Šef Pevexa: Zdravlje zaposlenika i kupaca nam je najveći prioritet, a velike investicijske planove nastavljamo izvršavati

In Tvrtke i tržišta
Jurica Lovrinčević

PEVEX d.d. (bivši PEVEC) prvi je hrvatski trgovački lanac na tržištu od 1990. godine. Kada je riječ o trgovini neprehrambenih proizvoda, izdvaja se prepoznatljivošću i posebnošću u odnosu na ostale prisutne “uradi sam” trgovine. Prvi hrvatski trgovački lanac takvoga tipa posluje u svim krajevima Hrvatske i nameće se kao prvi odabir za kupnju kada je riječ o proizvodima za izgradnju, opremanje i uređenje doma i vrta.

Koliko je korona kriza utjecala na poslovanje, hoće li se nastaviti ili stati sa širenjem poslovanja i razvojem, zašto se promijenilo ime, koja je uloga i važnost žena u kompaniji te kako je PEVEX postao prvak u zaštitnim mjerama među trgovačkim lancima, otkrio nam je Jurica Lovrinčević, predsjednik Uprave.

ST: Kakva je „krvna slika“ PEVEX-a u ovom trenutku? Koliko objekata imate u funkciji? Koliko radnika zapošljavate? Kako se kreće promet u odnosu na ranija razdoblja?

Lovrinčević: Unatoč situaciji koja nas je snašla početkom ožujka i osjetnim gubitkom prihoda od 100 milijuna kuna zbog lockdowna, naše investicije nisu usporile te smo početkom rujna ove godine otvorili naš prodajni centar u Vinkovcima. Zajedno s njim sad imamo 26 centara diljem Hrvatske. Uz novih 46 djelatnika u Vinkovcima, imamo gotovo 2.000 zaposlenika u Pevexu na što smo veoma ponosni. Što se prometa tiče, uspjeli smo nadoknaditi gubitak prihoda iz ožujka i travnja, te imamo ukupno bolji rezultat za prvih 8 mjeseci u odnosu na prošlu godinu.

ST: Je li promjena imena trgovačkog društva (PEVEC/PEVEX) imala odraza na poslovanje?

Lovrinčević: Odmak od prezimena bivših vlasnika i negativnih konotacija uz obitelj Pevec bio je primarni razlog ove promjene, a ona je bila zapravo ‘kozmetička’. Rebrendingom smo se željeli približiti i mlađim generacijama kojima je naše novo ime prihvatljivije. No, naši atributi ostali su isti. Njegujemo kvalitetu, povoljne cijene, educirane zaposlenike i tu konstantu naši kupci poznaju i cijene bez obzira na ime tvrtke.

Širenje mreže kao novi izazov
ST: Imate li planove daljnje ekspanzije?

Lovrinčević: Za sada naša ekspanzija ide prema planiranom, unatoč koroni. Inače godišnje planiramo oko 100 milijuna kuna investicija. Ove godine smo otvorili novi prodajni centar u Vinkovcima početkom rujna, u koji je uloženo 40 milijuna kuna, a u listopadu i studenom selimo prodajne centre u Slavonskom Brodu i Makarskoj na nove lokacije. U novoj, 2021. godini planiramo otvaranje čak dva nova centra – u Požegi i Poreču. Također, pokrećemo i poslovni model dostavnih centara po uzoru na Ikeine. Dva takva centra planiramo otvoriti već do kraja ove godine – jedan do 500 m2 i drugi do 1000 m2. U novoj 2021. otvorit ćemo ih u nizu gradova. Gospić, Ogulin, Otočac, Zabok, Krapina i Knin prve su već oglašene lokacije gdje tražimo zakupodavce, no i druge lokacije dolaze u obzir. Kruna nove razvojne faze Pevexa je svakako veliki logistički i distributivni centar nadomak Zagreba. Vrijednost te investicije je 300 milijuna kuna, a za realizaciju tražimo zemljište veličine 200.000 m2.

