Počinju zimska sezonska sniženja, popusti i do 70 posto

In Trgovina na malo
Tomislava Ravlić

Online trgovina uzima sve veći dio tržišnog kolača.

Od 27. prosinca počinju zimska sezonska sniženja, a ove godine će se dobar dio popusta preseliti na online kanale zbog aktualnih ograničenja u fizičkim trgovinama.

„Sezonska sniženja tradicionalno se vežu uz snižene cijene odjeće i obuće, a to su ujedno i proizvodi koji se najbolje prodaju. No, na popustima se nalaze i ostali proizvodi pa građani u većoj mjeri kupuju namještaj, tehniku i različite sezonske proizvode poput zimske opreme i dekoracija“, istaknula je voditeljica Odjela za trgovinu HGK Tomislava Ravlić.

Sniženja traju 60 dana i u tom periodu možemo očekivati tri kruga pada cijena. U prvom, koji će trajati do polovice siječnja, popusti će iznositi između 20 i 30 posto, nakon toga se očekuju popusti i do 50 posto, a pred sam kraj veljače očekujemo da će cijene padati i prema 70 posto.

„Analize govore da su proizvodi zadnjih godina u prosjeku sniženi između 20 i 50 posto, što pokazuje da trgovci prate europske i regionalne trendove kako bi ostali konkurentni i spriječili odlazak većeg broja kupaca u druge zemlje u okruženju“, pojasnila je Ravlić, uz napomenu da sve veći dio tržišnog kolača uzima e-trgovine koja u svjetskim razmjerima kontinuirano raste, a slično je i u Hrvatskoj.

Inače, posebni oblici prodaje među kojima je i sezonsko sniženje, u Hrvatskoj su regulirani sukladno Zakonu o zaštiti potrošača, koji definira pitanja kao i pravila provođenja prodaje na taj način. Trgovac je dužan uvjete prodaje i za pojedine proizvode ili pojedine skupine proizvoda ili oblika plaćanja istaknuti jasno, vidljivo i čitljivo, te ne smije dovoditi u zabludu prosječnog potrošača. Dakle, sve što se tiče uvjeta prodaje, mora biti transparentno istaknuto uključujući i raspon sniženja.

Za svakog potrošača je najvažnije da bude informiran, da poznaje svoja prava, ali i obveze. Važno je napomenuti da prilikom prodaje po posebnim oblicima prodaje potrošač ima ista prava kao u redovnoj prodaji.

Ako trgovac ne proda sve proizvode, može nastaviti s prodajom po sniženoj cijeni sve do isteka zaliha, ali mu nije dopušteno oglašavati takvu prodaju kao sezonsko sniženje nakon proteka propisanih 60 dana, nego kao neki drugi posebni oblik prodaje.

You may also read!

Mislav Balković izabran za predsjednika HUP-a

Mislav Balković izabran za predsjednika HUP-a

Na današnjoj 87. izbornoj sjednici Vijeća članova, za predsjednika Hrvatske udruge poslodavaca (HUP) u narednom trogodišnjem mandatu izabran je

Read More...
IKEA Studio za planiranje u Rijeci (1)

U Rijeci otvoren IKEA Studio za planiranje

U Rijeci je, u četvrtak, 2. listopada, u sklopu Galerije Bakar u industrijskoj zoni Kukuljanovo, otvoren novi IKEA Studio

Read More...
CROAGRO 696x392

Sajmovi posvećeni poljoprivredi, hrani i zdravim stilovima života na Zagrebačkom velesajmu od 4. do 7. 12. 2025.

SAJMOVI KOJI POKREĆU SVE ŠTO JE POLJOPRIVREDA SPOJILA Najvažniji događaj u poljoprivredi – CroAGRO, međunarodni sajam poljoprivrede, poljoopreme i mehanizacije,

Read More...

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Mobile Sliding Menu

Opći uvjeti korištenja

Suvremena.hr © Copyright | h1 design