Počinju zimska sezonska sniženja, popusti i do 70 posto

In Trgovina na malo
Tomislava Ravlić

Online trgovina uzima sve veći dio tržišnog kolača.

Od 27. prosinca počinju zimska sezonska sniženja, a ove godine će se dobar dio popusta preseliti na online kanale zbog aktualnih ograničenja u fizičkim trgovinama.

„Sezonska sniženja tradicionalno se vežu uz snižene cijene odjeće i obuće, a to su ujedno i proizvodi koji se najbolje prodaju. No, na popustima se nalaze i ostali proizvodi pa građani u većoj mjeri kupuju namještaj, tehniku i različite sezonske proizvode poput zimske opreme i dekoracija“, istaknula je voditeljica Odjela za trgovinu HGK Tomislava Ravlić.

Sniženja traju 60 dana i u tom periodu možemo očekivati tri kruga pada cijena. U prvom, koji će trajati do polovice siječnja, popusti će iznositi između 20 i 30 posto, nakon toga se očekuju popusti i do 50 posto, a pred sam kraj veljače očekujemo da će cijene padati i prema 70 posto.

„Analize govore da su proizvodi zadnjih godina u prosjeku sniženi između 20 i 50 posto, što pokazuje da trgovci prate europske i regionalne trendove kako bi ostali konkurentni i spriječili odlazak većeg broja kupaca u druge zemlje u okruženju“, pojasnila je Ravlić, uz napomenu da sve veći dio tržišnog kolača uzima e-trgovine koja u svjetskim razmjerima kontinuirano raste, a slično je i u Hrvatskoj.

Inače, posebni oblici prodaje među kojima je i sezonsko sniženje, u Hrvatskoj su regulirani sukladno Zakonu o zaštiti potrošača, koji definira pitanja kao i pravila provođenja prodaje na taj način. Trgovac je dužan uvjete prodaje i za pojedine proizvode ili pojedine skupine proizvoda ili oblika plaćanja istaknuti jasno, vidljivo i čitljivo, te ne smije dovoditi u zabludu prosječnog potrošača. Dakle, sve što se tiče uvjeta prodaje, mora biti transparentno istaknuto uključujući i raspon sniženja.

Za svakog potrošača je najvažnije da bude informiran, da poznaje svoja prava, ali i obveze. Važno je napomenuti da prilikom prodaje po posebnim oblicima prodaje potrošač ima ista prava kao u redovnoj prodaji.

Ako trgovac ne proda sve proizvode, može nastaviti s prodajom po sniženoj cijeni sve do isteka zaliha, ali mu nije dopušteno oglašavati takvu prodaju kao sezonsko sniženje nakon proteka propisanih 60 dana, nego kao neki drugi posebni oblik prodaje.

You may also read!

PEVEX

PEVEX otvorio novi prodajni centar u Poreču

PEVEX d.d., 1. hrvatski trgovački lanac, danas je kupcima otvorio 30. prodajni centar, u Poreču. Na gotovo 5.000 četvornih

Read More...
Rekordan broj tvrtki sudjeluje na sajmu premium i luksuznih putovanja ILTM Cannes

Rekordan broj tvrtki sudjeluje na sajmu premium i luksuznih putovanja ILTM Cannes

Hrvatska nastavlja graditi imidž vrhunske destinacije u segmentu premium putovanja na ovogodišnjem izdanju sajma International Luxury Travel Market (ILTM)

Read More...
brnjac

Brnjac i Tzitzikostas: „Za konkurentno EU ugostiteljstvo i turizam”

U organizaciji hrvatske zastupnice Nikoline Brnjac u Europskom parlamentu održana je konferencija povodom Europskog dana ugostiteljstva, koja je okupila

Read More...

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Mobile Sliding Menu

Opći uvjeti korištenja

Suvremena.hr © Copyright | h1 design