Grupacija Kofola povećala je neto prodaju za 3,4%

In Tvrtke i tržišta
Grupacija Kofola povećala je neto prodaju za 3,4%

Unatoč nepovoljnim vremenskim uvjetima, grupacija Kofola povećala je neto prihod u prvom polugodištu u svim regijama u kojima posluje. Neto prodaja grupacije je porasla u odnosu na isto razdoblje prošle godine za 3,4%. Ako se izuzme utjecaj Lerosa, koji je grupacija kupila u ožujku 2018., tada je rast iznosio 2,4%.

Pozitivan raste prihoda ostvaren je uglavnom zahvaljujući Adriatic regiji, u kojoj je najviše rasla tvrtka Studenac. Grupacija se nastavlja fokusirati na nove prilike za rast pa je tako nedavno objavila kupnju češke kompanije Espresso. Ta je akvizicija pomogla grupaciji da proširi svoj gastro portfelj jer je njome stekla vrhunsku marku kave Café Reserva i premium čaj Dilmah.

EBITDA grupacije Kofola opala je za 7,3% u prvom polugodištu u odnosu na prošlu godinu. Glavni uzrok bio je mjesec svibanj, koji je bio jedan od najhladnijih i vlažnijih posljednjih desetljeća. Veći troškovi pakiranja, rast plaća i logistički troškovi dodatno su utjecali na rezultat. Ti su čimbenici djelomično nadoknađeni nižom cijenom šećera.

U prvom polugodištu češko-slovačko tržište ostvarilo je rast međugodišnje neto prodaje od 1,1%. Istodobno, tržišni udjeli u gastro segmentu najveći su u povijesti. Najveći uspjeh zabilježila je Royal Crown Cola koja je značajno povećala svoj tržišni udio u segmentu pića s okusom kole. U drugom kvartalu 2019. godine, Kofola je započela prodaju mineralne vode Kláštorná Kalcia, koju je kupila, zajedno s proizvodnim pogonom, 2018. godine. Tijekom prvih nekoliko mjeseci uspješno je prodano 1,5 milijun boca vode Kláštorná Kalcia i ostvaren tržišni udio od 2,5%.

Jadranska regija ponovno je oduševila dioničare Kofole kada je ostvaren porast neto prodaje od 7,2%. Osim toga, najveći dvoznamenkasti rast prodaje zabilježen je u Hrvatskoj, gdje je grupacija postala drugi proizvođač u kategoriji gaziranih mineralnih voda. Ovo potvrđuje strategiju Kofole da daje podršku hrvatskom tržištu, koja je već počela ubirati plodove. Mineralna voda Radenska, koja ove godine slavi 150. obljetnicu, zabilježila je značajan porast prodaje, a nakon ponovnog pokretanja marke Oaza, tvrtka RADENSKA je dosegla najveći tržišni udio u segmentu negaziranih voda s okusom u posljednje 3 godine.

Jannis Samaras, generalni direktor grupacije Kofola, rekao je o budućim izgledima: “Vrijeme u drugom kvartalu ove godine zaista nije bilo dobro, ali unatoč toj poteškoći uspjeli smo povećati prodaju u odnosu na prošlu godinu i vjerujem da ćemo ostvariti najavljeni godišnji plan”, te dodatno komentira segmente grupacije: “Adriatic regija nas je oduševila. Konstantno raste zahvaljujući ulaganjima, a njezina neto prodaja ima sve veći utjecaj na naše ekonomske rezultate. Osim malih fluktuacija, češko-slovačka regija dugoročno je stabilna, pa ćemo se sada usredotočiti prvenstveno na pronalaženje dodatnih mogućnosti za rast. Jedan od prvih pozitivnih znakova nedavna je akvizicija tvrtke Espresso, koja distribuira vrhunsku marku kave Café Reserva i premium čaj Dilmah. Taj nam je korak pomogao da značajno proširimo asortiman proizvoda. Na taj način možemo našim partnerima u gastro segmentu pružiti cjelovit bezalkoholni portfelj, uključujući premium kavu i savršenu uslugu. Definitivno želimo nastaviti ovako.”

Neto prodaja u češko-slovačkom i Adriatic segmentu zajedno čine 89,3% ukupne prodaje Kofole, dok je lani iznosila 90,1% za isto razdoblje. Mali pad rezultirao je dodatnim rastom prodaje u segmentu „Svježe i biljno“, gdje djeluju tvrtke UGO, LEROS i Premium Rosa.

You may also read!

Restoran Zora Bila prvi dobitnik nagrade Dobar Tech

Restoran Zora Bila prvi dobitnik nagrade Dobar Tech

U sklopu Dana hrvatskog turizma, održanih u Opatiji, dodijeljena je nagrada Dobar Tech - METRO nagrada za najbolji digitalni

Read More...
dan-poduzetnika

HUP: Uz uklanjanje prepreka gospodarski rast mogao bi biti i brži

Hrvatsko gospodarstvo raste po najvišim stopama u EU, ali rast bi mogao biti još brži, a Hrvatska bi mogla

Read More...
Giving Friday 2024

Giving Friday: dm će donirati pet posto dnevnog prometa ostvarenog u petak 29. studenog

U petak 29. studenog dm će obilježiti Giving Friday, potpuno drugačiju verziju Crnog petka, povodom kojeg će donirati pet

Read More...

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Mobile Sliding Menu

Opći uvjeti korištenja

Suvremena.hr © Copyright | h1 design