Direktor Glavnog ureda Hrvatske turističke zajednice (HTZ) Kristjan Staničić u ponedjeljak je na sastanku s direktorima HTZ-ovih inozemnih predstavništava izrazio zadovoljstvo dobrim stanjem bukinga i prodajom paket aranžmana koji, kako je rekao “na pojedinim tržištima rastu po visokim dvoznamenkastim stopama”.
Naglasivši važnost redovitih sastanaka s direktorima inozemnih predstavništava HTZ-a koji su ključni nositelji promocije na stranim emitivnim tržištima, Staničić je kazao kako uspješnost i učinkovitost promotivnih aktivnosti na stranim tržištima, između ostaloga, ovisi i o kvalitetnoj usklađenosti procesa planiranja i realizacije na razini Glavnog ureda HTZ-a i ureda predstavništava u svijetu.
“Direktori predstavništava HTZ-a na inozemnim tržištima naši su turistički ambasadori u brojnim zemljama. Predstavljanje Hrvatske na međunarodnoj sceni ima veliku važnost za ovu Vladu. Stoga će Ministarstvo turizma i HTZ raditi na daljnjem unapređenju uvjeta za naše predstavnike te im pružiti što bolju potporu kako bi mogli još kvalitetnije raditi na privlačenju gostiju i što bolje predstavljati Hrvatsku u svijetu”, rekao je ministar turizma Gari Cappelli.
Na sastanku su bili direktori predstavništava HTZ-a u Njemačkoj, Sloveniji, Austriji, Češkoj, Poljskoj, Italiji, Velikoj Britaniji, Belgiji Francuskoj, Švedskoj, Mađarskoj, Rusiji i SAD-u. Oni su izvijestili Cappellija i Staničića o stanju na svakom pojedinom tržištu i rezultatima bukinga koji je u svim zemljama u porastu u odnosu na isto razdoblje prošle godine.
Tako je, kako se čulo, na njemačkom tržištu pozicija Hrvatske stabilna te većina partnera bilježi porast prodaje i rezervacija u ranom bukingu. Hrvatske destinacije ostvaruju odličnu potražnju i na tržištu Poljske s kojeg se očekuje ostvarenje dvoznamenkastog rasta turističkog prometa na razini 2018. godine. Odlični rezultati na početku ove turističke godine također se bilježe i na tržištu Austrije na kojem je Hrvatska u samom vrhu popularnih destinacija pa će ove godine više od 80 posto Austrijanaca ići na putovanja u inozemstvo, a prema očekivanjima većina će ih odabrati upravo hrvatske destinacije.
Na tržištu Velike Britanije i dalje raste potražnja za hrvatskim destinacijama, zbog čega je s toga tržišta uvedeno 12 novih aviolinija prema Hrvatskoj, a na francuskom tržištu trenutna pozicija je odlična pa se tako na razni godine očekuje rast prometa između 5 i 10 posto. Naime, ključni turoperatori bilježe dvoznamenkaste poraste rezervacija i prodaje, a u prilog dobrim rezultatima ide i dobra prometna povezanost jer se u ovoj godine uvode tri nove direktne aviolinije.
U 2018. godini očekuje se i porast broja slovenskih gostiju, posebice u predsezoni u kontinentalnim destinacijama poput Stubičkih Toplica, Zagreba, Zagorja i Međimurja.
Amerikanci će putovati oko osam posto više nego lani i to najviše u europske zemlje, a Hrvatska se nalazi u samom vrhu popularnih destinacija zbog čega se očekuju rekordni rezultati s ovog tržišta u 2018. godini.
Rani buking je izvrstan i u Rusiji, već se prodaju kapaciteti za rujan i listopad što do sada nikada nije bio slučaj pa se u ovoj godini s ruskog tržišta očekuje porast od 15 posto.
Pozitivni trendovi bilježe se i na tržištima Skandinavije, Italije, Češke, Mađarske i Belgije odnosno Nizozemske s kojih se očekuje nastavak pozitivnih trendova, kao i realizacija većeg turističkog prometa na razini 2018. godine u okvirima od oko pet do sedam posto. (H)