Hrvatski turizam na sajmu FITUR u Madridu; nagrada za kreativno događanje godine ide u Postire

In Sajmovi i izložbe
postire

Španjolci često i rado putuju i otkrivaju nove destinacije, što je prilika koju i Hrvatska treba dodatno iskoristiti, a zbog toga i veličine španjolskog tržišta HTZ planira ponovo otvoriti ured u Madridu, poručio je direktor HTZ-a Kristjan Staničić iz Madrida sa 40. sajma turizma FITUR koji je otvoren u srijedu.

Taj se najveći sajam turizma u Španjolskoj održava od 22. do 26. siječnja, a među brojnim izlagačima iz 165 zemalja hrvatski turizam predstavljaju Hrvatska turistička zajednica (HTZ) i desetak drugih izlagača, tvrtki, turističkih zajednica i prijevoznika.

Svi oni sa španjolskog tržišta ove godine očekuju pozitivne trendove, odnosno mogući porast turističkog prometa od oko 10 posto, koliko je bilo i u 2019. godini.

Slično očekuju i španjolski partneri, touroperatori i drugi koji su prvog dana sajma na hrvatskom štandu razgovarali s direktorom HTZ-a Staničićem te ministrom turizma Garijem Cappellijem.

“Španjolcima su u Hrvatskoj omiljene destinacije Dubrovnik, Zagreb, Split, Zadar, Hvar i Plitvička jezera. U ovoj godini planiramo dodatno unaprijediti mrežu predstavništva HTZ-a kroz pokretanje svih potrebnih procedura za otvaranje ureda u Madridu zbog za nas iznimno važnog španjolskog tržišta i činjenice da ovdje svoja sjedišta imaju vodeće međunarodne turističke institucije. Španjolci često i rado putuju i otkrivaju nove destinacije, a upravo je to prilika koju trebamo dodatno iskoristiti u 2020. godini”, naglasio je Staničić.

Iznosi i podatak da je lani Hrvatsku posjetilo 315 tisuća turista iz Španjolske, a ostvarili su više od 708 tisuća noćenja, što je rast za 10 posto u odnosu na 2018. godinu.

Ministar Cappelli je s FITUR-a poručio da su Španjolska i Francuska vodeće zemlje za Program za održivi turizam Svjetske turističke organizacije-UNWTO, a koji će se provoditi u suradnji s vladama, destinacijama i turističkim kompanijama kako bi se reducirao utjecaj turizma na okoliš, što je i za Hrvatsku važna pretpostavka vođenja buduće turističke politike.

“Boravak u Madridu koristimo i za razmjenu iskustva u vođenju politika održivog razvoja, koje su i okosnica hrvatskog predsjedanja Vijećem EU-a u sferi turizma. Iskustva i primjeri dobre prakse koje smo razmijenili prilikom susreta s vodećim turističkim autoritetima i dužnosnicima bit će od velike koristi i za izradu nove nacionalne strategije razvoja turizma, koja će se temeljiti na kvaliteti te odgovornom i održivom poslovanju, uz upotrebu modernih tehnologija kao kreativnih rješenja za budućnost”, istaknuo je Cappelli.

Iz HTZ-a dodaju i da Španjolci u strane zemlje najčešće putuju avionom te da se iz godine u godinu poboljšava i direktna zrakoplovna povezanost Španjolske s Hrvatskom, posebice u ljetnom redu letenja.

Nagrada Postirama na Braču

U sklopu sajma FITUR dodijeljene su i nagrade “Creative Tourism Network”, među kojima je onu za kreativno događanje godine osvojilo Svjetsko prvenstvo u branju maslina u općini Postira na otoku Braču, koje je održano u listopadu prošle godine.

“Creative Tourism Network je međunarodna neprofitna organizacija koja se specijalizirala za razvoj kreativnog turizma, a njihov stručni žiri je među 160 prijava i događanja odlučio da je upravo Svjetsko prvenstvo u branju maslina najkreativnije i prvo događanje takve vrste u svijetu. Objasnili su i da se kroz to na inovativan i kreativan način čuva stoljetna tradicija toga kraja te približava domaćem stanovništvu i turistima. Manifestacija je pokrenuta s ciljem promocije hrvatskog tradicijskog običaja branja maslina, ali i upoznavanja tradicije drugih mediteranskih zemalja”, prenose iz HTZ-a.

Važnost FITUR-a i za suradnju s južnoameričkim tržištima

Hrvatski predstavnici na sajmu FITUR ističu kako je taj sajam važan za predstavljanje i susrete sa španjolskim partnerima, kao i zbog suradnje s predstavnicima južnoameričkih tržišta odnosno agencija.

“Između 70 i 80 posto poslovanja naše agencije vezano je za hispano tržište, u kojem je Španjolska najveće i s kojeg svake godine imamo rast dolazaka turista u Hrvatsku. Važnu ulogu u tome imaju izravni letovi”, kaže Jelena Babić, iz agencije Abacus Tours, koja se također predstavlja na FITUR-u. Dobrim potezom ocjenjuje i najavljeno otvaranje HTZ-ovog ureda u Madridu jer ih za to često pitaju i partneri. (H)

You may also read!

Gari Capelli

U turizmu za sada bez minusa, ali uz blago zaustavljanje bukinga

U hrvatskom turizmu za sada ne osjećamo minuse zbog koronavirusa, ali je buking blago zaustavljen, što je bilo normalno

Read More...
atlantic

Atlantic Grupa lani povećala neto dobit za 60 posto

Atlantic Grupa je u 2019. ostvarila prihod od prodaje u iznosu od 5,43 milijarde kuna, što je 3,4 posto

Read More...
adris

Neto dobit Adris grupe 506 milijuna kuna

Adris grupa je u 2019. godini ostvarila neto dobit od 506 milijuna kuna, što je 13,4 posto više nego

Read More...

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Mobile Sliding Menu

Opći uvjeti korištenja

Suvremena.hr © Copyright | Đina usluge d.o.o.