ST: Kako razvijate odnose s glavnim dobavljačima?

Lovrinčević: Kao odgovor na ovo pitanje potrebno je naglasiti da su naši dobavljači unutar sustava Pevex tretirani na isti način neovisno o njihovoj veličini.
Sami razvoj odnosa s dobavljačima počinje puno prije samog dogovora (ugovora). Bitno je graditi partnerski odnos u kojem obje strane rastu, gdje obje strane vide svoj interes i traže rješenja za sve izazove koji se pojave. Te izazove je samo bitno na vrijeme identificirati i pravilno adresirati. Mi se u Pevexu trudimo svakom dobavljaču pristupati na isti način i ne gledati na partnere kao ključne i ‘manje’ ključne. Cilj je imati duge i kratke lance dobave i to je ono na čemu svakodnevno radimo kako bi mogli odgovoriti svim izazovima i zahtjevima tržišta. Smatramo da to radimo dobro, što pokazuju rezultati prethodnih, ali i ove godine.

Jurica LovrinčevićOtvaramo prostor za izlaz na druga tržišta
ST: Imate li realnih izgleda da sudjelujete u hrvatskom izvozu?

Lovrinčević: Kompanija Pevex već sudjeluje direktno ili indirektno u hrvatskom izvozu potencirajući domaće dobavljače/proizvođače na apliciranje tendera na koje se Pevex prijavljuje preko međunarodnog DIY udruženja A.R.E.N.A., kojem smo postali članica početkom 2018.godine.
Naime, mogućnosti širenja HRV dobavljača/proizvođača na druga tržišta su velike u svakom pogledu jer A.R.E.N.A. trenutno ima 8 članica diljem Europe te je broj tendera i sudjelovanja samih članica konstantno u porastu.
Svaki dobavljač/proizvođač kojega predloži članica A.R.E.N.A.-e ima istu priliku kao i dobavljači/proizvođači ostalih članica te grupacije DIY segmenta aplicirati na tržišta svih osam članica.
Potencijal i ravnopravnost za sve dobavljače/proizvođače je ista na svim tenderima, neovisno od koje članice su predloženi jer smo svi ravnopravni.
Bitno je za napomenuti kako je naše tržište znatno manje u odnosu na ostala tržišta drugih članica, te nam je drago reći da mi kao kompanija pazimo i na taj segment u poslovanju, kako bi se našim dobavljačima/proizvođačima dala mogućnost potencijalnog širenja izvan hrvatskog tržišta.

ST: Mogu li se hrvatski trgovački lanci oduprijeti sve većem pritisku i agresiji inozemnih lanaca?

Lovrinčević: Mi u Pevexu smatramo da su svako natjecanje i svaka utrka vredniji, što su sudionici u njoj kvalitetniji. Upravo zato mi je jako drago što smo prepoznati od kupaca kao prvi izbor u segmentu ‘uradi sam’, gdje imamo svjetsku konkurenciju i međunarodno prepoznate brendove. Volimo izazove, jer oni nas čine još kvalitetnijim i sretni smo baš zbog svakog pojedinog iskoraka kojeg možemo ponuditi. Ponosni smo da možemo reći da smo prvi izbor hrvatskih građana kao neprehrambeni trgovački lanac, baš kao što je npr. Konzum izbor broj 1 u prehrambenom sektoru, gdje je također velika i kvalitetna konkurencija.

ST: Kako gledate na Zakon o nepoštenoj trgovinskoj praksi?

Lovrinčević: Svaki se poduzetnik treba dobro poslovno ponašati. Neovisno o tome što su neravnoteže u pregovaračkim snagama legitimne i uobičajene, ako nastaju zloupotrebe država mora intervenirati, osobito kad se radi o opskrbi hranom jer taj lanac mora opstati. Što će nam u primjeni donijeti novi standardi, odnosno usklađenje s novom europskom direktivom iz 2019. vidjet ćemo za godinu dana.

