Održana prva hrvatska konferencija o vinskom marketingu

In Konferencije / savjetovanja
Vinski marketing

VinMarKon, prva hrvatska konferencija o vinskom marketingu, održala se u utorak, 30.06.2020., u zagrebačkom hotelu International, pod pokroviteljstvom Ministarstva poljoprivrede Republike Hrvatske.

Tema konferencije bila je „Strateško planiranje u vinskom marketingu“. Na početku uvodno su okupljene vinare pozdravili organizatorica Konferencije, voditeljica udruge Vinoljupci, Irena Lučić; prof.dr.sc.Dragan Kovačević, podpredsjednik Hrvatske gospodarske komore za poljoprivredu i turizam i doc.dr.sc. Krunoslav Karalić, pomoćnik ministrice poljoprivrede za poljoprivredno zemljište, biljnu proizvodnju i tržište. Na konferenciji je sudjelovalo 50 sudionika, 4 panelista i 9 predavača.

Na glavnoj raspravi „Strategija vinskog marketinga u Hrvatskoj“ govorili su: doc.dr.sc. Krunoslav Karalić, pomoćnik Ministrice poljoprivrede, Božica Marković, direktorica Sektora za poljoprivredu, prehrambenu industriju i šumarstvo pri HGK; Josip Kraljičković, pročelnik upravnog odjela za poljoprivredu, ruralni razvitak i šumarstvo Zagrebačke županije i dr.sc. Žarko Stilin, prodekan za poslovnu suradnju i predstojnik katedre za marketing i komunikacije na Visokoj poslovnoj školi PAR u Rijeci.

Krunoslav Karalić je naglasio da je za brendiranje i marketing važna podjela na četiri hrvatske vinske regije: “Kroz zakon o vinu koji je stupio na snagu 1. travnja 2019. godine, napravili smo cjelovitu reformu sustava i osigurali sve pretpostavke za marketinško označavanje vina: prije svega stvorili smo financijske pretpostavke (osigurali smo 12 milijuna kuna), uspostavili smo vinske regije, a za svaku regiju predvidjeli smo osnivanje udruga i vinskih organizacija, pri čemu je Ministarstvo izvršno tijelo koje organizacijama dodjeljuje status (za status je potrebno minimalno 25 proizvođača ili 33% površina iz određene regije). Ključni je „korak“ sada na proizvođačima, da se organiziraju i ostvare ove uvjete“. – naglasio je pomoćnik ministrice.

Objasnio je i koje su dvije krizne mjere donešene Nacionalnim programom pomoći sektoru vina (mjera skladištenja i mjera destilacije) i na koji način funkcioniraju. Božica Marković iz HGK je objasnila brendiranje Hrvatske kao vinske zemlje kroz projekt Vina Croatia- Vina Mosaica, koji je nastao na inicijativu samih vinara. Josip Kraljičković izrazio je nezadovoljstvo suradnjom lokalne uprave s višim (državnim) institucijama. Spomenuo je projekte stvaranja županijskih marki na razini (Portugizac Plešivica, Kraljevina Zelina; vinske ceste).

Žarko Stilin obradio je teme: marketing i obrazovanje, podsjetivši na (najjednostavniju) definiciju marketinga („način upravljanja poduzećem“) i manjak strategije na raznim razinama, a posebice istaknuo da mora postojati nacionalna strategija za marketing vina, „koja ne treba biti na 500 stranica, nego na 2 A4 stranice na koju će se potpisati svi oni koji je moraju provoditi“. Glede obrazovanja postavlja se pitanje, na kojoj je razini u Hrvatskoj kultura stola? (kratke isječke ovog uvodnog predavanja, organizator će objaviti uskoro na portalu „Vinoljupci“)

Temu „Vinsko tržište prije i poslije korone“ prezentirali su predavači Žarko Stilin i Nenad Trifunović. O važnosti udruživanja vinara i zajedničkom tržišnom nastupu, uz puno primjera iz prakse govorili su Nikola Benvenuti (udruga Vinistra) i Janko Kezele (udruga Škrlet), a Ivan Ćuk osvrnuo se na pravne aspekte udruživanje, brendiranja te zaštitu imena, spomenuvši kao primjer i „slučaj teran“.

Temeljne smjernice izrade kvalitetnog poslovnog i marketinškog plana predstavile su predstavnice diWine Consultinga, Renata Lončarić i Tena Popović, a o stvaranju dodane vrijednosti na primjeru vina iz mora govorili su Karmela Tancabel (Iločki podrumi) i Marko Dušević (Coral wines) uz kušanje vina i piva odležana pod morem.

Tijeko stanke na konferenciji kušala su se vina vinarija Dingač-Skaramuča, Zdjelarević Wine Selection, Vuglec breg, Geržinić i Terra Madre.

Pripremio: Tomislav Radić
Foto: Julio Frangen

You may also read!

Giving Friday 2024

Giving Friday: dm će donirati pet posto dnevnog prometa ostvarenog u petak 29. studenog

U petak 29. studenog dm će obilježiti Giving Friday, potpuno drugačiju verziju Crnog petka, povodom kojeg će donirati pet

Read More...
Predstavnici MMM

MMM Agramservis novi je izdavatelj mini obveznica

Privredna banka Zagreb (PBZ), dio Sektora inozemnih banaka (IBD) Intesa Sanpaolo Grupe, djelovala je kao jedini agent izdanja i

Read More...
Zaštita na radu investicija, a ne trošak

Zaštita na radu investicija, a ne trošak

Pod pokroviteljstvom Hrvatskog sabora - Odbora za rad, mirovinski sustav i socijalno partnerstvo, Ministarstva znanosti, obrazovanja i mladih i

Read More...

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Mobile Sliding Menu

Opći uvjeti korištenja

Suvremena.hr © Copyright | h1 design