Putovanja, zabava, puno novaca, ugodan i sadržajan život, dobar auto, dobra klopa i “starci” koji ne gnjave i ne dosađuju previše – većina je odgovora u nedavno provednom istraživanju među osobama od 18 do 35 godina kada ih netko pita da brzo i bez previše razmišljanja odgovore na temu – Što žele mladi u Hrvatskoj i kako to kane ostvariti?
No kada im se osigura nešto više vremena da razmisle što žele i kako vide svoj život i ciljeve koje trebaju ostvariti – odgovori su različiti, pa čak i pod utjecajem sredine u kojoj stanuju.
Tako na primjer, mladi u Slavoniji i dalje vide svoju budućnost u odlasku iz Hrvatske, dok mladi u Međimurju vide svoju budućnost uvelike u otvaranju vlastitih tvrtki ili obrta te realizaciji vlastitih poslovnih projekata.
Rezultati su to istraživanja kojega je za nevladinu inicijativu provela futurologinja poduzetništva i socioloških odnosa Sanela Dropulić od 01. prosinca 2023. g. do 31. ožujka 2024.g. u 19 gradova Hrvatske (Beli Manastir, Osijek, Vukovar, Grubišno Polje, Daruvar, Slavonski Brod, Nova Gradiška, Kutina, Zagreb, Zaprešić, Krapina, Varaždin, Čakovec, Ogulin, Sisak, Petrinja, Pula, Makarska i Zadar).
Ovim istraživanjem obuhvaćeno je 327 osoba u dobi od 18 do 35 godina života, nešto više muškaraca (56 posto) u odnosu na ženske ispitanike.
Istraživanje je provedeno u prvom redu za potrebe djelovanja, rada i pripreme projekata nevladine inicijative Mladi i poduzetni, a koja je usmjerena povezivanju mladih i onih koji se osjećaju mladima, na razmjeni informacija, afirmiranju poslovnih ideja, realizaciji poslovnih projekata, unapređivanju društvenog ozračja za djelovanje mladih u brojnim sferama aktivnosti Hrvatske, a vođenih iskustvom i mudrosti onih koji su već prošli ili prolaze taj put. No, oni će sigurno pomoći i drugima koji definitivno imaju interesa saznati što mladi žele i kako to kane ostvariti – pojasnila je Sanela Dropulić, idejna začetnica inicijative Mladi i poduzetni, koja je provela ovo istraživanje.
Mlade osobe posebno smeta, a što je ovo istraživanje pokazalo, da su im uskraćene prilike u mnogim područjima društvenog života i djelovanja.
U mnogim sredinama još uvijek je stranačka pripadnost važnija od sposobnosti, angažiranosti i školovanosti, što ih posebno pogađa. Mladim ljudima uvelike je neizvjesna financijska budućnost. U istraživanju se pokazalo i da mladi strahuju kako će naučiti rukovati novcem, kako do njega doći, kako ga zarađivati i kako ga pametno trošiti – naglasila je Sanela Dropulić, kao uočeno razmišljanje mladih u provedenom istraživanju, te ističe da su i naglašavali da postojeći obrazovni sustav ih ne priprema kvalitetno i sveobuhvatno na izazove koji ih čekaju u životu – posebice kada jednog dana trebaju sami krenuti na tržište rada.
U provedenom istraživanju mladi su iskazali potrebu za mentoriranjem, da im treba savjetodavna i informativna podrška kao i razmjena iskustava, mišljenja i pogleda.
Ali jednako tako mladi su naglašavali da im ne trebaju tutori, nalogodavci, niti žele jednosmjernu komunikaciju koja guši njihovu kreativnost, angažiranost i dobru volju za djelovanjem.
Često su davali odgovore kako su oni drugačiji u svojim pogledima od onih malo starijih, imaju svoj svijet koji se veže uz rapidan rast i razvoj tehnologije, ali to ih ne čini lošijima, to ih samo čini drugačijima. Upravo sam stoga i provela ovo istraživanje kako bi i kroz djelovanje Mladih i poduzetnih osigurali kvalitetan odgovor na izazove sve izraženijih međugeneracijskih (ne)snalaženja kroz kvalitetno povezivanje, edukacije, projekte i angažman. Posebice u pravcu razmjene iskustva starjih i energije mladosti, znanja starijih i elana mladih, strpljenja starijih i neustrašivosti mladih. Cilj nam je rušiti stereotipe i percepciju mladih ljudi kao bezidejnima i neambicioznima, naglašavajući jedinstvene kvalitete koje mladi donose vođeni mentorstvom onih iskusnijih – opisuje Sanela Dropulić, idejna začetnica inicijative “Mladi i poduzetni” i autorica istraživanja.
