Od podataka do akcije: Budućnost upravljanja je i na ženama

In Konferencije / savjetovanja
brux

Administrativna opterećenja, financijske prepreke, ravnoteža između posla i obitelji te rodne predrasude u poslovnom okruženju, prepoznate su kako višestruki izazovi poduzetnica u anketi Eurochambres Women Entrepreneurs Survey 2025. Anketa je bazirana na odgovorima 897 poduzetnica iz 34 europske zemlje, a predstavljana je u Bruxellesu na Eurochambresovoj konferenciji Od podataka do akcije.

Anketa je pokazala kako žene pokreću vlastite poslove kako bi bile autonomnije te na tom poduzetničkom putu pokazuju iznimnu otpornost i prilagodljivost.

“Analizirajući podatke vidimo kako sve više žena preuzima vodeće uloge a čak 78 posto njih osnovalo je vlastitu kompaniju. Kao Komori važno nam je biti u direktnom doticaju sa stvarnim očekivanjem poduzetnica i zato je ovo istraživanje iznimno važno. Temeljem njega kreiramo strategije i inicijative kao npr. našu Akademiju Budućnost upravljanja kroz koju potičemo i pripremamo poduzetnice za vodeće uloge u gospodarstvu”, istaknula je Marina Rožić, glavna tajnica HGK i predsjednica Eurochambres Women Networka.

Unatoč snažnoj motivaciji, poduzetnice se suočavaju s brojnim izazovima koji mogu omesti pokretanje i rast njihovog poslovanja. Kada je riječ o mlađim ženama, jedna od prepreka koje su ispitanice identificirale je pristup kapitalu. Naime, anketa je pokazala kako se 75 posto anketiranih financiralo vlastitom ušteđevinom, a samo 27 posto je dobilo je bankovni kredit.

“Sustavnim rješavanjem identificiranih izazova od pojednostavljena birokracije, do lakšeg pristupa financijskim instrumentima, uz poticanje mreža podrške i donošenjem poticajnih politika, moguće je trenutne prepreke pretvoriti u elemente za izgradnju uspjeha, a kako bi se taj učinak povećao potpisan je i Memorandum o razumijevanju između organizacija UN Women i Eurochambresa, za jačanje partnerstava za daljnju potporu i osnaživanje žena na radnom mjestu”, izjavila je Rožić.

Hrvatsko gospodarstvo prolazi kroz transformaciju poslovnih modela za održivo poslovanje, uključujući i rodnu ravnopravnost, a kako bi članicama olakšalo tu tranziciju Hrvatska gospodarska komora provodi Akademiju Budućnost upravljanja, čiji je program i djelovanje predstavljen članicama Eurochambres Women Networka, kao i zastupnicama u Europskom parlamentu. Također, jedan od segmenata programa je i upoznavanje polaznica Akademije, sa praksama i politikama EU u području rodne ravnoteže, te razmjena iskustva s kolegama iz drugih zemalja.

“Ovaj posjet pruža nam vrijedne uvide i inspiraciju kroz primjere dobre prakse za implementaciju sličnih inicijativa u Hrvatskoj te očekujem da će dodatno osnažiti i motivirati polaznice za prihvaćanje većih promjena i korak naprijed u svojoj poslovnoj karijeri”, istaknula je Dina Blažević, voditeljica EU fondova ACI-a, jedna od polaznica Akademije Budućnost upravljanja.

“Vjerujem da će i organizirani posjet Bruxellesu staviti točku na program Akademije Budućnost upravljanja te dodatno osnažiti i motivirati polaznice za prihvaćanje većih promjena i korak naprijed u svojoj poslovnoj karijeri“, istaknula je Ivana Galić, iz Erste&Steiermärkische Bank.

Polaznicama Akademije Budućnost upravljanja riječi potpore uputile su i europarlamentarke Romana Jerković i Sunčana Glavak. Glavak je istaknula kako je potreba umrežavanja poduzetnica i donositelja odluka važan korak u prepoznavanju problema i prepreka na njihovom poduzetničkom putu i rastu konkurentnosti gospodarstva.

Važnost podizanja svijesti o rodnoj ravnoteži, te edukaciji ogleda se i u podacima koje je početkom ove godine objavila glavna uprava za istraživanje i inovacije Europske komisije, gdje u trogodišnjem izvješću o stanju rodne ravnopravnosti u istraživanju i inovacijama She Figures, pokazuju da žene brojčano nadmašuju muškarce u sveučilišnom obrazovanju, ali i dalje su izrazito podzastupljene u zapošljavanju u STEM-u i na čelnim pozicijama.

Stoga HGK planira nove cikluse Akademije Budućnost upravljanja, a sve kako bi pripremila članice za promjene u legislativi, pogotovo kad je riječ o Direktivi o rodnoj ravnopravnosti te prilagodbi novom, suvremenom načinu poslovanja.

You may also read!

turizam

Turista i noćenja ukupno u ožujku manje nego lani, ali domaćih gostiju više

U Hrvatskoj je u prva tri mjeseca ove godine boravilo nešto više od milijun turista koji su ostvarili 2,7

Read More...
Fortenova grupa

Zvijezda ulje i majoneza i Jamnica gazirana voda – tri najjača branda u Hrvatskoj

Među prvih 10 najjačih brandova u Hrvatskoj, dvije kompanije Fortenova grupe imaju pet svojih. Dvije kompanije Fortenova grupe – Zvijezda

Read More...
uvoz izvoz

Vlada hrvatskim izvoznicima obećala podršku uslijed posljedica američkih carina

Vlada će aktivno štititi interese hrvatskog gospodarstva te će se znati postaviti prema svim izazovima, poručeno je u četvrtak

Read More...

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Mobile Sliding Menu

Opći uvjeti korištenja

Suvremena.hr © Copyright | h1 design