Turistička i IT industrija u Hrvatskoj trebaju više surađivati

In Konferencije / savjetovanja
3t

Turizam i IT kao dva rastuća i najuspješnija sektora u Hrvatskoj bi trebali više surađivati, nadopunjavati se i koristiti inovativna rješenja i proizvode startupova, što će u budućnosti biti i važnije zbog trendova korištenja tehnologije pri putovanjima i odmoru, poručio je u utorak s konferencije 3T njezin direktor Oleg Maštruko.

Konferencija 3T – Tourism, Travel & Tech drugu godinu za redom održana je u organizaciji IT magazina Bug i Mreža, okupivši više od 200 domaćih i stranih sudionika iz turizma i IT-a odnosno informatičko-tehnološkog sektora.

“Konferencijom nastojimo jače spojiti dva najuspješnija sektora u Hrvatskoj, turizam koji čini 20 posto BDP-a, i IT koji je također rastući i sve više pridonosi gospodarskom rastu, pogotovo izvozu. Tehnologija je ključ optimizacije i uspjeha i u turističkom poslovanju, a 3T konferencija pruža odgovore kako najbolje iskoristiti suvremenu tehnologiju te poslovanje u turizmu učiniti efikasnijim i boljim”, kazao je Maštruko.

Jedno od polazišta ovogodišnje konferencije 3T je i objava u Financial Timesu da je Hrvatska na sedmom mjestu u svijetu za investicije u turizmu, što Maštruko drži dobrom vijesti, ali i poticajem za jaču suradnju IT-a i turizma, jer se nijedna investicija u turizmu ne može dogoditi bez ulaganja u IT i komunikacijske platforme.

O raznim načinima poslovanja i mogućnostima koje tehnologija nudi turizmu, ali i što turizam očekuje od tehnologije, na konferenciji je govorio stručnjak i poduzetnik iz Muenchena Martin Reents.

On je istaknuo da je u moderno doba tehnologija sve više pokretač turizma, pogotovo što su ljudi u svijetu i suvremeni turisti sve mobilniji u komunikaciji i na putovanjima, pri čemu koriste brojne aplikacije za lakše snalaženje u odredištima, pronalaženje sadržaja koji ih zanima, rezerviranje smještaja i prijevoza, kupnju ulaznica i drugog.

“U svijetu danas imamo više od dvije tisuće aplikacija samo za hotelsku odnosno smještajnu industriju, koja na to nije imuna nego itekako ulaže i koristi IT rješenja za poslovanje”, istaknuo je Reets.

Dodao je i da hoteli i drugi segmenti u turizmu koji ulažu u tehnologiju mogu ostvariti i veće cijene i prihode nego oni koji to nemaju, kao i da danas gotovo i nema hotelskih operacija u kojima se ne koriste neke od brojnih aplikacija za poboljšanje performansi svakog pojedinog odjela, što pridonosi i konkurentnosti.

“U turizmu, pa i hotelijerstvu, kao i u brojnim drugim sektorima, sve više za poslovanje i ostvarivanje što boljih rezultata u marketingu, promociji, prodaji, rezervacijskim sustavima, cijenama, prihodima i drugom koriste tehnologije poput big dana analitike, umjetne inteligencije, uvećane i virtualne stvarnosti, strojnog učenja ili ‘machine learninga’, prepoznavanja glasa i očnih rožnica, roboti, digitalni ključevi i drugo”, kazao je.

Na upit vidi li u budućnosti u turizmu trend poput ‘without internet’ ili bez interneta, Reets odgovara kako je teško to masovnije očekivati, ali je moguće da će odredišta ili objekti u nekom trenutku ponuditi i to, ali više kao odmak od svakodnevnice i za kratki odmor, a ne kao nešto što će ‘zavladati’.

Pomoćnica ministra turizma Monika Udovičić podsjetila je da su izmjene Zakona o pružanju usluga u turizmu, koje su u primjeni od početka ove godine, donijele novosti poput primjerice uvođenja pojma zdravstvenog turizma.

“Turizam se stalno mijenja i trebalo je i zakonski neke novosti regulirati, poput primjerice zdravstvenog, kongresnog i nautičkog turizma te načine pružanja tih usluga. Novosti ima i za online turističke agencije, čije je poslovanje olakšano izmjenama zakona pa tako vlasnik te agencije više ne mora imati prebivalište u mjestu sjedištu agencije, a nije ni uvjet da ima zaposlene”, kazala je.

Na konferenciji 3T se razgovaralo i o problemu sezonalnosti u turizmu, uz naglasak da tehnologija i tu može pomoći pogotovo u privlačenju turista izvan ljetne sezone putem društvenih mreža i raznih online marketinških alata, a predstavljena je i prva ekspedicija električnim automobilom preko pustinje koju su početkom ove godine ‘odradili’ hrvatski putopisci i poduzetnici Oleg Maštruko i Saša Cvetojević. (H)

You may also read!

Giving Friday 2024

Giving Friday: dm će donirati pet posto dnevnog prometa ostvarenog u petak 29. studenog

U petak 29. studenog dm će obilježiti Giving Friday, potpuno drugačiju verziju Crnog petka, povodom kojeg će donirati pet

Read More...
Predstavnici MMM

MMM Agramservis novi je izdavatelj mini obveznica

Privredna banka Zagreb (PBZ), dio Sektora inozemnih banaka (IBD) Intesa Sanpaolo Grupe, djelovala je kao jedini agent izdanja i

Read More...
Zaštita na radu investicija, a ne trošak

Zaštita na radu investicija, a ne trošak

Pod pokroviteljstvom Hrvatskog sabora - Odbora za rad, mirovinski sustav i socijalno partnerstvo, Ministarstva znanosti, obrazovanja i mladih i

Read More...

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Mobile Sliding Menu

Opći uvjeti korištenja

Suvremena.hr © Copyright | h1 design