Prve franšizne nagrade u Hrvatskoj – Surf’n’Fries i Carwiz idu u Bruxelles

In Franšize
Franšizne nagrade_2021

Prve franšizne nagrade na hrvatskom i tržištu regije „Franchise Brand Leader Award 2021” dobilo je osam franšiza, među kojima su i Surf’n’Fries te Carwiz rent a car, koji će predstavljati Hrvatsku na prvom natjecanju za europsku franšiznu nagradu u rujnu u Bruxellesu, rečeno je u srijedu na dodjeli tih nagrada.

Ostali nagrađeni prvim franšiznim nagradama u Hrvatskoj su Fast Review u kategoriji najbrže rastuće nove hrvatske franšize, Tinker Labs za najbrže rastuću franšizu u regiji, Mail Boxes Etc za najbrže rastuću inozemnu franšizu u Hrvatskoj, dok je najbolja regionalna franšiza Škola brzog čitanja i mudrog učenja.

Nextbike je nagrađen za najbolju franšizu s društvenim učinkom, Diners Club kao najpostojanija i najdugovječnija franšiza u Hrvatskoj, dok su franšiznim osobama godine 2021. proglašeni Andrija Čolak i Aleksandar Erceg.

Surf’nFries i Carwiz su nagrađeni za najveći izvozni iskorak u 2021., odnosno za najbolju hrvatsku izvoznu franšizu.

Nagrade su utemeljili Hrvatska udruga za franšizno poslovanje-FIP, Brending akademija i prvi poslovni radio PoslovniFM, čiji je glavni urednik Darko Buković kao pokretač i direktor nagrade na dodjeli naglasio važnost franšiznog poslovanja kao poslovnog modela budućnosti.

“Drago nam je da nam se javilo dosta franšiza, od kojih su 30 bili finalisti, a svi se bave različitim djelatnostima. Važnost tog modela potvrđuje i podatak da je stopa preživljanja onih koji su pokrenuli franšizno poslovanje iznad 90 posto”, kazao je Buković, najavivši kako je u planu i franšizno širenje radija Poslovni FM u BiH i Srbiju.

Važan registar franšiza i zakonske uredba
Predsjednica franšizne udruge Liljana Kukec na pratećem okruglom stolu podsjetila je da taj model podrazumijeva manje rizika i veću sigurnost ulaganja, jer kupci franšiza dobivaju za svoj novac cijeli know-how za posao za koji su se odlučili, ali i podršku od prodavatelja u pripremi i pokretanju posla kao i druge koristi poput kontrole procesa, prodajne mreže, publike, marketinga i drugoga.

“Sada je u Hrvatskoj cilj stvoriti registar franšiza da se gdje i što rade, jer će se time moći dodatno promovirati taj isplativi model poslovanja. Zakondavni okvir u tome možda nije toliko bitan i samo za tu vrstu poslovanje zakone ima jako malo zemalja, ali bi bilo važno i treba težiti tome da se i u Hrvatskoj i u Europi donese određena uredba koja bi regulirala primjerice koje sve informacije davatelj/prodavatelj mora dati kupcu franšize te drugo, i da se to zna prije potpisivanja ugovora. To bi sigurno i dodatno očvrsnulo taj model”, poručila je Kukec.

Dobrim je ocijenila što taj model poslovanja prepoznaje sve više poduzetnika, a među EU zemljama u tome je najdalje, kako je dodala, otišla Italija, gdje je oko 95 posto franšiza koje posluju u toj zemlji nacionalnih tj. talijanskih.

U Hrvatskoj je to pak oko 25 posto domaćih od ukupnih oko 220 franšiza koje su aktivno prisutne, što je pomak od prije pandemije kada ih je domaćih u ukupnom broju bilo oko 12 posto.

Sve zapošljavaju u Hrvatskoj oko 17,5 tisuća ljudi na 1.100 lokacija u 13 sektora, među kojima je najviše ugostiteljskih franšiza (hrana i piće, što uključuje i hotele, restorane, fast food-ove i drugo), a primjetan je rast broja franšiza koje se bave raznim oblikom edukacijama i obrazovanjem.

Porast franšiza 20 posto
“U zadnjih godinu-godinu i pol, franšizno tržište u Hrvatskoj naraslo je za oko 20 posto, što je dobar pokazatelj, ali na žalost nema ni procjena koliko je to tržište vrijedno. U svemu je jako važno da se sretnu i nađu pravi partneri”, kazala je Kukec.

Iznijela je i da 50 posto globalne maloprodaje čine franšize, da se 50 posto svih franšiza u svijetu odnose na ugostiteljstvo, te da je u Europi više od 15 tisuća franšiznih brendova, koji zapošljavaju 13 milijuna ljudi, dok ih je u svijetu više od 25 tisuća sa „desecima milijuna zaposlenih”.

Dodjela nagrada održana je u zagrebačkom hotelu Hilton Garden Inn koji, kao i dva druga Hiltonova hotela u Zagrebu posluju po franšiznom modelu, u čemu je, kao i u svakoj franšizi, pa i ukupno u poslu, po ocjeni glavne klaster menadžerice tih hotela Josipe Jutt Ferlan, važna standardizacija kvalitete.

Na okruglom stolu sudjelovali su i sami franšizeri te brending stručnjaci i predstavnici Centra za franšize Privredne komore Srbije, koji su svi naglasili i važnost brendiranja i promocije domaćih proizvoda i inicijativa i za razvoj tog modela poslovanja. (H)

You may also read!

Giving Friday 2024

Giving Friday: dm će donirati pet posto dnevnog prometa ostvarenog u petak 29. studenog

U petak 29. studenog dm će obilježiti Giving Friday, potpuno drugačiju verziju Crnog petka, povodom kojeg će donirati pet

Read More...
Predstavnici MMM

MMM Agramservis novi je izdavatelj mini obveznica

Privredna banka Zagreb (PBZ), dio Sektora inozemnih banaka (IBD) Intesa Sanpaolo Grupe, djelovala je kao jedini agent izdanja i

Read More...
Zaštita na radu investicija, a ne trošak

Zaštita na radu investicija, a ne trošak

Pod pokroviteljstvom Hrvatskog sabora - Odbora za rad, mirovinski sustav i socijalno partnerstvo, Ministarstva znanosti, obrazovanja i mladih i

Read More...

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Mobile Sliding Menu

Opći uvjeti korištenja

Suvremena.hr © Copyright | h1 design