U organizaciji Hrvatske gospodarske komore, hrvatski vinari po dvanaesti put zajednički nastupaju na najvećem svjetskom sajmu vina ProWein 2024., koji se od 10. do 12. ožujka održava u Düsseldorfu.
Na tridesetom izdanju ProWeina predstavlja se oko 5.400 vinara iz 65 zemalja. HGK ima dugogodišnje iskustvo u organizaciji zajedničkih nastupa domaćih proizvođača na svjetskim međunarodnim sajmovima prehrambenih proizvoda i pića. Jedno od takvih događanja je ProWein Düsseldorf, poslovni sajam vina i jakih alkoholnih pića.
“Zajednički nastup naših vinara na sajmu ProWein omogućava predstavljanje posebnosti terroira i podneblja, bogatstvo autohtonih kultivara i tipova vina naše četiri vinske regije i doprinosi pozicioniranju Hrvatske na zahtjevnoj svjetskoj vinskoj sceni. Premda nam je pokrivenost uvoza izvozom u vinu manja od 50 posto, ohrabruje činjenica da nam se u izvozu kontinuirano povećava udio vina značajno viših cjenovnih kategorija u odnosu na uvozna vina, što govori o konkurentnosti hrvatskih vina, ali i jasno pokazuje da se hrvatsko vinarstvo želi pozicionirati u segmentu izvrsnosti”, istaknuo je Dragan Kovačević, potpredsjednik HGK za poljoprivredu i turizam.
Na nacionalnom štandu površine 126 m2 ove godine izlaže 21 hrvatska vinarija: Badel 1862, Kutjevo, Osilovac, PP Orahovica, Belje Plus, Iločki podrumi, Krauthaker, Dingač Skaramuča, Požega Impex, Vina Bedekovich, Lagradi, Galić, Testament Winery, Peninsula, Vina Delmati, Jako vino, Podrum Štrigova, Vinarija Štampar, OPG Dvanajščak, Mladina Plus i Royal Hill.
“Mi u HGK smatramo da ukoliko želimo brendirati Hrvatsku kao vinsku zemlju, što bi s obzirom na gospodarski značaj turizma za Hrvatsku trebao biti razvojni imperativ, moramo snažnije ulagati u promociju vina u inozemstvu, posebice u sajamske nastupe i ciljane kampanje. ProWein je najveći svjetski prodajni sajam i zato je važno da se naši vinari pod zajedničkim brendom Vina Croatia Vina Mosaica promoviraju i predstave s najboljim vinima i novitetima”, zaključio je Kovačević.
Sudjelovanje na sajmu domaćim vinarima pruža jedinstvenu priliku za izgradnju međunarodnih poslovnih kontakata i promociju domaćih vrhunskih vina.
“Sajam je ključan za poticanje našeg izvoznog potencijala, a podrška HGK je neizmjerno važna u tom procesu. Zahvaljujemo se Komori na kontinuiranoj podršci i susretljivosti koja nam omogućuje ostvarivanje uspjeha na globalnom tržištu. ProWein nam pruža platformu za predstavljanje vrhunske kvalitete naših vina i izgradnju dugoročnih poslovnih odnosa”, izjavio je Damir Vondraček, direktor prodaje Vinarije Kutjevo.
Na sajmu u Njemačkoj predstavljaju dva nova vrhunska vina koja je Vinarija Kutjevo nedavno plasirala na tržište: single vineyard graševinu Vinkomir, ističe izuzetne karakteristike kutjevačkog vinogorja, te pjenušac De Gotho Chardonnay, iznimno elegantno i sofisticirano piće koje će zasigurno oduševiti ljubitelje vrhunskih pjenušavih vina.
Nakon nekoliko godina pauze, bračka vinarija Stina opet je dio najvećeg vinskog događaja u svijetu na kojem predstavljaju svoj posljednji novitet – Plavac mali Stipančić. Ovo vino dolazi s istoimenog položaja na južnim padinama Brača nadomak Bola i mjesta Murvica.
“Hrvatska vina i vinarstvo nisu više nepoznanica u svijetu što potvrđuje, među ostalim, i iskustvo s našeg zadnjeg putovanja u SAD u veljači. Hrvatska je kao turistička zemlja široko prepoznata, dok hrvatska vina zauzimaju određenu poziciju u HoReCa kanalu kao i u maloprodaji. Smatramo da je pravi trenutak da svi kroz individualne, ali i skupne inicijative, kao što je ova s HGK, iskoristimo navedeno i dodatno ojačamo poziciju naših vina na stranim tržištima. Sve to možemo postići samo konkretnim i kontinuiranim ulaganjem”, zaključuje Ante Rebrina, direktor prodaje tvrtke Jako vino.
Obujam ponude i potražnje na ProWeinu najbolje govori o njegovom profilu, što potvrđuje i jubilarno 30. izdanje sajma. U Düsseldorfu se tradicionalno susreću renomirani izlagači koji distributerima i posjetiteljima nude potpuni pregled svjetskog tržišta.