Eskalacija trgovinskog sukoba između Washingtona i Pekinga sve više pogađa njemačke tvrtke koje posluju u Kini, pokazalo je istraživanje Njemačke gospodarske komore (AHK) u Pekingu.
Čak 86 posto tvrtki koje su sudjelovale u istraživanju, predstavljenom u utorak, osjeća posljedice uvođenja carina.
Situacija je zabrinjavajuća, a sukob bi mogao dodatno ubrzati lokalizaciju poslovanja njemačkih tvrtki u Kini, odnosno njihovo usmjeravanje na lokalno tržište, rekao je Maximilian Butek, član uprave AHK-a za Istočnu Kinu.
Prema istraživanju provedenom između 14. i 17. travnja, 38 posto tvrtki planira ubrzati lokalizaciju kao jednu od mjera.
U anketi je sudjelovalo 143 tvrtke.
Posebno je pogođena automobilska industrija – 93 posto tvrtki iz tog sektora navelo je da carine utječu na njihovo poslovanje. Polovica tvrtki također je izjavila da ih pogađaju američke kontrole izvoza.
Globalne trgovinske barijere sve su izraženije, izjavio je glavni direktor Volkswagena Oliver Blume na sajmu u Šangaju.
Industrija je na prekretnici, a Volkswagen i druge automobilske kompanije vode “konstruktivne razgovore” sa SAD-om, naveo je Blume.
Predsjednik SAD-a Donald Trump ranije ovog mjeseca uveo je nove carine na robu iz više zemalja, ali je njihovu primjenu odgodio za 90 dana. Ipak, posebne carine do 145 posto na kineske proizvode i dalje ostaju.
Kina je odgovorila protumjerama, uvela carine do 125 posto na američku robu i ograničila izvoz ključnih sirovina i magneta.
Trump je istaknuo kako je cilj carina jačanje domaće proizvodnje i poticanje kompanija da presele proizvodnju u SAD.
Butek upozorava da lokalizacija sama po sebi neće riješiti probleme njemačkih tvrtki, jer su mnoge od njih dio kineskih izvozno orijentiranih lanaca opskrbe.
Američke carine predstavljaju dugoročan rizik za te tvrtke, smatra Butek, dodajući da Europska unija sada ima priliku pregovarati o boljim trgovinskim i investicijskim uvjetima s Kinom. dpa