Neostvareni potencijal izvoza drvnog sektora premašuje 2,3 milijarde kuna

In Izvoz
drvo

Hrvatska gospodarska komora izradila je studiju koja analizira izvozne mogućnosti drvne industrije i proizvodnje namještaja u Hrvatskoj. Rezultati su od velike važnosti za branšu jer jasno i konkretno definiraju koje grupe proizvoda imaju najveći izvozni potencijal i koliko on iznosi te na koja izvozna tržišta naši proizvođači trebaju ciljati.

„Rezultati analize pokazuju da neiskorišteni izvozni potencijal domaćeg drvnog sektora postoji u 33 zemlje u ukupnom iznosu od 328 milijuna dolara. Najveći vjerojatnost za povećanje izvoza je na tržišta Slovenije, Austrije, Kine, SAD-a i Njemačke. Ukupna vrijednost izvoza domaćeg drvnog sektora je 8,1 milijardi kuna, a kad bi iskoristili sve mogućnosti koje nam se nude povećali bi ga za čak 26 posto“, istaknuo je predsjednik Udruženja drvno-prerađivačke industrije HGK Igor Josip Leščić.

Proizvodi s najvećim neiskorištenim potencijalom za izvoz su sjedala, stolarija i proizvodi za građevinarstvo, drvo (uključujući lamele i daščice za parket) te ostalo pokućstvo i dijelovi. Neiskorišteni potencijal grupe proizvoda veće dodane vrijednosti (namještaj, parket, stolarija i proizvodi od drva za građevinarstvo) iznosi 106,3 milijuna dolara, a njegovom realizacijom bi se izvoz te grupe proizvoda povećao za gotovo 38 posto.

Predsjednik HGK Luka Burilović naglašava kako moramo dizati produktivnost sektora i mijenjati strukturu izvoza jer trenutno u njoj imamo visok udio proizvoda niske dodane vrijednosti, dok je tek manjim dijelom zastupljen izvoz namještaja. „Takva struktura prisutna je na većini najvažnijih izvoznih tržišta, osim kod izvoza u Češku i Njemačku gdje namještaj čini 80, odnosno 52 posto izvoza drvnog sektora. U Italiju, koja je naše najznačajnije tržište, izvozi se samo oko devet posto proizvoda više dodane vrijednosti. Stoga nam treba što veća finalizacija proizvoda, a posebnu pažnju moramo posvetiti nacionalnom i međunarodnom brendiranju naše drvne industrije“, poručio je Burilović, dodavši i kako trebamo raditi na jačanju sektora kroz suradnju s građevinom i turizmom.

„Uvidjeli smo da tvrtkama trebaju informacije koje bi ih uputile na proizvode koje mogu konkurentno proizvesti, a trenutno su traženi u inozemstvu, te analize inozemnih tržišta gdje ih mogu najuspješnije plasirati. Stoga smo započeli s izradom analiza izvoznih mogućnosti pojedinih sektora hrvatskoga gospodarstva projektom Fit4Globe. Želja nam je potaknuti domaće poduzetnike da se u promišljanjima i pripremi za izlazak na inozemna tržišta koriste zaključcima ove analize“, rekao je potpredsjednik HGK za međunarodne poslove Ivan Barbarić, dodavši da je ovo tek prva u nizu analiza koje će se izrađivati radi poticanja rasta hrvatskog izvoza.

Studija HGK donosi detaljnu analizu odabranih grupa proizvoda s najvećim izvoznim potencijalom kroz pregled deset najznačajnijih zemalja uvoznika, vrijednosti našeg izvoza te ukupnog izvoznog i neiskorištenog potencijala za vodećih deset zemalja. Također je izrađen i detaljan pregled najvažnijih tržišta koji uključuje generalne gospodarske pokazatelje te najvažnije sajmove i konkurentske tvrtke.

Cilj analize je jačanje domaćeg drvnog sektora i njegova izvozna diversifikacija. „Trenutno nam je izvozni potencijal koncentriran u samo 20-ak tvrtki koje čine gotovo 80 posto ukupnog izvoza. Nadamo se kako će i ova analiza, zajedno s ostalim uslugama koje HGK nudi kao potporu internacionalizaciji, pridonijeti uspjehu naših članica na međunarodnom tržištu i da će ponukati više domaćih tvrtki da se odvaže iskoračiti vani“, izjavio je Burilović.

Inače, drvni sektor u Hrvatskoj zapošljava gotovo 25.000 ljudi u 1.790 tvrtki i bilježi prihode od 14 milijardi kuna, odnosno 1 posto BDP-a. Izvoz sektora iznosi 8,1 milijardi kuna, što je 7,2 posto ukupne robne razmjene naše zemlje s inozemstvom. Vodeća izvozna tržišta su nam Italija s udjelom od 21 posto, Njemačka (13 posto) i Slovenija (10 posto).

Uz europske države, među 10 vodećih izvoznih tržišta nalaze se Egipat (s udjelom od 7 posto ukupnog izvoza drvne industrije) i Kina. U objema zemljama opet prevladavaju proizvodi niže dodane vrijednosti (više od 99 posto).

Što se svjetske proizvodnje namještaja tiče, ona se procjenjuje na oko 575 milijardi dolara, s tim da se oko 47 posto ukupne proizvodnje odvija u samo sedam zemalja (SAD-u, Italiji, Njemačkoj, Japanu, Kanadi, UK-u i Francuskoj). Zanimljivo je da Kina, daleko najveći proizvođač te potrošač ploča i papira od drva, postaje sve značajnija i kao proizvođač i kao potrošač ostalih proizvoda od drva, a nedavno je prestigla i niz drugih velikih igrača u ključnim skupinama proizvoda.

Na europskoj razini drvni sektor zapošljava 2 milijuna ljudi u 300 tisuća tvrtki i konstantno raste. Vrijednost proizvodnje u EU iznosi gotovo 250 milijardi eura, s tim da proizvodnja namještaja ima udjel od 45 posto.

You may also read!

Giving Friday 2024

Giving Friday: dm će donirati pet posto dnevnog prometa ostvarenog u petak 29. studenog

U petak 29. studenog dm će obilježiti Giving Friday, potpuno drugačiju verziju Crnog petka, povodom kojeg će donirati pet

Read More...
Predstavnici MMM

MMM Agramservis novi je izdavatelj mini obveznica

Privredna banka Zagreb (PBZ), dio Sektora inozemnih banaka (IBD) Intesa Sanpaolo Grupe, djelovala je kao jedini agent izdanja i

Read More...
Zaštita na radu investicija, a ne trošak

Zaštita na radu investicija, a ne trošak

Pod pokroviteljstvom Hrvatskog sabora - Odbora za rad, mirovinski sustav i socijalno partnerstvo, Ministarstva znanosti, obrazovanja i mladih i

Read More...

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Mobile Sliding Menu

Opći uvjeti korištenja

Suvremena.hr © Copyright | h1 design