Švicarski proizvođač čokolade Lindt & Spruengli izvijestio je u utorak da je u prošloj godini povećao tržišni udio zahvaljujući solidnim rezultatima u Europi, te u Japanu i Brazilu.
Ukupni prihodi porasli su 6,8 posto, na 3,9 milijardi švicarskih franaka (3,87 milijardi dolara). Ako se isključe promjene u valutnim tečajevima, uvećani su šest posto, u okviru ciljanog raspona od šest do osam posto.
Pritom je u prvoj polovini godine stopa organskog rasta iznosila 4,4, te sedam posto u drugoj polovini kada su kupci dobro reagirali na božićne i novogodišnje promotivne akcije.
Proizvođači čokolade suočeni su sa stagnirajućim tržištem i poljuljanim povjerenjem potrošača, no Lindt & Spruengli uspio je povećati prodaju zahvaljujući proizvodima kao što su Lindor čokoladne kuglice i čokoladni božićni medvjedići umotani u zlatnu foliju.
U najvećoj Lindtovoj regiji Europi prodaja je porasla 7,4 posto u lokalnim valutama, zahvaljujući dobrim rezultatima na njemačkom, francuskom i britanskom tržištu. U Sjevernoj Americi rast je iznosio 3,4 posto, unatoč padu tržišta čokolade u cjelini po prvi put nakon dugo vremena.
Pritom u švicarskoj kompaniji napominju da je njihove rezultate na američkom tržištu zakočila prilagodba proizvodnje i promotivna strategija brenda Russell Stover.
Lindt širi i svoju mrežu prodavaonica čokolade, u nastojanju da postane vodeći globalni trgovac vrhunskim čokoladama. Tako su u globalnom odjelu maloprodaje ostvarili dvoznamenkasti rast, otvorivši šezdesetak novih trgovina i čokoladnih cafea, većinom u Europi, Kanadi, Brazilu i Japanu.
Potpuni financijski rezultati za 2016. godinu bit će objavljeni 7. ožujka, pri čemu iz grupe najavljuju “nesrazmjeran” porast neto dobiti, navodeći kao razlog niže porezne stope. (H)