Iskustvo iz 2020., mjere, cjepivo i odgovornost važni za turizam u 2021.

In Iz zemlje
turizam

S turističkim rezultatima 2020. možemo biti zadovoljni, oni su dokaz prilagodbe sektora novim okolnostima i izazovima pandemije, a uz to iskustvo, cjepivo i pridržavanje epidemioloških mjera vjerujem da i u 2021. možemo očekivati željena postignuća, poručila je u četvrtak ministrica turizma i sporta Nikolina Brnjac.

“Brojke od 54 milijuna noćenja ostvarenih u 2020. dokaz su da se sektor turizma brzo i kvalitetno prilagodio novonastalim okolnostima. Važno je naglasiti da je Hrvatska zbog dobrih epidemioloških prilika bila prepoznata kao sigurna destinacija, a na tome moramo nastaviti raditi i u 2021., na produženju vršnog dijela turističke godine i osiguravanju otpornosti sektora turizma”, naglasila je ministrica u priopćenju Hrvatske turističke zajednice (HTZ) o rezultatima fizičkog turističkog prometa za 2020. godinu.

Po tim podacima iz sustava eVisitor, u cijeloj 2020. godini u Hrvatsku je došlo 7,8 milijuna turista, što je 37 posto rezultata u 2019. godini, a ostvarenih 54,4 milijuna noćenja je 50 posto turističkih noćenja iz 2019. godine.

Strani su turisti lani ostvarili 43,1 milijun noćenja, ili 45 posto rezultata iz 2019., a domaći 11,3 milijuna noćenja, ili 82 posto rezultata iz 2019., što je sveukupno posljedica s pandemijom covid povezanih ograničenja putovanja, zatvaranja granica i drugih protupandemijskih mjera u svijetu.

U 2021. daljnje povećanje kvalitete, novi proizvodi i odgovorno upravljanje

Za 2021. ministrica Brnjac ističe da će i dalje jedan od glavnih motiva ili čak uvjeta putovanja biti sigurnost te će stoga fokus biti na kvalitetnim i ciljanim informativnim kampanjama za vidljivost na najvažnijim emitivnim tržištima.

Uz mjere za borbu protiv pandemije, u 2021. će trebati raditi više na produženju vršnog dijela turističke godine i osiguravanju otpornosti sektora. Potrebno nam je daljnje povećanje kvalitete, razvoj novih turističkih proizvoda s dodanom vrijednošću te odgovornomi održivo upravljanje turističkim destinacijama i infrastrukturom, naglasila je.

U Istri i na Kvarneru noćenja kao u svim ostalim dijelovima zemlje zajedno

Po podacima iz sustava eVisitor, Istra i Kvarner, iako kao i sve druge regije bilježe veće minuse u odnosu na 2019. godinu, lani su imale najviše noćenja – Istra 13,5 milijuna, a Kvarner 11 milijuna, što je kada se zbroji otprilike koliko i u svim ostalim regijama/županijama bilo zajedno. Pritom se ističu jadranske županije – Zadarska s 9,8 milijuna noćenja, Splitsko-dalmatinska s 9,3 milijuna te Šibensko-kninska sa 4 milijuna noćenja.

Dubrovačko-neretvanska županija je, zbog znatnog smanjenja zračnog prometa, 2020. završila s padom noćenja na svega 2,9 milijuna, dok je Ličko-senjska županija ima 1,9 milijuna noćenja, Grad Zagreb 807 tisuća, a sve ostale kontinentalne destinacije 1,1 milijun, od čega najviše Karlovačka (213 tisuća), Krapinsko-zagorskaj (205 tisuća) te Osječko-baranjska županija (119 tisuća noćenja).

Među stranim turistima najviše noćenja ostvarili su Nijemci (12,7 milijuna), zatim Slovenci (8,3 milijuna), Poljaci (4,6 milijuna), Česi (3,5 milijuna) i Austrijanci (2,5 milijuna).

Za smještaj su turisti u 2020. u Hrvatskoj najviše birali objekte u domaćinstvu (22,3 milijuna noćenja), kampove (8,8 milijuna noćenja) te hotele (7 milijuna noćenja), a destinacije s najviše noćenja su Vir, zatim Rovinj, Medulin, Poreč, Mali Lošinj i Crikvenica.

“Nakon vrlo izazovne i zahtjevne 2020., u kojoj je Hrvatska unatoč svemu ostvarila jedan od najboljih turističkih rezultata na Mediteranu, pred nama je važno razdoblje u kojem ćemo provoditi aktivnosti za daljnje pozicioniranja Hrvatske kao sigurne, dobro pripremljene i kvalitetne turističke destinacije”, ocjena je direktora HTZ-a Kristjan Staničića.

Najavio je i nove on line kampanje u siječnju i veljači te pozivne promotivne kampanje u ožujku odnosno na proljeće, kada se očekuje prva veća realizacija turističkog prometa s ključnih europskih tržišta.

Po podacima HTZ-a, tijekom božićnih i novogodišnjih blagdana odnosno u razdoblju od 24. prosinca prošle do 6. siječnja ove godine u Hrvatskoj je ostvareno gotovo 34 tisuće turističkih dolazaka i 141,5 tisuća noćenja, što je na razini 17 posto dolazaka i 26 posto noćenja ostvarenih u istom razdoblju 2019. godine. Pritom su domaći turisti ostvarili najviše noćenja (udio od 64 posto u ukupnim noćenjima), a slijede turisti s tržišta Njemačke, SAD, Bosne i Hercegovine i Slovenije. Najviše noćenja za blagdane je ostvareno u Zagrebu, Rovinju, Splitu, Opatiji i Poreču. (H)

You may also read!

Giving Friday 2024

Giving Friday: dm će donirati pet posto dnevnog prometa ostvarenog u petak 29. studenog

U petak 29. studenog dm će obilježiti Giving Friday, potpuno drugačiju verziju Crnog petka, povodom kojeg će donirati pet

Read More...
Predstavnici MMM

MMM Agramservis novi je izdavatelj mini obveznica

Privredna banka Zagreb (PBZ), dio Sektora inozemnih banaka (IBD) Intesa Sanpaolo Grupe, djelovala je kao jedini agent izdanja i

Read More...
Zaštita na radu investicija, a ne trošak

Zaštita na radu investicija, a ne trošak

Pod pokroviteljstvom Hrvatskog sabora - Odbora za rad, mirovinski sustav i socijalno partnerstvo, Ministarstva znanosti, obrazovanja i mladih i

Read More...

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Mobile Sliding Menu

Opći uvjeti korištenja

Suvremena.hr © Copyright | h1 design