Privatni iznajmljivači ostvarili 32 milijuna noćenja u 2021.

In Konferencije / savjetovanja
fos

6. Forum obiteljskog smještaja (FOS) koji se u organizaciji Zajednice obiteljskog turizma Hrvatske gospodarske komore održava u Pazinu, tradicionalno je okupio domaće privatne iznajmljivače koji drže gotovo 60 posto svih turističkih ležajeva u zemlji. Ove su godine ostvarili oko 32 milijuna noćenja, odnosno gotovo 40 posto od ukupnih 82,7 milijuna noćenja ostvarenih u Hrvatskoj do konca listopada, a na FOS-u već pripremaju teren za novu uspješnu sezonu.

Jasna Jaklin Majetić, predsjednica HGK ŽK Pula, istaknula je da obiteljski smještaj slijedi trendove visoke kvalitete u turizmu, baš kao i drugi dionici u turističkom sektoru. „Na taj način predstavnici obiteljskog smještaja kreiraju turistički proizvod i omogućuju svojim gostima da uživaju u proizvodima lokalnih proizvođača, a sve to zajedno veliki je potencijal za razvoj poduzetništva. Prvi kontakt gosti ostvaruju upravo s vama, koji im dajete prve informacije o destinaciji, aktivnostima i doživljajima“, poručila je Jaklin Majetić sudionicima Foruma, i pozvala da pri preporuci hrane i drugih proizvode svojim gostima, obrate pažnju na nositelje oznake „Hrvatska kvaliteta“ i „Izvorno hrvatsko“ jer je riječ o visokokvalitetnim proizvodima s kojima će i turisti biti zadovoljni.

Direktor Hrvatske turističke zajednice Kristjan Staničić kazao je kako je Hrvatska i ove godine zadržala poziciju vodeće i najsigurnije turističke destinacije Mediterana, čemu je snažan doprinos dao segment obiteljskog smještaja. „Ovako dobri rezultati obiteljskog smještaja, ostvareni u okolnostima globalne pandemije, potvrda su njegove kvalitete i prepoznatljivosti na turističkom tržištu. Riječ je o segmentu smještajne ponude koji predstavlja sinonim za autentičnost turističkog doživljaja jer upravo kroz obiteljski smještaj našim gostima možemo pokazati kulturu destinacije u kojoj borave. Nastavit ćemo provoditi sve aktivnosti koje za cilj imaju daljnje pozicioniranje Hrvatske kao destinacije kvalitetnog i sigurnog obiteljskog smještaja koji je, osim na domaćem tržištu, najtraženiji oblik smještaja i na tržištima kao što su Njemačka, Italija, Poljska, Češka, Slovačka, Mađarska i Francuska“, izjavio je Staničić.

„Posebno nas veseli činjenica da sve više pružatelja usluga u domaćinstvu dodatno profesionalizira svoje usluge te, uz unapređenje kvalitete smještajne ponude i autohtone sadržaje, stavlja sigurnost gosta na prvo mjesto. Više od 9000 pružatelja ugostiteljskih usluga u domaćinstvu prepoznalo je važnost primjene epidemioloških protokola te se priključilo projektu Ministarstva turizma i sporta Safe stay in Croatia“, istaknula je ravnateljica Uprave Ministarstva za sustav turističkih zajednica, kategorizaciju i pravne poslove Monika Udovičić.

HTZ je u partnerstvu s Novim listom dodijelila i nagrade za najbolje hrvatske privatne iznajmljivače „Najiznajmljivači 2021“. Najboljom vilom proglašena je Villa Adrian iz Dubrovnika, najboljom kućom Casa mille olivi iz Buzeta, a najboljim apartmanom Apartmani Rubinić iz Turnja. Pregledom finalista iskristalizirala se i potreba za dodatnim nagradama pa je tako najbolja kuća u kontekstu poštivanja ekologije proglašena Divjake Log Home – Kraljica šume iz Gorskog kotara, a Villa Festina Lente s otoka Krka najbolja kuća u kontekstu poštivanja baštine.

U sklopu FOS-a, održat će se i panel rasprava o budućnosti obiteljskog smještaja. Tim je povodom Udovičić naglasila kako je cilj Ministarstva preobrazba turističkog sustava, koji s jedne strane mora povezivati dionike u turizmu u želji za stvaranjem dodane vrijednosti kompletne turističke destinacije, a s druge treba uzimati u obzir individualnost naših proizvoda i njihovog potencijala za privlačenje različitih tržišnih segmenata. „Zajedničkim naporima obiteljski smještaj trebamo učiniti međunarodno prepoznatljivim i poželjnim turističkim proizvodom, koji je maksimalno usuglašen s načelima zelenog turizma i namijenjen ciljanim tržišnim nišama tijekom cijele godine“, smatra Udovičić.

