Hrvatski duhani, dio BAT grupacije u novu proizvodnu sezonu idu s povećanjem proizvodnje duhana, interes proizvođača je velik

In Regionalni razvoj
Aleksandra Grigić

Nešto više od mjesec dana do kraja ugovaranja nove proizvodne sezone, Hrvatski duhani, dio BAT grupe, imaju ugovoreno 16 % više hektara površina na kojima je planirana sadnja duhana nego je to bilo lani. Interes za proizvodnju duhana sve više iskazuju i novi proizvođači, dok su se dugogodišnji kooperanti odlučili za povećanje površina na kojima sade ovu ratarsku kulturu.

Hrvatski duhani, najveći otkupljivač duhana na području Podravine i Slavonije koji posluje u sklopu BAT grupe, u ugovaranje nove proizvodne sezone krenuli su dva mjeseca ranije od uobičajenog, te unatoč značajnim izazovima nastavka inflacijskog rasta troškova u proizvodnji i odustajanju staračkih domaćinstava od poljoprivredne proizvodnje, bilježe povećan interes ratara za proizvodnju duhana.

Nešto više od mjesec dana do formalnog kraja sezone ugovaranja, Hrvatski duhani već imaju ugovoreno 16% više hektara u odnosu na prošlu godinu, što je značajan iskorak. Povećani interes poljoprivrednika za duhan ove godine posljedica je prvenstveno činjenice da je proizvodnja duhana jedna od najbolje organiziranih poljoprivrednih proizvodnji u Hrvatskoj za što je upravo zaslužan BAT.

Siguran otkup svih proizvedenih količina duhana, financijsko praćenje kroz sve faze proizvodnje, poticanje investicija u povećanje produktivnosti proizvodnje, ali i fokus BAT-a na održivost proizvođača, osiguravaju kooperantima u sustavu Hrvatskih duhana kvalitetne uvjete proizvodnje i sigurnost. Također, otkupna cijena kontinuirano raste; u protekle dvije godine je povećana preko 50 posto, a pritom otkupna cijena duhana nije podložna oscilacijama poput žitarica i drugih ratarskih kultura.

“Iza nas su izazovne godine značajnog povećanja troškova proizvodnje, ali i vremenskih nepogoda koje su najveći krivac za pad proizvodnje duhana. No, ono što je važno je da smo sve te izazove uspješno prošli zajedno s našim kooperantima te smo dokazali da proizvodnja duhana ima budućnost u Hrvatskoj. Želimo povećati proizvodnju duhana ne samo u Podravini i Slavoniji već i u drugim krajevima Hrvatske, a interes proizvođača koji imamo ove godine nas ohrabruje. Ponosni smo što proizvođači prepoznaju da je naš fokus dugoročna održivost i profitabilnost proizvođača. Činjenica da smo to uspjeli osigurati u vrlo izazovnom razdoblju iza nas, najbolji je dokaz da proizvođači mogu imati povjerenja u nas u svakoj situaciji”, izjavila je Aleksandra Grigić, predsjednica uprave Hrvatskih duhana.

Rast ugovorenih površina posljedica je povećanja površina pod duhanom kod postojećih proizvođača, ali i povećanog interesa novih poljoprivrednika koji su se bavili drugim ratarskim kulturama, za proizvodnju duhana.

Ugovaranje nove sezone prati i velik broj upita ratara za dugoročnim financiranjem proizvodnje, prvenstveno za mehanizaciju: od topera i sušnica za duhan do mehaničkih berača, kojima je lani ubrano oko 60% površina pod duhanom.

“Počeli smo s ugovaranjem nove sezone dva mjeseca ranije nego lani, jer smo i na taj način htjeli pokazati proizvođačima da smo proaktivni i da im i ove godine nudimo nastavak rasta otkupne cijene i stabilnost u proizvodnji. Vjerujemo da je to važna poruka u poljoprivredi u ovim dosta izazovnim godinama. Nastavljamo i s investicijama vezanima uz podizanje produktivnosti proizvodnje duhana kroz različite mjere, a posebno bih naglasio važnost podrške naših agronoma na terenu, koji su prošle sezone, u suradnji s poljoprivrednicima, unatoč lošim vremenskim uvjetima pomogli ostvariti jako dobre prinose”, izjavio je Igor Švarc, rukovoditelj proizvodnje duhana u Hrvatskim duhanima.

You may also read!

Otvoren novi METRO veleprodajni centar u Puli

Otvoren novi METRO veleprodajni centar u Puli

Tvrtka METRO Hrvatska svečano je otvorila novi veleprodajni centar u Puli, u Industrijskoj cesti 23. Novi pulski centar nalazi

Read More...
Održan Poslovni Forum Nabava&SCM Future, Storytelling sa svrhom

Održan Poslovni Forum Nabava&SCM Future, Storytelling sa svrhom

U petak 6. prosinca 2024. u Hotelu Antunović, održan je Poslovni Forum Nabava&SCM Future, Storytelling sa svrhom u organizaciji

Read More...
stojic

HUP-Udruga poslodavaca graditeljstva: Nepoštena konkurencija je najveći prepreka za razvoj sektora

Domaća građevinska industrija priprema se za veliki investicijski val u cestogradnju i obnovu željezničke infrastrukture koji je kroz najave

Read More...

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Mobile Sliding Menu

Opći uvjeti korištenja

Suvremena.hr © Copyright | h1 design