„Super lideri“ – digitalna zajednica potrošača koji najranije prihvaćaju nove tehnologije i postavljaju trendove, sada je, prema Tetra Pak Indexu 2017., najutjecajnija skupina kad se radi o izgradnji ili oslabljenju branda. Tvrtke koje se sa „super liderima“ ne povežu na pravi način riskiraju propuštanje korištenja njihovog utjecaja za unaprjeđenje vlastitog poslovanja.
Izvještaj o Tetra Pak Indexu 2017. otkriva da brandovi svoje online aktivnosti moraju usredotočiti na novu generaciju komunikacijskih platformi ako žele uspjeti u virtualno povezanom svijetu zasićenom informacijama, gdje sve više raste utjecaj sadržaja koji kreiraju korisnici i ostali nezavisni izvori. U ovome izvještaju tvrtka je identificirala novu podjelu potrošača te kako ih privući. To je grupa „super lidera“ – najutjecajnija podskupina online zajednice. Nakon što ih brandovi angažiraju oni postaju njihovi snažni zastupnici koji mogu širiti poruke brandova, oblikovati mišljenja i pritom izgraditi povjerenje, što brandovima omogućuje da dosegnu širi raspon publike s manjim resursima.
Čineći samo 7% ukupne online zajednice, „super lideri“ su njeni najaktivniji članovi. Više od pola (57%) njih svaki tjedan piše osvrt na brand i/ili proizvod, a skoro dvije trećine (65%) tvrdi da ih na to potiče pozitivno iskustvo. Usto, više od tri četvrtine (78%) očekuje reakcije brandova na svoje osvrte i ocjene pritom tvrdeći da interakcija s brandovima na društvenim mrežama poboljšava njihovo mišljenje o navedenim brandovima (79%).
Francesco Faella, izvršni direktor Tetra Pak South Eastern Europe izjavio je: „Odlučili smo usmjeriti izvještaj o Tetra Pak Indexu na više kategorija i više industrija „povezanih potrošača“ s težnjom da brandovima hrane i pića omogućimo bolje razumijevanje nadolazećih prilika za razvoj. Naš poslovni model podrazumijeva pružanje podrške i poticanja naših kupaca na interakciju s povezanim potrošačima, počevši od inicijalnih diskusija s našim kupcima do inovacije proizvoda i tehnologija koje omogućuju iskorištavanje pravog potencijala svojih proizvoda kroz vlastiti komunikacijski kanal. Radujemo se našem zajedničkom putovanju kroz digitalni svijet i korištenju mogućnosti koje on pruža.“
Izvještaj također prikazuje kako se pristup potrošača mijenja s relativno linearnog procesa na kompleksnu mrežu s više zajedničkih točaka. Potrošači danas istražuju informacije o proizvodu prije, nakon i za vrijeme kupnje. Pregledavaju bar četiri izvora prije kupnje, mnogi od kojih su izvan kontrole brandova – što predstavlja dodatan razlog da tvrtke surađuju sa super liderima, budući da njihovi osvrti i komunikacija s brandovima čine jedan od najpouzdanijih izvora informacija za potrošače.
Izvještaj, također, prikazuje da će ambalaža i dalje biti od iznimne važnosti kao jedan od nekolicine komunikacijskih kanala u potpunom vlasništvu brandova u svijetu kojim inače dominira sadržaj koji kreiraju treće strane. Suvremene tehnologije pakiranja omogućavaju brandovima nove mogućnosti povezivanja direktno s potrošačima. Na primjer, digitalni kodovi isprintani na pakiranjima mogu poboljšati transparentnost podrijetla proizvoda, što potrošačima omogućava pristup informacijama skroz do izvora. Pakiranje također može biti korišteno i kao dvosmjerni kanal kojim brandovi mogu prikazati specifične i vrijedne informacije o svojim potrošačima, kao i podijeliti više podataka o samom proizvodu.
„Digitalno pakiranje donosi zanimljivu priliku, pružajući brandovima direktnu poveznicu s potrošačima kroz važan komunikacijski kanal – sam proizvod. Trenutno testiramo nekolicinu rješenja kako bismo kupcima omogućili maksimalno korištenje ovog kanala, dok pritom ispunjavaju sva očekivanja, kao što je dostupnost podataka o podrijetlu proizvoda,“ rekao je Francesco Faella.