Prvi put u Zagrebu o email marketingu govorio je jedan od najvećih stručnjaka iz Nizozemske s preko 17 godina iskustva, Ruben Zantingh, kao i predstavnici tvrtki iz Hrvatske koji već godinama razvijaju ovaj kanal komunikacije. Događaj «Moć email marketinga u praksi» okupio je preko 150 sudionika u prostoru HUB 385, a organizirao ga je prvi regionalni email marketing partner, tvrtka MailPlus Adria u suradnji s Netokracijom i udrugom eCommerce Hrvatska.
Email donosi najveći ROI, odnosno povrat investicije i to do 38:1, što je značajno više u odnosu na druge kanale poput društvenih mreža, Google oglasa i tradicionalnih kanala oglašavanja, kako je istaknuo Ruben Zantingh, online marketing strateg nominiran za “Email man of the year” 2012. te za “Best Email Campaign” sljedeće godine. Istraživanja su pokazala da sve generacije preferiraju email kao kanal za primanje promotivnih poruka. Ruben je naglasio da je za postizanje poslovnih ciljeva iznimno bitno da svi kanali rade zajedno. Dajte ljudima dovoljno dobar benefit zbog kojeg će biti spremni ostaviti svoju email adresu i gradite bazu pažljivo, kupovina ili iznajmljivanje iste su nelegalni.
Izdvojili smo neke od Rubenovih savjeta koje su sudionici dobili kako bi ostvarili maksimalne rezultate svog email marketinga :
• Pitajte za email adresu na blagajni svoje trgovine
• Koristite magnete za leadove pri izgradnji svoje baze
• Najvažniji tekst stavite u prvih 35 znakova subjecta
• Šaljite ljude kroz newsletter tamo gdje se odvija kupovina
• Dobar sadržaj je onaj koji je relevantan
• Možete imati 760% veći prihod ako segmentirate svoje kampanje
• Analizirajte svoju Google analitiku za najbolje dane za slanje newslettera
Najvažniji trendovi email marketinga trenutno su simplifikacija, personalizacija i automatizacija. Za postizanje najboljih rezultata i porast prodaje potrebno je upravo njih primjenjivati u kontinuitetu.
Prenosimo vam neke od zaključaka koji su doneseni u okviru panel diskusije pod nazivom “Koja je dugoročna korist od email marketinga, i kako ga ne pretvoriti u spam?” u kojoj su sudjelovali: Elmira Majerić, managing direktor u tvrtki Pauza.hr, Vanda Christ iz WEB marketinga Emmezete, Senad Kulenović, direktor marketinga i prodaje u H1 Telekomu, Trpimir Kvesić, CEO tvrtke InSky Solutions i Marcel Masjan, predsjednik udruge eCommerce Hrvatska. Panel je vodio Dino Oreški, Digital marketing manager u Spanu i suosnivač eCommerce Hrvatska.
Emmezeta ima široku paletu proizvoda u svojem asortimanu, te im email segmentacija zato i jest i nije važna. Vanda ističe da to najviše ovisi o samoj strategiji. Često imaju akcije u sklopu kojih uključuju i druge proizvode zbog svoje šarolike ponude, kao i one u kojima posebno ističu proizvode na akciji koji su u fokusu.
Cilj udruge eCommerce Hrvatska je informirati i educirati web trgovce i povezati ih s kvalitetnim eCommerce servisima i tvrtkama. Predsjednik udruge istaknuo je da 65% hrvatskih trgovаca koristi email marketing, a 30% ih planira koristiti.
Marcel je također istaknuo da za godinu dana stiže uredba Europske Unije – GDPR, pooštravaju se uvjeti o praćenju kupaca, cijele osnove remarketinga i zato je bitno imati kvalitetnu email listu. Kazne za nepoštivanje ovih uvjeta bit će velike, te su se svi panelisti složili da treba posvetiti pažnju čišćenju liste prije nastupa GDPR-a.
Senad Kulenović iz H1 Telekoma ističe da u informiranju korisnika o svim paketima koje Telekom nudi fokus je na stvaranju zanimljivog contenta, jer je pažnja spala na svega 8 sekundi. U svakom trenutku je važno korisniku dati relevantne informacije i obratiti pažnju da se ne događa da primjerice jedan agent zove, drugi kuca na vrata, a treći šalje mail s različitim informacijama. Ovakav pristup donosi sjajne rezultate Telekomu, a i priznanje u vidu nagrada za tvrtku.
InSky Solutions je tvrtka iz Zagreba specijalizirana za rad s Microsoft Dynamics CRM i ostalim Microsoftovim sustavima. CRM i email marketing su u vrlo bliskoj vezi i zajedničko korištenje daje mogućnost napredne komunikacije s korisnicima. Trpimir Kvesić ističe da je big data izrazito važan za CRM te da se bolje i personaliziranije poruke mogu slati korisnicima ako što više znamo o njima. Ovdje je riječ o personalizaciji ne samo prema imenu, već i željama i preferencijama.
U Pauza.hr, kako kaže Elmira, email marketing je veliki dio CRM-a, za održavanje odnosa s korisnicima. Prate što ljudi naručuju, koji tip kuhinje i restorana, koliko vremena provode na webu, što gledaju, a jedan lijep primjer korištenja email marketinga je da šalju prijedloge alternativa ako se neki restoran zatvori. Fokusiraju se da svojim korisnicima omoguće bolju ponudu i sadržaj kao što su priče o raznim vrstama hrane.