Sigurnost djelatnika i kupaca – prioritet
ST: Obzirom na pandemiju, puno radite na ‘sigurnom mjestu kupovine’. Kakve su reakcije kupaca i ima li tu još prostora za poboljšanja?

Lovrinčević: Nama je u Pevexu sigurnost i zdravlje naših djelatnika i kupaca najveći prioritet. Od početka pandemije uložili smo više od dva milijuna kuna u mjere zaštite, poput maski i dezinficijensa, a prvi smo u Europskog uniji od trgovačkih lanaca kupili i termalne kamere. Radi se o visokotehnološkim mjerama zaštite koje su uvele tek neke bolnice, a nalaze se na ulazu u sve naše centre, kao i u zgradama Uprave. Nedavno smo uveli i zamagljivače koji higijensko sredstvo raspršuju u aerosol i tako ono dopire svugdje i diže ukupnu higijenu prostora na najvišu razinu. Također, periodično provodimo ankete među našim kupcima o zadovoljstvu mjera zaštite u našim centrima, jer nam je jako bitno što oni misle. Mogu potvrditi, na temelju rezultata svih provedenih anketa, da su naši kupci jako zadovoljni sigurnim okruženjem kupovine koju Pevex pruža, a budući da pandemija i dalje divlja, zaštitne su mjere sve bitnije.

Žene – stup poslovne uspješnosti
ST: U Nadzornom odboru odnedavno imate jednu ženu. Kakav je inače odnos žena i muškaraca u cijeloj tvrtki, te koliko ih je na rukovodećim položajima?

Lovrinčević: Na razini tvrtke, broj zaposlenih muškaraca i žena zadnjih godina se vrti oko 50 naprema 50 posto, plus minus 5 posto oscilacije. No, ne radi se samo o pukom postotku, žene imaju i ključnu ulogu u poslovanju Pevexa. To pokazuje činjenica da su nam žene na čelu više važnih sektora Uprave. Direktorica Sektora marketinga i korporativnih komunikacija je Ivana Plemenčić, direktorica Pravnog Sektora je Helena Janković, direktorica Sektora ljudskih potencijala Gordana Frgačić, direktorica Sektora maloprodaje Maja Žilić, a pomoćnica predsjednika Uprave za pravne poslove je također nezamjenjiva kolegica Renata Duka. Dioničari Pevexa jednoglasno su izabrali Kristinu Prokš, iskusnu menadžericu nekoliko slavonskih tvrtki, za članicu Nadzornog odbora. Sve to pokazuje da su žene uistinu glavni stup oslonac tvrtke Pevex.

You may also read!

Tonći Glavina

Hotelski sektor ulazi u sljedeću sezonu s optimizmom, a za jačanje konkurentnosti ključno je potaknuti veća ulaganja u nove kapacitete koja osiguravaju veću dodanu vrijednost i održivost hrvatskog turizma

Hotelski sektor izuzetno je zadovoljan ostvarenim rezultatima ove turističke godine i visokom popunjenošću te optimistično gleda na sljedeću sezonu,

Read More...
Od izvora do mora 2024_Ranko Šuvar CROPIX_3

Obilježen završetak ovogodišnjeg izdanja projekta ‘Od izvora do mora’

Simboličnom sadnjom na lokaciji Turističko-edukativni centar Novo Čiče u Velikoj Gorici, obilježen je završetak ovogodišnjeg izdanja projekta Od izvora

Read More...
Svega oko 15 posto hrvatskih tvrtki izvozi, ali one zapošljavaju 51posto privatnog sektora

Svega oko 15 posto hrvatskih tvrtki izvozi, ali one zapošljavaju 51 posto privatnog sektora

U Hrvatskoj samo oko 15 posto poduzeća izvozi, a istovremeno ta baza poduzeća zapošljava više od polovice svih radnika

Read More...

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Mobile Sliding Menu

Opći uvjeti korištenja

Suvremena.hr © Copyright | h1 design