Grupa Jadran galenski laboratorij (JGL) u prvom polugodištu ostvarila je 406 milijuna kuna ukupnih prihoda, što je 15 posto više nego u istom razdoblju lani te dobit prije oporezivanja od gotovo 26 milijuna kuna, izvijestili su iz te kompanije u četvrtak, istaknuvši da su ostvarili najbolje polugodišnje rezultate u povijesti.
Usporedbe radi, u istom lanjskom razdoblju ta je kompanija poslovala s gubitkom većim od 18 milijuna kuna. Kompanija je izvijestila da je u prvih šest ovogodišnjih mjeseci i više nego udvostručila operativnu dobit (EBITDA), koja je dosegnula 46 milijuna kuna.
U priopćenju se iznosi i da su u dijelu farmaceutskog ‘core businessa’ odnosno JGL Pharme, koji ne uključuje ljekarnički dio poslovanja te segment kozmetike i dijetetike, u prvom dijelu ove godine realizirali 305 milijuna kuna poslovnih prihoda, što je 13 posto više nego u istom razdoblju prošle godine.
“Iznimno smo zadovoljni rastom, ne samo dvoznamenkastom stopom, nego i činjenicom da je ostvaren na velikom broju tržišta i sa širokim portfeljem proizvoda, zahvaljujući sjajnom angažmanu svih naših zaposlenika”, poručio je povodom takvih rezultata glavni izvršni direktor JGL-a Mislav Vučić.
Naglašava i da rezultati ostvareni u posljednjih 12 mjeseci pokazuju kontinuirani rast i poboljšanje poslovanja JGL-a. “Stopa EBITDA marže JGL Pharme iznosi 17,7 posto, dok je faktor zaduženosti pao na 3,0x, čime pokazujemo povećanje razine profitabilnosti i likvidnosti, te poslovanje unutar okvira financijske stabilnosti”, istaknuo je Vučič.
Od ostalih polugodišnjih pokazatelja iz JGL-a ističu da su najveći rast, od 75 posto u odnosu na lani, zabilježili u Ukrajini, a pozitivan trend slijede i BiH (od 28 posto), Bjelorusija (25 posto) te Srbija (sa 16 posto), uz napomenu da nastavljaju rast i na svojim najvećim tržištima, Rusiji, za 14 posto te Hrvatskoj, gdje raste dvostruko brže od tržišta bezreceptnih lijekova.
Ključne pokretače rasta vide i dalje u liniji prirodnih preparata na osnovi morske vode Aqua Maris, koja je rastom tržišnih udjela i lansiranjem novih oblika u Rusiji postigla povećanje od 22 posto, a kako kažu, sjajni rezultati ostvareni su i s portfeljem umjetnih suza u sklopu brenda Vizol S, od 50 posto, dok je segment Meralys sprejeva za odčepljenje nosa i zaštitu nosne sluznice rastao za 20 posto.
“Najveći, pa i streloviti rast ostvario je proizvod za smanjenje simptoma žgaravice Reflustat, od čak 140 posto”, kažu iz JGL-a, dodajući da nastavljaju snažne iskorake i u segmentu antialergika na svim tržištima, kao i da su od početka ove godine do kraja lipnja ukupno lansirali 27 novih proizvoda te imali aktivnih ukupno 19 razvojnih projekata.
I u drugoj dijelu ove godine u JGL-u očekuju nastavak dvoznamenkastog rasta, smanjenje duga, te daljnje smanjenje faktora zaduženosti kako bi se otvorio dodatni investicijski potencijal kompanije, a s tim ciljem i uvažavajući investicijski ciklus predviđen za iduće razdoblje te dospijeće postojeće obveznice u 2020., kao i trenutne uvjete na tržištu kapitala, Vučić kaže da su odlučili o refinanciranju 130 milijuna kuna obveznica.
U JGL-u je zaposleno 984 djelatnika, kompanija posluje na ukupno 50 tržišta, a njezin portfelj čini 160 brendova, 460 proizvoda, s 1.360 varijacija i 6.000 artikala prilagođenih potrebama specifičnih tržišta. (H)