Osobe u ovom istraživanju su različitih karijernih ostvarenja ili pak na putu k tome. Dio ispitanika imala je studentski status, dio ispitanika odmah se zaposlio nakon srednje škole na realnom sektoru ili pak u državnoj ili javnoj službi, dio ispitanika radi na realnom sektoru kod poslodavaca kod kojih su došli nakon završene fakultetske izobrazbe, jedan dio je nezaposlen, a dio ispitanika ima već otvorene vlastite tvrtke i obrte i sami žele graditi svoju karijeru na realnom tržištu.
Više od polovice ispitanika je jasno reklo da Hrvatska treba ići naprijed bez okretanja u prošlost te poručuju kako kao mlade osobe žele znati gdje idemo i kamo ćemo doći 2031. ili 2051.
Mladi ispitanici uvelike smatraju da je život u Hrvatskoj odličan, no trebamo biti realni – tj. poručuju da uvijek može biti i bolje.
Ispitanici poručuju također kako treba razbiti stereotip da su mladi lijeni i bez ambicija.
Mladi ispitanici također su se izjašnjavali da je potrebno što više putovati i izlaziti iz Hrvatske, te upoznati kako funkcioniraju ostale države i njihovi sistemi, što obrazovni, što poslovni.
Smatraju i da je veliki problem hrvatskog društva tromost koja ne dopušta napredak
Izrazito važnim u ovom istraživanju su ispitanici istaknuli potrebu da se imaju kome obratiti za pomoć bilo da je riječ o njihovim životnim ili poslovnim potrebama, te da imaju razumijevanje za ono što žele i pokušavaju ostvariti.
Kao najveći problem su istaknuli činjenicu da sve kasnije odlaze od svojih roditelja jer je teško osigurati vlastiti krov nad glavom, da sve kasnije osnivaju obitelji, ulaze u partnerske zajednice i imaju vlastitu djecu.
Detaljniji rezultati ovog istraživanja bit će predstavljeni 22. 04. od 18 do 20 sati na prvom druženju, meet up-u i predavanju inicijative “Mladi i poduzetni” u prostorima Business cluba 5 – SKY OFFICE TOWERS (TOWER A) – 14. kat, Ulica Roberta Frangeša – Mihanovića 9, Zagreb.
4 commentsOn Rezultati istraživanja – Što žele mladi u Hrvatskoj i kako to kane ostvariti?
Zovem se Veronika i nisam mogla vjerovati kako sam dobila kredit od 20000 eura. Ponovno sam sretan i financijski stabilan i hvala Bogu da takve kreditne tvrtke još uvijek postoje na ovim prevarama posvuda, savjetovali su me i savjetovat ću svima koji trebaju kredit da ih koriste kako bi izašli iz financijskih poteškoća, možete ih kontaktirati putem e-maila ( davidsonalbertloan @gmail.com) Brzo kontaktirajte (davidsonalbertloan@gmail.com) danas i uzmite svoj zajam od njih po stopi od 3%. Obavezno kontaktirajte DAVIDSON ALBERT LOAN COMPANY.
Zovem se Veronika i nisam mogla vjerovati kako sam dobila kredit od 20000 eura. Ponovno sam sretan i financijski stabilan i hvala Bogu da takve kreditne tvrtke još uvijek postoje na ovim prevarama posvuda, savjetovali su me i savjetovat ću svima koji trebaju kredit da ih koriste kako bi izašli iz financijskih poteškoća, možete ih kontaktirati putem e-maila ( davidsonalbertloan @gmail.com) Brzo kontaktirajte (davidsonalbertloan@gmail.com) danas i uzmite svoj zajam od njih po stopi od 3%. Obavezno kontaktirajte DAVIDSON ALBERT LOAN COMPANY. .;
Zovem se Veronika i nisam mogla vjerovati kako sam dobila kredit od 20000 eura. Ponovno sam sretan i financijski stabilan i hvala Bogu da takve kreditne tvrtke još uvijek postoje na ovim prevarama posvuda, savjetovali su me i savjetovat ću svima koji trebaju kredit da ih koriste kako bi izašli iz financijskih poteškoća, možete ih kontaktirati putem e-maila ( davidsonalbertloan @gmail.com) Brzo kontaktirajte (davidsonalbertloan@gmail.com) danas i uzmite svoj zajam od njih po stopi od 3%. Obavezno kontaktirajte DAVIDSON ALBERT LOAN COMPANY. .;….
