Na sjednici Hrvatskoga sabora donesena Strategija digitalne Hrvatske 2032.

In Korisno
Uspješna digitalna transformacija moguća je i u Hrvatskoj

Bernard Gršić: Postavljamo nove standarde komunikacije države i hrvatskih građana, a ciljamo na višestruko povećanje udjela IKT sektora u BDP-u Hrvatske, s današnjih 4,5 % nacionalnog BDP-a na 13 % do 2032. godine.

Strategija digitalne Hrvatske za razdoblje do 2032. višesektorski je akt strateškog planiranja usklađen s Nacionalnom razvojnom strategijom do 2030. i temeljnim dokumentima i politikama Europske unije i Republike Hrvatske, uključujući Nacionalni plan oporavka i otpornosti (NPOO) čiji je sastavni dio. Donošenje Strategije čini ispunjenje cilja reforme NPOO – Strategija digitalna Hrvatska i jačanje međuinstitucijske suradnje i koordinacije za uspješnu digitalnu tranziciju društva i gospodarstva.

Strategija je izrađena u skladu sa svim važećim zakonskim propisima. Izrada je započela krajem prošle godine kroz pripremu, a ove godine u svibnju aktivno su počele radionice i izrada analize stanja i nacrta prijedloga Strategije. U radnu skupinu za izradu Strategije je imenovan 101 član iz 40 institucija, a na samom radu kroz podskupine je sudjelovalo 140 predstavnika iz 41 institucije javnog sektora, gospodarstva, akademske zajednice te udruga vezanih za navedena područja.

Nakon donošenja Strategije u Hrvatskom saboru državni tajnik Bernard Gršić je istaknuo: “Rezultat provedbe ove Strategije bit će Hrvatska unaprijeđena digitalnom transformacijom i pozicionirana kao gospodarski konkurentnu država na digitalnoj karti Europe. Ciljamo na višestruko povećanje udjela IKT sektora u BDP-u Hrvatske, s današnjih 4,5 % nacionalnog BDP-a na 13 % do 2032. godine.“, zaključio je državni tajnik.

Slijedom definirane vizije kojom je određeno što se želi postići digitalizacijom te na temelju provedene analize trenutačnog stanja i prepoznatih razvojnih potreba i potencijala, utvrđena su 4 strateška cilja u četirima prioritetnim područjima, s ciljem digitalizacije hrvatskog društva, javne uprave i gospodarstva u razdoblju do 2032. godine.

Prvi strateški cilj „Razvijeno i inovativno digitalno gospodarstvo“ kojim će se kroz planirane intervencije pružati podrška digitalnim inovacijskim centrima te digitalizaciji u mikro, malim i srednjim poduzećima, digitalizirati javne usluge za poduzetnike i osigurati dostupnost anonimiziranih podataka, transformirati i jačati konkurentnost kreativnih i kulturnih industrija te optimizirati hrvatsko porezno i parafiskalno zakonodavstvo i administracija.

Drugi strateški cilj „Digitalizirana javna uprava“ ostvarit će se kroz nadogradnju državne informacijske infrastrukture i naprednih softverskih rješenja, postizanje potpune interoperabilnosti javne uprave i omogućavanja pristupa podacima građanima i poduzećima, jačanje organizacijskih i ljudskih institucionalnih kapaciteta, digitalizaciju svih ključnih javnih usluga te promidžbu digitalnih usluga i korisničke podrške među građanima.

Treći strateški cilj ove strategije „Razvijene, dostupne i korištene mreže vrlo velikih kapaciteta“ postići će se osiguravanjem preduvjeta za prostorno planiranje i bržu gradnju mreža, reguliranjem utjecaja troškova korištenja nekretnina na razvoj mreža, osiguravanjem potpora za razvoj mreža u područjima gdje ne postoji komercijalni interes za ulaganja te poticanjem korištenja usluga velikih brzina.
Četvrti strateški cilj je „Razvijene digitalne kompetencije za život i rad u digitalno doba“ koji će kroz planirane intervencije povećati broj IKT stručnjaka na tržištu rada, razvijati digitalne vještine građana za život i rad uz uporabu IKT-a te provoditi digitalnu tranziciju kao potporu razvoju obrazovnog i istraživačkog sustava.

Strategija je prepoznata kao opsežan i sveobuhvatan akt strateškog planiranja kojim se usmjerava razvoj društva, gospodarstva i javne uprave. Plan je da Hrvatska do 2032. postane zemlja digitalno i gospodarski konkurentnih poduzeća i digitalizirane javne uprave, pri čemu je važno da se u digitalne procese aktivno uključe sve razine vlasti i građani.

You may also read!

Prvi gospodarski forum s Kosovom u RH: Hrvatski proizvodi dobro kotiraju na kosovskom tržištu

Prvi gospodarski forum s Kosovom u RH: Hrvatski proizvodi dobro kotiraju na kosovskom tržištu

Hrvatska s Kosovom ostvaruje suficit u trgovinskoj razmjeni, što je rezultat visoke potražnje za hrvatskim proizvodima, posebno u sektorima

Read More...
turizam

Tri Aminess kampa među najboljima u Europi po izboru ADAC-a

Čak tri Aminess kampa ušla su u prestižni ADAC Superplatz 2025., koji njemački autoklub dodjeljuje najboljim europskim kampovima. Ovo

Read More...
Predstavnici Texo Moliora i PBZ tim

Texo Molior novi je izdavatelj mini obveznica

Privredna banka Zagreb (PBZ), dio Sektora inozemnih banaka (IBD) Intesa Sanpaolo Grupe, djelovala je kao jedini agent izdanja i

Read More...

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Mobile Sliding Menu

Opći uvjeti korištenja

Suvremena.hr © Copyright | h1 design