Atlantic Grupa je tijekom 2022. godine zabilježila prihod od prodaje u iznosu od 6,4 milijarde kuna, što u odnosu na isti period lani predstavlja rast od 11,8 posto. Pod utjecajem značajnih poskupljenja u ukupnom spektru poslovnih aktivnosti, dobit prije kamata, poreza i amortizacije (EBITDA) smanjena je za 20,6 posto u odnosu na 2021. godinu i iznosi 575,4 milijuna kuna, dok je neto dobit smanjena za 43,2 posto i iznosi 195,7 milijuna kuna.
“Atlantic Grupa je, unatoč brojnim izazovima u okruženju, u 2022. godini ostvarila povijesno rekordne prodajne rezultate, a rast je ostvaren u svim poslovnim i distribucijskim područjima. Nakon godina Covida, 2022. je obilježila ruska agresija na Ukrajinu koja je izazvala energetsku krizu, dodatne zastoje i nestašice u dobavnim lancima te značajna poskupljenja gotovo svih naših strateških sirovina i usluga. Ova smo poskupljenja samo djelomično uspjeli kompenzirati optimiranjem internih resursa te manjim dijelom povećanjem naših prodajnih cijena, što je, očekivano, dovelo do pada profitabilnosti. Neovisno o tome nastavili smo s ulaganjima u razvoj poslovanja – inovacije u proizvodnom portfelju, modernizaciju proizvodnih kapaciteta i nastavak digitalne transformacije”, istaknuo je predsjednik Uprave Atlantic Grupe Emil Tedeschi.
Kava, Pića i Farmacia prednjače u rastu
Najveći rast od 20,2 posto ostvarilo je Strateško poslovno područje (SPP) Pića, čiji je vodeći brend Cedevita, slijedi SPP Kava, s brendovima Barcaffe i Grand kafa te rastom od 16,2 posto, a dvoznamenkastim rastom od 10,5 posto ističe se i ljekarničko poslovanje pod brendom Farmacia. Među distribucijskim područjima prednjače Srbija s rastom od 15,5 posto i Hrvatska s rastom od 10,7 posto. Na krilima odlično odrađenog distribucijskog posla proširio se i distribucijski portfelj, i to suradnjom s novim principalom Intersnack (Chio) u Srbiji, te širenjem uspješne suradnje s Red Bullom u Srbiji i na područje Sjeverne Makedonije.
Uspješnost ukupnog poslovanja i pristupa i dalje potvrđuju vrijedne nagrade pa je Atlantic Grupa i u protekloj godini osvojila i prvu nagradu za odnose s investitorima, u organizaciji Poslovnog dnevnika i Zagrebačke burze, i prvu nagradu za kvalitetu korporativnog upravljanja Hrvatske agencije za nadzor financijskih usluga. Također, i ove godine naši su brendovi osvojili niz nagrada za tržišnu komunikaciju na regionalnim natjecanjima, a posebno se ističe Donat, koji je proglašen finalistom Global Best of the Best Effie Awards.
Rekordna dividenda, cijepanje dionica i jačanje upravljačkih tijela
Od važnijih korporativnih događanja valja istaknuti kako je isplaćena povijesno najviša dividenda u iznosu od 50 kuna po dionici te je provedeno cijepanje dionica Atlantic Grupe, na način da je jedna dionica pojedinačnog nominalnog iznosa od 40 kuna podijeljena na četiri nove dionice pojedinačnog nominalnog iznosa od 10 kuna.
U prosincu je Mate Štetić, dotadašnji glavni direktor SPP Kava, imenovan novim članom Uprave Atlantic Grupe, čime je ovo tijelo prošireno na sedam članova. U novom opsegu odgovornosti Štetić je osim brige za kategoriju kave preuzeo i upravljanje kategorijama čokolade te slatkog i slanog snacka. U prvom dijelu godine Nadzorni odbor kompanije proširen je na devet članova, a sastav ovog tijela pojačali su dr. Vesna Nevistić te Zoran Vučinić.