Dobre vijesti za mene i vas, zovem se TEREZA i moram vam ispričati kako sam doživjela ponudu kredita od 35,000 eura. Ponovno sam sretan i financijski stabilan i hvala Bogu što sam naišao na gospodina Harry Bryan, izvršnog direktora SMART LOAN FUNDS, imaju sjedište u Americi, a također djeluju u svim europskim zemljama. Dobio sam savjet kolege i savjetovat ću svima koji trebaju zajam da koriste njihove usluge kako bi izašli iz financijskih poteškoća, možete ih kontaktirati putem e-pošte
(smartloanfunds@gmail.com} WHATSAPP: {+385 91 560 8706} Brzo kontaktirajte danas i dobijte svoj zajam od njih na stopu od 3 %. Obećajte da ćete reći ljudima i podijeliti njegov dobar rad nakon što dobijete zajam.
Mobile Sliding Menu
Šušnjar: Do kraja mjeseca nova lista proizvoda s ograničenim cijenama
Do kraja mjeseca trebala bi biti predstavljena nova lista proizvoda s ograničenim cijenama, izjavio je u četvrtak ministar gospodarstva
Read More...HOK ponovio zahtjev vezan uz ograničenje cijena: Ograničite marže, a ne cijene
Predstavnici trgovaca Hrvatske obrtničke komore nazočili su sastanku s predsjednikom Vlade RH, ministrima, guvernerom Hrvatske narodne banke i svim
Read More...SPAR Hrvatska slavi 20 godina poslovanja, a kupce nagrađuje s 20 automobila Citroen C3
U 2025. godini SPAR Hrvatska slavi 20 godina poslovanja u Lijepoj Našoj, točnije od otvaranja svoje prve INTERSPAR trgovine
Read More...Domaći inovatori DOK-ING i Orqa zajedno u projektu razvoja sustava tehnologije za dvojne namjene
Kombiniranjem snaga besposadnih kopnenih i zračnih sustava tvrtke će nastojati stvoriti kohezivno, više-domensko operativno okruženje koje povećava sigurnost i
Read More...PEVEX kupio nekretnine francuskog Bricostorea
Nakon otvaranja dva nova prodajna centra u prosincu, PEVEX d.d. 2025. godinu je započeo s daljnjim investicijskim ulaganjima. 1.hrvatski trgovački
Read More...Mostarski Advent donio 2,5 milijuna eura prihoda
Advent u Mostaru privukao je više od 170.000 posjetitelja i ostvario ukupni prihod veći od 2,5 milijuna eura, potvrdili
Read More...Jastrebarsko privlačno odredište Zagrebačke županije
Prema podacima sustava eVisitor za 2024. godinu, Jastrebarsko tridesetak kilometara od Zagreba, ostvarilo je 34.529 dolazaka i 55.135 noćenja,
Read More...Hrvatski turizam u 2024. s porastima fizičkog i financijskog prometa
Hrvatsku je u 2024. posjetilo 21,3 milijuna turista koji su ostvarili 108,7 milijuna noćenja, što je za 4 i
Read More...Prihodi od turizma u prvih devet mjeseci 13,2 milijardi eura
Po podacima Hrvatske narodne banke (HNB), u prvih devet mjeseci 2024. godine prihodi stranih turista iznosili su 13,2 milijarde
Read More...Turizam 2024.: Godina rasta, novi zakoni, prvi apel za cijene i prosvjed
Hrvatski turizam u 2024. je bio uspješan, s porastima turističkog prometa, što je njegova 25-a godina rasta i razvoja,
Read More...Iako se globalna ekonomija stabilizira, pred zemljama u razvoju teško je razdoblje
Prema projekcijama iz najnovijeg izvješća Svjetske banke Global Economic Prospects zemlje u razvoju, koje su zaslužne za 60 %
Read More...EU uvodi antidampinške carine na uvoz zaslađivača eritritola iz Kine
Europska komisija objavila je u četvrtak da uvodi carine na uvoz zaslađivača eritritola iz Kine, zaključivši da ga kineske
Read More...UniCredit Grupa nudi novih 2,3 milijarde eura u 2025. godini za financiranje malog i srednjeg poduzetništva u Srednoj i Istočnoj Europi
UniCredit Grupa, čija je Zagrebačka banka članica, najavila je pokretanje nove runde inicijative „UniCredit for CEE“ za 2025. godinu
Read More...Wall Street pao drugi tjedan zaredom, europske burze porasle
Na Wall Streetu su cijene dionica pale i prošloga tjedna, drugoga zaredom, jer je sve jasnije da će američki
Read More...EBRD znatno povećao ulaganja u 2024.
Europska banka za obnovu i razvoj (EBRD) izvijestila je u četvrtak da je znatno povećala ulaganja u 2024. godini,
Read More...Novi izazovi razvoja ekološke poljoprivrede
Konferencija ,,Novi izazovi razvoja ekološke poljoprivrede" održana je 25. studenog 2024. u Hotelu lnternational. Organizator konferencije bila je Zagrebačka
Read More...Predsjednik HGK pozvao na jačanje otpornosti i promišljene gospodarske politike za 2025.
