Izvrsnost u hotelijerstvu kao uvjet konkurentnog i održivog razvoja hrvatskog turizma

In Konferencije / savjetovanja
Izvrsnost u hotelijerstvu kao uvjet konkurentnog i održivog razvoja hrvatskog turizma

U Šibeniku je, u sklopu Dana hrvatskog turizma, kroz tradicionalni Hrvatski turistički forum u organizaciji Hrvatske gospodarske komore održana panel rasprava naziva „Kako biti izvrstan?“. Tema panela, na kojem su sudjelovali predstavnici Instituta za turizam, hotela Martinis Marchi, hotela Esplanade, TrustYou i Visa Europe bila je kako mjeriti izvrsnost u hotelijerstvu, poboljšati kvalitetu usluge i zadovoljiti krajnjeg korisnika, a sve kako bi hrvatski turizam bio što konkurentniji.

Podatci koje je iznijela moderatorica Sandra Janković, dekanica Fakulteta za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu, pokazuju da iako gosti naše hotele u odnosu na konkurente na Mediteranu ocjenjuju najvišim ocjenama, posebno naglašavajući lokaciju i kvalitetu usluge kao najveću prednosti, ostvarena prosječna cijena sobe niža je od konkurenata u mjesecima pred i posezone, te nešto viša od Italije, Portugala i Grčke u sezoni. To ukazuje na činjenicu da daljnjim ulaganjem u kvalitetu i povećanje izvrsnosti poslovanja ima prostora za povećanjem cijena, posebno u segmentu 5

zvjezdica.
Rezultati poslovanja u ovoj godini ukazuju da iako još nije dosegnuta iskorištenost kapaciteta u hotelima iz 2019., povećanjem cijena, odnosno prihoda, ali i povećanjem troškova uslijed inflacije i više cijene rada ostvarena je ista razina kao i prošle godine. Ako želimo biti profitabilniji, trebamo razvijati kvalitetu ispred kvantitete uvažavajući principe održivog razvoja, ali i posložiti sustav tako da omogućimo i potaknemo investicije u hotelijerstvo visoke kategorije.

Na panelu smo od Larise Dedus, menadžerice platforme Trust You, doznali i da gosti pri ocjeni svog iskustva boravka u hrvatskim hotelima uslugu i lokaciju ocjenjuju boljom nego kvalitetu samog smještaja, iako valja naglasiti da smo po generalnim ocjenama kvalitete hotelskog smještaja ispred konkurenata. Međutim, tržište je dinamično, konkurencija neumoljiva, a održivost imperativ.

Uz sezonalnost kao još uvijek najveću boljku hrvatskog turizma, zaokret prema održivijem korištenju resursa i produženju sezone nije moguć bez jačanja hotelijerskog sektora i novih investicija. U prilog tome govori podatak da je i u 2022. gotovo duplo više noćenja ostvareno u privatnom u odnosu na hotelski smještaj.

Velika hotelijerske kuće kroz investicije i unaprjeđenje usluge ulažu značajna sredstva u razvoj samih destinacija, podižu njihovu poželjnost i prepoznatljivost te unaprjeđuju kvalitetu destinacijskog proizvoda. Digitalizaciju kroz inovativne, pouzdane i sigurne načine plaćanja kroz projekt „Digitalna Hrvatska“ predstavila je Renata Vujasinović, direktorica Vise u Hrvatskoj koja zajedno s partnerima besplatno nudi POS terminale svim malim i srednjim poduzećima koja još nisu prihvatila digitalna i kartična plaćanja što je od koristi svim malim poduzetnicima u sektoru turizma.

Melida Bešić, menadžerica hotela Esplanade, simbola luksuznog turizma, kao pokazatelj izvrsnosti navela ukupnu percepciju okoline, odnosno doživljaj gostiju, zaposlenika, suradnika i šire javnosti. A luksuz bismo, prema riječima Ivana Kureta, prokurista hotela Martinis Marchi čija je marina u Maslinici dobitnica ovogodišnjeg Turističkog cvijeta u kategoriji malih marina, danas prije svega opisali kao sigurnost, opuštenost, osjećaj komfora i ugode zbog ambijenta i okruženja u kojem se nalazite. Taj doživljaj dobrim dijelom čine ljudi, domaćini i okruženje kojeg kolektivno stvaramo, zaključuje Kuret.

Damir Krešić, ravnatelj Instituta za turizam, navodi da je kvaliteta ukupnog destinacijskog proizvoda i percipirana vrijednost za novac boravka u destinaciji jednaka kvaliteti najslabije karike destinacijskog lanca vrijednosti. Razvojnom konceptu koji potiče turizam visoke dodane vrijednosti nužno se moraju prilagoditi i destinacije ukoliko žele postići dugoročno održive tržišne pozicije – zaključio je Krešić.

You may also read!

wall

Wall Street prošloga tjedna pao, europske burze porasle

Na Wall Streetu su cijene dionica prošloga tjedna pale jer se očekuje usporavanje rasta američkog gospodarstva, dok su europski

Read More...
Valamar

Poduzetnici u turizmu upozoravaju na otežano zapošljavanje stranaca

Turistički poduzetnici upozoravaju ovih dana na poteškoće u zapošljavanju stranih radnika zbog nove regulative, žaleći se da će to

Read More...
Podravka Agri

Podravka Agri dogovorila povećanje plaća i ostalih materijalnih prava za svoje radnike u poljoprivrednim kompanijama

Pregovarački timovi Belja, PIK-a Vinkovci i Vupika, a pod okriljem Podravke Agri, te reprezentativnih sindikata – Sindikata PPDIV, HUS

Read More...

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Mobile Sliding Menu

Opći uvjeti korištenja

Suvremena.hr © Copyright | h1 design