Nestlé financijski izvještaj za 2023. bilježi stabilan organski rast od 7,2%

In Tvrtke i tržišta
Nestlé

Mark Schneider, izvršni direktor kompanije Nestlé, izjavio je: „Dosad nezabilježena inflacija, do koje je došlo u posljednje dvije godine, povećala je pritisak na brojne potrošače i utjecala na potražnju za hranom i pićem. U tom smo izazovnom kontekstu ostvarili snažan organski rast i solidno poboljšanje marže uz povećana marketinška ulaganja i druga ulaganja u rast. Slobodni novčani tok vratio se na prethodne razine. U 2024. fokusirat ćemo se na rast temeljen na volumenu i asortimanu uz povećanu potporu brendovima, a vrijednost za potrošače povećat ćemo aktivnim inovacijama i obnovama, ponudom vrhunskih proizvoda, pristupačnošću cijena i hranjivijim opcijama. Raspodjelu kapitala nastavit ćemo usmjeravati na svoje brzorastuće brendove što će nam omogućiti pouzdan rast i povećanje vjernosti robnim markama.

Kako bismo potaknuli povećanje tržišnog udjela, prioritet nam je iznenaditi potrošače raznolikom ponudom i usmjerenost na vrhunsku izvedbu. Uvjereni smo da imamo odgovarajuću strategiju, portfelj i sposobnosti za postizanje ciljeva do 2025.“

Zona Europa
Po financijskom izvještaju za 2023 organski rast iznosio je 8,2 % (uz povećanje cijene od 10,6 %). RIG je iznosio -2,4 %, što odražava elastičnost potražnje i ograničenja kapaciteta. Devizni su tečajevi smanjili prodaju za 4,9 %. Neto prodaja imovine utjecala je na prodaju za 3,4 %. Iskazana prodaja u europskom području smanjila se za 0,2 %, i to na 19,1 milijardu CHF.

Na rast u Zoni Europa utjecalo je povećanje cijena, snažan razvoj prodaje u e-trgovini i stalan rast out-of-home kanala prodaje. Zona Europa zabilježila je povećanje tržišnog udjela u kategorijama hrane za kućne ljubimce i prehrane za dojenčad.

Po kategorijama proizvoda ključan doprinos rastu dala je robna marka Purina PetCare zahvaljujući raznolikoj ponudi vrhunskih robnih marki Felix, Gourmet i Purina ONE. Kava je zabilježila srednji jednoznamenkasti rast, s predvodnici su bili topivi i gotovi proizvodi Nescafé. Konditorski proizvodi zabilježili su visok jednoznamenkasti rast, i to uz nastavak povećanja tržišnog udjela za KitKat. Nestlé Professional ostvario je dvoznamenkasti rast, i to prije svega u kategoriji napitaka . Prehrana za dojenčad zabilježila je visok jednoznamenkasti rast koji se temeljio na nastavku uzleta vrhunske hrane za dojenčad, posebno proizvoda NAN. Kategorija kulinarstva je zabilježila srednji jednoznamenkasti rast te snažan rast prodaje za proizvode Maggi i Thomy. Voda je zabilježila nizak jednoznamenkasti rast jer je snažan uzlet proizvoda S.Pellegrino i Acqua Panna uvelike neutraliziran učinkom privremenih ograničenja kapaciteta za Perrier.

Osnovna marža operativne dobiti ovog područja ostala je nepromijenjena u odnosu na prethodnu godinu. Značajna inflacija troškova i viši troškovi oglašavanja i marketinga neutralizirali su mjere povezane s optimizacijom cijena i portfelja.

Kompanija Nestlé u Hrvatskoj prošle je godine ostvarila organski rast od 13 %. „Iza nas je godina na koju smo ponosni kao kompanija i kao tim jer smo jasno pokazali odlučnost u ispunjavanju poslovnih ciljeva. Zahvaljujući usmjerenosti na krajnje potrošače i kupce, što je okosnica naših strategija, ostvarili smo odličan uspjeh u kategoriji hrane, pića, hrane za kućne ljubimce i proizvoda za profesionalnu uporabu Professional. Godina 2023. bila je još jedna prekretnica u daljnjem razvoju i unapređenju naših društveno-odgovornih inicijativa Vrtim Zdravi Film i #BirajZeleno kojima želimo educirati građane i potaknuti ih da usvoje zdrave navike i brinu za okoliš. Također, nastavili smo pomagati mladim poslovnim stručnjacima na početku njihovog profesionalnog puta kroz trotjednu edukaciju i praksu u sklopu našeg programa Nestlé Summer’s Cool“, rekao je Laurentiu-Florin Dimitriu, generalni direktor kompanije Nestlé za Hrvatsku, Sloveniju i Bosnu i Hercegovinu.

Prognoza
Prognoza za 2024.: očekuje se organski rast prodaje od približno 4 % i umjereno povećanje osnovne marže operativne dobiti. Očekuje se da će dobit po dionici u stalnoj valuti porasti između 6 % i 10 %.

Srednjoročni ciljevi za 2025. u potpunosti su potvrđeni: do 2025. postići će se organski rast prodaje (srednja jednoznamenkasta brojka) i raspon osnovne marže operativne dobiti od 17,5 % – 18,5 %. Dobit po dionici u stalnoj valuti porast će između 6 % i 10 %.

You may also read!

ciber

Microsoft: 600 milijuna kibernetičkih napada dnevno

U novom godišnjem izvješću "Digitalna obrana" Microsoft je upozorio na zabrinjavajući rast kibernetičkih napada u svijetu te izvijestio da

Read More...
Giving Friday 2024

Zahvaljujući rekordnom odazivu kupaca, dm će donirati više od 78.000 eura za djecu iz Rijeke i Zagorja

U petak 29. studenog dm je obilježio Giving Friday, potpuno drugačiju verziju Crnog petka, te je uz podršku više

Read More...
placa-novac-euro

Rast prosječne neto i bruto plaće u svim županijama

Prosječne mjesečne isplaćene neto i bruto plaće po zaposlenome u pravnim osobama u trećem tromjesečju ove godine porasle su

Read More...

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Mobile Sliding Menu

Opći uvjeti korištenja

Suvremena.hr © Copyright | h1 design