Unatoč padu na početku godine, tržište automobila trebalo bi se stabilizirati

In Tvrtke i tržišta
Auto

U Hrvatskoj je u prva dva mjeseca ove godine zabilježen pad prodaje novih putničkih vozila u usporedbi s istim razdobljem 2018. od 5,9 posto u siječnju, odnosno 7,6 posto u veljači.

Dijelom je to rezultat povećanog interesa kupaca zbog zakonskih promjena koje su dovele do pada cijena automobila početkom 2018. pa se u ostatku godine ne očekuje nastavak negativnih trendova” objašnjava Hrvoje Paver tajnik Udruženja trgovine motornim vozilima i dijelovima HGK, dodajući kako bi još jedna značajna promjena mogla utjecati na tržišna kretanja. Riječ je o novom izračunu emisija ispušnih plinova zbog kojih je cijena novih automobila ipak nešto porasla.

„Prelazak na tzv. korelirani NEDC način obračuna ‘trošarina’ povećao je cijene vozila. One su intervencijom Udruženja trgovine motornim vozilima HGK opet smanjenje, ali nije uvažen prijedlog Udruženja o smanjenju penalizacije prema CO2“, istaknuo je Paver, uz napomenu da bi to bi mogao biti razlog nastavljanja trenda pada prodaje ukoliko se on nastavi i u ožujku.

„I dalje vjerujem u stabilne trendove tržišta osobnih vozila u Hrvatskoj, ali ne i neko značajnije povećanje prodaje. Do eventualnog rasta bi moglo doći u drugoj polovini godine kada bude izvjesnija situacija vezana uz nove obračune PPMV-a po novom, strožem WLTP standardu“, zaključuje Paver.

Prema podacima Promocije plus u siječnju 2019. je prodano 7.098 novih putničkih vozila što je 5,9 posto manje nego u istom razdoblju 2018., dok je samo u veljači prodano njih 3.547, uz pad od 7,6 posto. Domaći kupci i dalje preferiraju Volkswagenova vozila (VW) kojih je prodano 1.270, slijedi Škoda sa 787 komada, dok Suzuki drži treće mjesto s prodajom od 492 automobila.

Najprodavaniji model u veljači bila je Škoda Octavia sa 176 prodanih primjeraka, slijedi Suzuki Vitara s prodajom sa 142 vozila, a treći je VW T-Roc (126). Troznamenkastu prodaju u drugom ovogodišnjem mjesecu imaju još samo VW Tiguan (119) i VW Touran (105).

Iako se svjetski proizvođači sve više odriču dizelskih motora, u Hrvatskoj od ukupnog broja prodanih novih vozila ove godine 42,5 posto ili 3.018 još uvijek otpada na dizelaše, a 54,1 posto odnosno 3.843 komada otpada na benzince. Drugi globalni trend koji je slabo zaživio na našim cestama su električni automobili. U prva dva mjeseca ove godine prodana su tek 22 električna vozila i 142 hibrida.

You may also read!

U Zagrebu je otvorena Moneterra – Muzej novca Hrvatske narodne banke

U Zagrebu je otvorena Moneterra – Muzej novca Hrvatske narodne banke

Na zagrebačkom Europskom trgu otvorena je Moneterra – Muzej novca Hrvatske narodne banke , a koordinaciju projekta je, među

Read More...
Podravka odabrana kao preferirani kupac Belja, Vupika i PIK-a Vinkovci

Podravka odabrana kao preferirani kupac Belja, Vupika i PIK-a Vinkovci

Podravka je pozvana u finalizaciju pregovora o kupnji poljoprivrednih kompanija Fortenova grupe kao preferirani partner. Sukladno tome, Podravka i

Read More...
Fortenova grupa

Fortenova grupa Podravku izabrala kao strateškog partnera za pregovaranje uvjeta kupoprodaje Poslovnog područja poljoprivreda

Nakon procjene obvezujućih ponuda koje su pristigle tijekom ispitivanja interesa u procesu prodaje društava Poslovnog područja poljoprivreda, Fortenova grupa

Read More...

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Mobile Sliding Menu

Opći uvjeti korištenja

Suvremena.hr © Copyright | h1 design