Mađarska najavljuje mjere protiv prikrivenog podizanja cijena hrane

In Vijesti iz svijeta
cijene

Mađarska vlada tražit će od ožujka od velikih maloprodajnih tvrtki da kupce upozore na smanjeno pakiranje prehrambenih kako bi iskorijenila praksu prikrivenog podizanja cijena.

Mađarska je u prvom tromjesečju prošle godine zabilježila inflaciju od rekordnih 25 posto, najveću među članicama Europske unije i pokušava pomoći gospodarstvu u uvjetima slabljenja kupovne moći građana, primjećuje Reuters.

Promet u mađarskoj maloprodaji porastao je u studenom za 0,8 posto u odnosu na listopad kada je bio smanjen za 0,3 posto. U odnosu na studeni 2022. bio je manji za 5,4 posto, pokazali su ovotjedni podaci.

Unatoč oporavku na mjesečnoj razini, promet je u prvih 11 prošlogodišnjih mjeseci bio za 8,7 posto manji u usporedbi s istim razdobljem prethodne godine budući da je potrošnja građana smanjena.

Vlada premijera Viktora Orbana nastoji oživjeti gospodarstvo, koje je u trećem tromjesečju poraslo na kvartalnoj razini prvi puta u godinu dana. Osim toga, približavaju se i parlamentarni i izbori za Europski parlament, podsjeća Reuters.

“U proteklim mjesecima pojačanu je pozornost u nekoliko zemalja privuklo smanjeno pakiranje pojedinih proizvoda, uz istu ili čak višu cijenu”, objavilo je ministarstvo.

Zbog te obmanjujuće prakse potrošači za svoj novac dobivaju manje proizvoda, ističu u ministarstvu.

Prema novim propisima koji će od ožujka biti na snazi ​​dva mjeseca, trgovci hranom s godišnjim prometom većim od milijardu forinti (2,9 milijuna dolara) morat će isticati upozorenja o cijenama proizvoda u manjem pakiranju u odnosu na razdoblje između 1. siječnja 2020. i 1. srpnja 2023. godine.

Proizvođači hrane, uvoznici i dobavljači također će morati obavijestiti trgovce na malo o manjem pakiranju.

“Iako vjerujemo da će se kućanstva u početku usredotočiti na razduživanje i popunjavanje rezervi, potrošnja bi također mogla početi rasti”, rekli su ekonomisti ING-a, komentirajući najnovije podatke iz maloprodaje.

“No, da bi promjena bila značajna i dugotrajna, treba prvo vratiti povjerenje potrošača, što je dugotrajniji proces”, mišljenja su ekonomisti. (H)

You may also read!

Članovi Uprave dm-a

dm potvrdio lidersku poziciju na hrvatskom tržištu s ukupnim rastom prometa od 10 posto

U četvrtak 13. studenog članovi Uprave dm-a predstavili su rezultate poslovne godine 2024./2025. , u kojoj je promet dm-a

Read More...
Fortenova grupa

Fortenova grupa i Žito grupa potpisuju ugovor o kupoprodaji kompanije Zvijezda

Fortenova grupa i Žito grupa potpisat će danas ugovor o kupoprodaji kompanija Zvijezda plus d.o.o. i Zvijezda d.o.o. Ljubljana,

Read More...
turizam

Hrvati putuju pet puta godišnje: gotovo polovica planira zimski odmor u Hrvatskoj, a jednako toliko izvan nje

Građani Hrvatske ove godine putuju više nego ranije, ali s pažljivijim planiranjem troškova. Najnovije istraživanje MasterIndex koje je za

Read More...

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Mobile Sliding Menu

Opći uvjeti korištenja

Suvremena.hr © Copyright | h1 design