Njemački proizvođači automobila sada još zarađuju, ali stižu upozorenja da bi se to moglo promijeniti. Situacija u Kini, najvećem pojedinačnom tržištu za Mercedes, Volkswagen i BMW, najviše zabrinjava. U Kini je prodaja pala i mogla bi se nastaviti.
Konzultantska tvrtka Ernst & Young (EY) objavila je da kineske vlasti ne planiraju uskoro ukinuti stroge epidemiološke mjere koje su glavni razlog pada prodaje. “U narednim mjesecima postoji opasnost da će prodaja dodatno pasti”, rekao je Peter Fuss iz EY.
Konzultanti su proveli istraživanje 16 najvećih svjetskih proizvođača automobila, uključujući tri njemačka. Podaci kineskih podružnica ovih tvrtki pokazali su da je prodaja u travnju pala za 35,7 posto u odnosu na isti mjesec prošle godine.
Iako je autoindustrija općenito zarađivala bolje u prva tri mjeseca 2022., svjetska je prodaja bila slabija nego prošle godine.
“Gole brojke za prvo tromjesečje su sjajne, ali stvarna situacija u automobilskoj industriji je iznimno napeta”, rekao je Constantin Gall, EY-ov stručnjak za Zapadnu Europu.
Trenutno najviše profitiraju proizvođači luksuznih vozila, jer se čipovi, kojih kronično nedostaje, prvenstveno ugrađuju u velike i skupe automobile koji imaju prednost. Osim toga, proizvođači ne nude gotovo nikakve popuste zbog velike potražnje. Međutim, neke tvrtke već su ostale kratkih rukava.
dpa GermanyToday