove Hrvatske udruge poslodavaca te naglasila: „Teme o kojima danas govorimo važne su našim članovima, ali i svim drugim poduzetnicima, budući da će obveznici primjene Uredbe o zaštiti osobnih podataka biti svi poslovni subjekti. Nastavit ćemo dosadašnju izvrsnu suradnju s Agencijom za zaštitu osobnih podataka organiziranjem dodatnih radionica koje će imati, osim općeg i sektorski pristup.“
„Opća uredba o zaštiti podataka veliki je izazov za cjelokupno društvo. Uredba, široj javnosti poznatija kao GDPR, sveobuhvatni je zakonodavni okvir za zaštitu podataka koji je usvojen nakon dugogodišnjih konzultacija i pregovora u kojima su sudjelovali Europska Komisija, Europski parlament i Vijeće Europe, a izravno će se primjenjivati u svim državama članicama pa tako i u Republici Hrvatskoj od 25. svibnja 2018. godine.“- uvodno je kazala Pušić te istaknula kako odredbe GDPR-a moraju poštivati svi subjekti koji u sklopu svojih aktivnosti obrađuju osobne podatke fizičkih osoba u Europskoj uniji te u određenim slučajevima i subjekti izvan Europske Unije.
Primjenjuje se na sve tvrtke, a također i na pojedince koji obavljaju određenu profesionalnu aktivnost, udruge, bolnice, klubove, pa i na fizičke osobe kada obrađuju osobne podatke izvan okvira potreba kućanstva (npr. postavljanje video nadzora ispred ulaznih vrata kuće/stana). Uredba se primjenjuje na sve državne institucije koje su dužne obrađivati osobne podatke u okviru njenih odredaba, osim u slučajevima kaznenopravnih aktivnosti, poput sprečavanja kaznenih djela ili progona počinitelja istih te u područjima izvan nadležnosti prava EU-a.
„Apeliramo na sve vas ovdje prisutne da odgovorne osobe u vašim organizacijama upozorite na ovaj novi sveobuhvatni materijalni propis, da im prenesete sve informacije koje u obliku obaveza ali prava proizlaze iz GDPR-a. U ovom preostalom razdoblju prilagodbe svi su obvezni uskladiti svoje poslovanje i poduzeti sve mjere koje su nužne da poslovni procesi odnosni na zaštitu osobnih podataka doista budu usklađeni s odredbama GDPR-a. Modernizacija zakonodavstva o zaštiti osobnih podataka nije samo prijetnja u smislu izrazito visokih upravnih novčanih kazni, već je prilika da područje zaštite osobnih podataka konačno uredi!“- naglasila je Pušić.
Savjetovanje je proveo Patricio Petrić, viši savjetnik u Agenciji za zaštitu osobnih podataka, koji je kroz predavanje istaknuo sve novosti i obveze koje GDPR donosi, kao i prava pojedinaca. Kroz adekvatne primjere i prikaz simuliranih povreda sudionicima je jednostavniji način prikazao rizične obrade podataka i moguće povrede. Na savjetovanju su sudjelovali predstavnici gospodarstvenika (članovi Hrvatske udruge poslodavaca i Hrvatske gospodarske komore), predstavnici tijela javnih vlasti te stručna i zainteresirana javnost.
Tijekom mjeseca listopada Agencija je u okviru svojih ovlasti te preko granica objektivnih kapaciteta održala 15 savjetodavnih aktivnosti na temu Opće uredbe o zaštiti podataka. Aktivnosti su organizirane samostalno te u suradnji s Hrvatskom udrugom poslodavca, Hrvatskom gospodarskom komorom, akademskom zajednicom te ostalim strukovnim udruženjima.