„Dosadašnje nas je iskustvo naučilo da moramo biti fleksibilni te uvijek spremni brzo reagirati. Situaciju po tržištima moramo aktivno i detaljno pratiti kako bi kreirali adekvatne promotivne strategije koje će na koncu polučiti i najbolje rezultate. Trendovi u hrvatskom turizmu kojima danas svjedočimo pokazuju da smo najbolje rezultate ostvarili upravo na onim tržištima na koja smo usmjerili najveći dio promotivnih aktivnosti, a do posebnog je izražaja došlo i domaće tržište, koje se po ostvarenim noćenjima nalazi na visokom drugom mjestu, odmah iza vodeće Njemačke“, izjavio je Jure Galić, voditelj Odjela za potpore i koordinaciju turističkih zajednica HTZ-a.

Na odnos privatnih iznajmljivača i putničkih agencija osvrnuo se i Mladen Draguzet, vlasnik turističke agencije Istra Adventure, kazavši kako sada imaju izuzetno dobru suradnju, iako su stvari u početku išle sporo. „Iznajmljivači nam se danas javljaju sami i nude svoje kuće za odmor kako bismo ih popunjavali u pred i post sezoni jer su vidjeli da oni koji surađuju s nama imaju goste od sredine siječnja pa čak do sredine prosinca. U početku je bilo jako teško dogovorit suradnju jer tada većina iznajmljivača nije bila dovoljno educirana, živjeli su u uvjerenju da je gostima najbitnija njihova kuća i bazen i da im ništa drugo ne treba. Još teže je bilo promijeniti svijest i navike bukinga“, elaborirao je Draguzet, uz napomenu da nam je turizam još uvijek previše sezonalan i da, ako to želimo mijenjati, moramo imati atrakcije i objekte koji nisu zatvoreni van sezone te da svi dionici u destinaciji moraju raditi zajednički na promociji svoje lokalne ponude iz što više aspekata.

Dora Smolčić Jurdana s opatijskog Fakulteta za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu dotaknula se problema privlačenja kvalitetne radne snage u sektor turizma. Drži kako je potrebna snažna i sustavna promocija turističkih zanimanja među mladima, ali da im uz to treba ponuditi i bolje uvjete rada i viša primanja. „Mladi ljudi nerado prihvaćaju isključivo sezonski rad, osim kada je to u vrijeme njihova školovanja i kada time dopunjuju svoje budžete i stječu dragocjena radna iskustva. Promjena percepcije rada u turizmu dugotrajan je proces i zaista iziskuje sustavne aktivnosti kako bi privukli najbolje i ambiciozne mlade ljude“, poručila je Smolčić Jurdana.

Predsjednica Zajednice obiteljskog turizma HGK Martina Nimac Kalcina naglasila je kako ne moraju svi imati luksuzne ville i velika imanja, ali se moraju odlučiti u kojem smjeru će se specijalizirati i pozicionirati na tržištu. „Gosti danas lako mogu doći do ponude koja ih interesira i odmah filtriraju kriterije prema svojim željama i potrebama. Već postoje i platforme koje se tagiraju prema određenoj specifičnoj ponudi, a i same udruge su počele u interesu svojih manifestacija nuditi odgovarajući smještaj na svojim stranicama i forumima. S obzirom na to, lokalne i regionalne pa čak i nacionalne vlasti, trebale bi usmjeravati specijalizaciju smještaja na svom području u određenom smjeru putem raznih poticaja i subvencija. Paralelno uz to razvijati potrebnu infrastrukturu u istom tom smjeru i promociju destinacije prilagoditi ciljanom tržištu“, rekla je Nimac Klacina pa istaknula da svi moraju međusobno surađivati kako bi se što lakše, kvalitetnije i uspješnije nosili sa izazovima koji ih očekuju.

„Međusobna suradnja svih aktera u destinaciji i zajednički nastup i razvoj destinacije u skladu s održivim i inovativnim kvalitetama je nešto čemu svi trebamo težiti”, zaključila je.

Program FOS-a nastavlja se i sutra, a uz zakonodavne novosti za privatne iznajmljivače, bit će, između ostalog, govora i o strategiji upravljanja cijenama, prilagodbi novim trendovima na tržištu te poreznom položaju pružatelja smještaja u domaćinstvu.

You may also read!

Giving Friday 2024

Giving Friday: dm će donirati pet posto dnevnog prometa ostvarenog u petak 29. studenog

U petak 29. studenog dm će obilježiti Giving Friday, potpuno drugačiju verziju Crnog petka, povodom kojeg će donirati pet

Read More...
Predstavnici MMM

MMM Agramservis novi je izdavatelj mini obveznica

Privredna banka Zagreb (PBZ), dio Sektora inozemnih banaka (IBD) Intesa Sanpaolo Grupe, djelovala je kao jedini agent izdanja i

Read More...
Zaštita na radu investicija, a ne trošak

Zaštita na radu investicija, a ne trošak

Pod pokroviteljstvom Hrvatskog sabora - Odbora za rad, mirovinski sustav i socijalno partnerstvo, Ministarstva znanosti, obrazovanja i mladih i

Read More...

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Mobile Sliding Menu

Opći uvjeti korištenja

Suvremena.hr © Copyright | h1 design