"Na domaćem planu, naše članice i gospodarstvo u cjelini, završavaju jednu vrlo uspješnu godinu koja daje nadu da s
Read More...Prvi gospodarski forum s Kosovom u RH: Hrvatski proizvodi dobro kotiraju na kosovskom tržištu
Hrvatska s Kosovom ostvaruje suficit u trgovinskoj razmjeni, što je rezultat visoke potražnje za hrvatskim proizvodima, posebno u sektorima
Read More...Proizvodnja povrća je isplativa, ali ga svejedno nemamo dovoljno
Proizvodnja povrća je isplativa, ali unatoč tome Hrvatska ga ne proizvodi dovoljno, upozoreno je u srijedu na konferenciji "Hrvatsko
Read More...Održan Poslovni Forum Nabava&SCM Future, Storytelling sa svrhom
U petak 6. prosinca 2024. u Hotelu Antunović, održan je Poslovni Forum Nabava&SCM Future, Storytelling sa svrhom u organizaciji
Read More...Kraševe Napolitanke i Ki-Ki osvojili nagrade za dizajn
Kraševe legendarne Napolitanke i generacijama omiljeni Ki-Ki bomboni ove su godine ponovno dokazali da ne osvajaju samo nepca, već
Read More...Vivo i Huawei prestigli Apple u Kini u 2024.
Kineski proizvođači mobitela vivo i Huawei prestigli su lani prodajom u Kini američki Apple i istisnuli ga s vrha
Read More...Bolji posao i plaća – najpopularnije novogodišnje želje
Pronalazak boljeg posla i veće plaće, najpopularnije su novogodišnje želje povezane s karijerom, pokazuje anketa na portalu MojPosao. Anketu je
Read More...Veliki europski uspjeh: Konzum i ZOO agencija osvojili Effie Europe nagradu
Sinoć su u Bruxellesu, na prestižnom komunikacijskom festivalu Effie Europe, uručene nagrade najučinkovitijim marketinškim projektima u Europi, a brončanu
Read More...PIK Vrbovec šunke potvrdile status najprodavanijih na hrvatskom tržištu prema Nielsen istraživanju
Prema najnovijim istraživanjima provedenim od strane The Nielsen Company, renomirane agencije koja prati tržišne trendove i potrošačke preferencije, PIK
Read More...U tijeku su prijave za dm-ovu eko akciju Zeleni korak
Deset najuspješnijih škola u akciji prikupljanja starog papira osvojit će nagradu od 1.350 eura. Sve osnovne škole koje žele potaknuti
Read More...Inflacija u prosincu 3,4 posto
Stopa inflacije u Hrvatskoj mjerena indeksom potrošačkih cijena u prosincu lani iznosila je 3,4 posto na godišnjoj razini, dok
Read More...Benetton zatvara tvornicu u Osijeku, otkaz za više od 260 radnika
Talijanska tekstilna grupacija Benetton odlučila je nakon 25 godina poslovanja zatvoriti svoj proizvodni pogon u Osijeku i tvrtku Benetton
Read More...Rezultati istraživanja mišljenja stranih radnika o životu u Hrvatskoj
Institut za istraživanje migracija proveo je anketno istraživanje u razdoblju od 23. studenoga 2024. do 12. siječnja 2025. godine,
Read More...Nastupom u Utrechtu HTZ počeo sezonu promocije turizma na međunarodnim sajmovima
Ovotjednim nastupom na turističkom sajmu Vakantiebeurs u nizozemskom Utrechtu Hrvatska turistička zajednica (HTZ) počela je promociju hrvatskog turizma na
Read More...MAGROS 2024 – ‘Povratak u budućnost’
KLJUČ USPJEHA – kombiniranje digitalnih i klasičnih pristupa trgovini Maloprodaja u Europi i Hrvatskoj prolazi kroz razdoblje transformacija zbog niza
Read More...GED 2024 – Neprocjenjiva vrijednost sajmova kao ključnog pokretača gospodarstva i konkurentnosti
Sajamska industrija bilježi snažne trendove rasta i razvoja u EU i u samom svijetu. Kao takva, velika je podrška
Read More...MAGROS 2023 – U sektoru trgovine nužni su inovacije i digitalizacija
Unatoč izazovima s kojima je suočen, poput inflacije i manjka radne snage, sektor trgovine pokazao je veliku fleksibilnost, a
Read More...GED 2023 – Sajamska industrija vraća se u punoj snazi
Nakon pandemije koja je zaustavila sajmovanje i donijela tešku perspektivu nad ovu djelatnost, sajmovi se vraćaju nikad jači i
Read More...MAGROS 2022 – Naglasak na novim izazovima
Konferencija MAGROS i ove je godine ponudila odgovore na najvažnija pitanja koja se tiču trgovine, ali i gospodarstva u
Read More...