Na jučerašnjoj sjednici Udruženja trgovine HGK za novog predsjednika Udruženja izabran je Zoran Mitreski, predsjednik Uprave Konzuma. Na čelu Udruženja zamijenio je Ivicu Katavića kojemu je za rad, zalaganje i doprinos razvoju sektora trgovine Hrvatska gospodarska komora dodijeljena zahvalnica. Za zamjenike predsjednika izabrani su Daliborka Kranjčić, predsjednica Uprave tvrtke KTC i Krešimir Bubalo, predsjednik Uprave tvrtke Pevex.
“Hvala kolegama koji su mi ukazali povjerenje: biti na čelu ovog Udruženja predstavlja veliku odgovornost jer znamo koliko je trgovina važna u ukupnom gospodarstvu Hrvatske, bilo po udjelu u BDP-u, bilo po zaposlenosti, ali i svom utjecaju na druge djelatnosti i društvo u cjelini. U vrijeme globalnih previranja i inflatornih pritisaka, ova odgovornost još je veća i zajedničkim snagama radit ćemo na jačanju povjerenja i osvještavanju izazova s kojima se kao djelatnost nosimo”, poručio je povodom izbora Mitreski.
“Trgovina je važan čimbenik hrvatskog gospodarstva te je važan kontinuirani dijalog i suradnja svih dionika u trgovini, osobito u kontekstu dinamičnih promjena na tržištu i izazova koje donosi gospodarsko okruženje. Ona je radnointenzivna djelatnost koja nosi više od 15 posto zaposlenih, kod koje su izazovi s radnom snagom posebno izraženi pred sezonu. Tu smo kako bismo otvorili dijalog i pomogli članicama ostvariti puni potencijal njihovog poslovnog djelovanja”, rekla je direktorica Sektora za trgovinu HGK Maja Bogović.
Sektor je najavio novo izdanje webinara na temu Fiskalizacija 2.0, kojom Hrvatska ulazi u novu fazu digitalizacije poslovanja, uz obveznu razmjenu i fiskalizaciju eRačuna. Najavljena je i godišnja konferencija o trgovini u studenom.
Članicama Udruženja predstavljene su nove usluge HGK: aplikacija Tendernet za praćenje i analizu postupaka javne i jednostavne nabave, kao i usluga analize kretanja cijena kontejnerskog i cestovnog transporta. Kontinuiranim praćenjem podataka iz izvještaja članice mogu bolje upravljati troškovima, smanjiti poslovne rizike, donositi kvalitetnije odluke i učinkovitije planirati buduće projekte.
U Hrvatskoj je u travnju potrošnja u maloprodaji porasla već 25. mjesec zaredom na godišnjoj razini, za 4,9 posto, što je brže nego mjesec dana prije. U prva četiri mjeseca ove godine promet od trgovine na malo porastao je četiri posto u odnosu na isto lanjsko razdoblje, podaci su DZS-a.