Porasla proizvodnja mlijeka na obiteljskim gospodarstvima

In Regionalni razvoj
mlijeko

Ukupna proizvodnja mlijeka na obiteljskim poljoprivrednim gospodarstvima u 2020. godini porasla je u odnosu na prethodnu godinu za 5,8 posto, a količine mlijeka koje ta gospodarstva daju u otkup porasle su za 13,8 posto, pokazuju podaci Državnog zavoda za statistiku.

Prema podacima DZS-a, lani je ukupna proizvodnja kravljeg, ovčjeg i kozjeg mlijeka na obiteljskim poljoprivrednim gospodarstvima iznosila 432 tisuće tona, što je za oko 23,6 tisuća tona ili 5,8 posto više nego 2019. godine.

Najveći dio tog mlijeka, 260,7 tisuće tona, obiteljska su gospodarstva predala u otkup mljekarama, a te su količine za 13,8 posto, odnosno oko 31,5 tisuća tona više nego 2019. godine.

Povećanje proizvodnje mlijeka, kako navode statističari, odrazilo se i na izravnu prodaju mlijeka (na gospodarstvu, tržnici, darovano i sl.), koja je lani porasla za 11 posto, na 22,8 tisuća tona.

Istodobno je potrošnja svježeg mlijeka u kućanstva pala za 4,4 posto, na ukupno 35,6 tisuće tona. Pale su i količine mlijeka koje su obiteljska gospodarstva koristila za ishranu stoke, za deset posto, na 63,6 tisuća tona te količine mlijeka koje su obiteljska gospodarstva preradila, za 3,9 posto, na 46,8 tisuća tona.

Statistika ostvarenih proizvoda dobivenih preradom mlijeka na gospodarstvu pokazuju da je u 2020. proizvodnja svježeg sira smanjena za 12,7 posto, na 2.931 tonu, a maslaca za 5,7 posto, na 33 tone.

Istodobno je proizvodnja ostalih sireva porasla za 35,6 posto, na 1.264 tone, vrhnja za 19,5 posto, na 1.084 tone i ostalih proizvoda za 66,7 posto, na 380 tona. (H)

You may also read!

PEVEX

PEVEX otvorio novi prodajni centar u Poreču

PEVEX d.d., 1. hrvatski trgovački lanac, danas je kupcima otvorio 30. prodajni centar, u Poreču. Na gotovo 5.000 četvornih

Read More...
Rekordan broj tvrtki sudjeluje na sajmu premium i luksuznih putovanja ILTM Cannes

Rekordan broj tvrtki sudjeluje na sajmu premium i luksuznih putovanja ILTM Cannes

Hrvatska nastavlja graditi imidž vrhunske destinacije u segmentu premium putovanja na ovogodišnjem izdanju sajma International Luxury Travel Market (ILTM)

Read More...
brnjac

Brnjac i Tzitzikostas: „Za konkurentno EU ugostiteljstvo i turizam”

U organizaciji hrvatske zastupnice Nikoline Brnjac u Europskom parlamentu održana je konferencija povodom Europskog dana ugostiteljstva, koja je okupila

Read More...

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Mobile Sliding Menu

Opći uvjeti korištenja

Suvremena.hr © Copyright | h1 design