Industrija 4.0 – tvrtke koje je ne provode daruju konkurenciju

In Konferencije / savjetovanja
industrija

HGK je u suradnji s Hrvatskim centrom razvoja industrije 4.0 organizirala webinar Najčešće greške pristupa Industriji 4.0 namijenjen proizvodnim tvrtkama koje se žele transformirati u skladu s najnovijim globalnim trendovima.

„Mnogi su već dobro upoznati s terminom industrija 4.0, ali kompanije vrlo često ne znaju kako konkretno pristupiti toj temi. Zato danas donosimo praktična rješenja i korake za sve koji žele implementirati novu organizaciju poslovanja. Nadam se da ćemo u potpunosti demistificirati pojam industrije 4.0 i da digitalna transformacija neće ostati samo buzzword za naše tvrtke“, istaknuo je Alexander Friedman iz Sektora za industriju i održivi razvoj HGK.

Damir Ivan Konjevod i Nikica Josip Ivandić iz Hrvatskog centra razvoja industrije 4.0 pojasnili su preduvjete i korake koje tvrtke moraju poduzeti kako bi uspješno provele transformaciju i izbjegle neke od uobičajenih grešaka na tom putu.

„Tvrtke moraju imati sistematičan, ekonomičan i ostvariv pristup organizacijskoj strukturi i kulturi, a ne samo tehničkim aspektima transformacije na industriju 4.0. Morate imati digitalne vještine kako biste znali iskoristiti nove alate na pravi način. Ključna potreba je predvidjeti nadolazeće promjene i na njih pravovremeno reagirati jer čekanjem zapravo darujete vrijeme konkurenciji“, pojasnio je Konjevod, dodavši kako ipak treba biti realan i ne ulaziti u cijelu priču samo zato jer je trend.

Ivandić je naglasio da pristup prelasku na industriju 4.0 mora biti sveobuhvatan, brz, konkretan, u stadijima i ekonomičan. „Ovo su već zrele prakse, više nismo u pionirskim danima industrije 4.0. Morate baratati podacima, razumjeti ih, predvidjeti budući razvoj događaja i onda mu se prilagoditi svojim biznis modelom. Važno je ustanoviti kako se taj pojam odnosi na vas, odnosno kako najboljim praksama možete izraditi ekonomičan plan i koji su koraci koje morate poduzeti. Naša misija je pomoći tvrtkama da implementiraju najbolje svjetske prakse digitalne transformacije, a gledamo je isključivu u svjetlu stvarnih potreba proizvodnih kompanija“, rekao je Ivandić, uz napomenu kako je digitalnim tvrtkama puno lakše ući u nove industrije nego etabliranim firmama naučiti potrebne digitalne vještine.

Elaborirali su i tri obavezna koraka za transformaciju poslovanja. Prvi je ustanoviti trenutnu razinu zrelosti kompanije u područjima industrije 4.0, drugi korak je uskladiti viziju/očekivanja od industrije 4.0 sa strategijom kompanije, a treći izrada detaljne karte s ekonomičnim redoslijedom aktivnosti poboljšanja i izgradnji pojedinačnih kapaciteta kompanije.

„Kritični faktor uspjeha razvoja svakog od ovih pojedinih kapaciteta je vaša sposobnost kao kompanije da identificirate vaše informacijske potrebe i odaberete prikladne tehnologije“, upozorio je Konjevod pa se osvrnuo na konkretan primjer iz kožarske industrije gdje tvrtka može dobiti željeni dizajn proizvoda od naručitelja, odraditi glavninu posla u svojim pogonima, a onda poslati polugotov proizvod na završnu obradu samom naručitelju ili kompaniji koja mu je geografski bliža.

You may also read!

poljoprivreda

CroAGRO – sajam kakav poljoprivreda zaslužuje

Ove godine fokus je na izazovima radne snage u agrosektoru Damir Pavlek CroAGRO, međunarodni sajam poljoprivrede, poljoopreme

Read More...
Poslovni subjekti zatražili poticaje za kupnju 2860 'čistih' vozila

Poslovni subjekti zatražili poticaje za kupnju 2860 ‘čistih’ vozila

Preko javnog poziva za kupnju novih vozila na alternativna goriva za pravne osobe, kojeg je Fond za zaštitu okoliša

Read More...
Žito Grupa

Žito grupa prodala gotovo četvrtinu udjela u Tvornici ulja Čepin

Žito grupa u srijedu je objavila da je zaključila transakciju kuporprodaje 23 posto dionica Tvornice ulja Čepin (TUČ), kojom

Read More...

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Mobile Sliding Menu

Opći uvjeti korištenja

Suvremena.hr © Copyright | h1 design