Na terminal Rijeka Gateway stigle su danas posljednje dvije STS (ship-to-shore) dizalice, čime je kompletirana ključna oprema na terminalu, a sam projekt izgradnje terminala je na otprilike 75 posto dovršenosti, poruka je čelnih ljudi Rijeka Gateway.
Rijeka Gateway je zajednička investicija kompanije APM Terminals i ENNA i jedna je od najvećih investicija u logističku infrastrukturu u Hrvatskoj vrijednoj ukupno 380 milijuna eura. Projekt nosi velike ekonomske koristi riječkom bazenu ali i šire, a riječkoj luci vraća status najvažnije kontejnerske luke u ovom dijelu Europe.
„Dolazak posljednje dvije STS dizalice predstavlja ključan trenutak u izgradnji terminala s obzirom da je opremljenost terminala dosegla 90 posto, a ukupan projekt je na otprilike 75 posto dovršenosti. Nalazimo se u završnoj fazi izgradnje, koja obuhvaća dovršetak ključne infrastrukture terminala te renovaciju Skladišta 22. Ponosan sam na cijeli tim koji je omogućio da realizacija ovako kompleksnog projekta ide po planu i prema očekivanom rasporedu. Također, zahvaljujem Vladi RH i svim institucijama uključenima u projekt na razumijevanju i na iznimno profesionalnom i brzom pristupu u rješavanju svih potrebnih dozvola i pokretanju svih procedura potrebnima za izgradnju i pokretanje terminala”, istaknuo je Peter Corfitsen, predsjednik Uprave Rijeka Gateway.
Terminal će biti tehnološki najmoderniji u ovom dijelu Europe, uz poseban naglasak na održivost kroz maksimalno smanjenje utjecaja terminala na okoliš i lokalnu zajednicu. U prvoj fazi, terminal će imati operativnu obalu duljine 400 metara, dubine 20 metara, godišnji prekrcajni kapacitet od 650.000 TEU te mogućnost prihvata brodova kapaciteta do 18.000 TEU. U drugoj fazi planirano je produljenje obale linije na 680 metara, čime će se godišnji prekrcajni kapacitet povećati na 1.055.000 TEU i omogućiti prihvat brodova kapaciteta do 24.000 TEU.
Projekt Rijeka Gateway već je stvorio 100 radnih mjesta, a očekuje se da će nakon puštanja u pogon terminal ukupno zapošljavati 300 ljudi, a indirektno stvoriti još puno više novih radnih mjesta u riječkoj regiji kroz privlačenje dodatnih investicija u regiju.
Poznate Riječanke koje su zadužile Grad svojim postignućima, a nisu još imala priliku ovjekovječiti neki od gradskih ulica ili trgova, odabrana su za simbolična imena dizalica putem javnog izbora u kojem je sudjelovalo gotovo 8 tisuća građana Rijeke i okolice. Prostor terminala, kada bude završen, simbolično će nositi naziv Trg snažnih žena Grada Rijeke, čime iz Rijeka Gatewaya i na ovaj simboličan način žele pokazati predanost lokalnoj sredini i poziciju terminala kao djela urbane cjeline Grada Rijeke.
“Rijeka Gateway terminal neće biti samo najveći i najsuvremeniji u ovom dijelu Europe, već će biti i jedan od najodrživijih. Čak 95% opreme na terminalu bit će električno, a energiju dobivamo isključivo iz obnovljivih izvora, čime ćemo doprinijeti očuvanju okoliša za buduće generacije. Uveli smo i suvremene sustave upravljanja vodom, smanjili smo svjetlosno zagađenje kroz pametne sustave rasvjete te smo implementirali tehnologije koje smanjuju buku, poput “soft landinga” za kontejnere. Sve su te najnaprednije tehnologije ugrađene u ovaj projekt od samog planiranja, a sve kako bi se dokazali da smo dobar susjed građanima Rijeke. To nam je jako važno zbog čega ćemo i nakon puštanja terminala u pogon nastaviti tražiti mogućnosti kako da dodatno smanjimo negativan utjecaj našeg poslovanja na okoliš i lokalnu zajednicu”, istaknula je Maja Borčić, komercijalna direktorica tvrtke Rijeka Gateway.
„Na isti ovaj datum prošle godine, 17. listopada 2024. godine, na terminal su stigle prve dvije obalne dizalice. Događaj i prizor u riječkoj luci koji je zainteresirao i impresionirao sve Riječane, a posebno nas „lučke“ ljude. Možemo vidjeti kako terminal „raste“ iz dana u dan. Doprema ove druge dvije dizalice jednako je impresivan prizor i događaj u riječkoj luci koji će se sigurno pamtiti. Budući Rijeka Gateway kontejnerski terminal je najveći, najvažniji i najsloženiji projekt u našoj povijesti, rekao bih generacijski projekt u riječkoj luci. Kada zbrojimo sve investicije u terminal i prometnu infrastrukturu, od cesta do željezničkog sučelja u luci i oko nje, dolazimo do brojke od oko 600 milijuna eura. Sve to je već danas vidljivo „golim“ okom. U ovoj godini u Rijeci počinje s radom održivi „zeleni“ i tehnološki najnapredniji terminal u ovom dijelu Europe. Bez dileme on će riječkoj luci, riječkom prometnom pravcu i cijelom lučkom i prometnom sustavu Republike Hrvatske donijeti lidersku poziciju u sjevernom Jadranu i široj regiji. S pozicije Lučke uprave Rijeka i Države želim naglasiti da smo svi mi izuzetno ponosni na ovaj projekt. Kada smo u studenom 2021. godine potpisali koncesijski ugovor s Rijeka Gateway, rekao sam da je to najveći ugovor u povijesti riječke luke, najveći ugovor po važnosti i po vrijednosti za sve nas – za ovaj Grad, za Lučku upravu Rijeka, riječku luku, riječki prometni pravac i cijeli lučki i prometni sustav Hrvatske.“, izjavio je Denis Vukorepa, ravnatelj Lučke uprave Rijeka.