Maloprodajni promet EU i Hrvatske raste bržom dinamikom od prošlogodišnje

In Trgovina na malo
mastercard

Prema podacima statističkog ureda Eurostat, u kolovozu 2019. godine maloprodajni je promet EU (obuhvaća poduzetnike kojima je pretežita djelatnost registrirana u odjeljku G47 – trgovina na malo, osim trgovine motornim vozilima i motociklima) realno bio, prema kalendarski prilagođenim podacima, 2,5% (u Hrvatskoj 0,4%) veći u odnosu na isti mjesec 2018. godine. Spomenutim je rastom prometa na razini EU nastavljen uzlazni trend, koji kontinuirano traje od srpnja 2013. godine.

U Hrvatskoj se od rujna 2014. godine bilježi diskontinuirani trend realnoga rasta prometa u trgovini na malo, tj. otad su zabilježena samo četiri pada i jedna stagnacija prometa. Pritom su tri od spomenuta četiri godišnja pada (ožujak 2015. -0,8%, lipanj 2016. -0,5%, studeni 2016. -0,2% i svibanj 2019. -1,3%) bila vrlo spore dinamike.

Višegodišnja uzlazna kretanja maloprodajnoga prometa EU djelomično su rezultat povoljnijega trenda na tržištu rada te kretanja pouzdanja potrošača. Naime, promatrano prema tromjesečjima, od četvrtoga se tromjesečja 2013. godine bilježi kontinuirani godišnji rast zaposlenosti. Pouzdanje potrošača na razini EU negativnoga je predznaka, što je uobičajen slučaj, odnosno nijednom nije bilo pozitivnoga predznaka (prema podacima koji su dostupni od 1985. godine).

Ipak, od travnja 2013. godine do veljače 2016. godine bilježio se kontinuirani trend godišnjeg povećanja pouzdanja potrošača. Od kolovoza 2018. godine bilježi se kontinuirano godišnje smanjenje pouzdanja potrošača, pri čemu se najizraženija smanjenja bilježe kod ocjene potrošača kada je u pitanju općenita gospodarska situacija u posljednjih i budućih 12 mjeseci, što očito nije imalo toliki utjecaj na potrošnju da bi zaustavilo spomenuti uzlazni trend potrošnje u maloprodaji.

Promatrano po zemljama EU (podaci za Grčku, Cipar i Nizozemsku nisu dostupni), godišnji je rast prometa u ovogodišnjem kolovozu na razini EU rezultat povećanja u gotovo svim zemalja EU, izuzev u Slovačkoj (-3%), gdje je zabilježen pad.

U prvih je osam mjeseci 2019. godine maloprodajni promet EU u prosjeku bio, prema kalendarski prilagođenim podacima, realno 2,7% (u istom razdoblju 2018. godine 2,3%) veći u odnosu na isto razdoblje 2018. godine, odnosno 11,4% veći u odnosu na isto razdoblje 2008. godine. Povoljnija kretanja maloprodajnoga prometa bilježe i hrvatski poduzetnici kojima je trgovina na malo pretežita djelatnost, odnosno u prvih je osam mjeseci 2019. godine realan maloprodajni promet u prosjeku bio, prema kalendarski prilagođenim podacima, 5% veći u odnosu na isto razdoblje lani (kada je rast iznosio 3,6%).

Razina tog prometa u prosjeku je 3,4% veća u odnosu na isto razdoblje 2008. godine. Da bi ova godina završila većom razinom prometa od one iz 2008. godine, dinamika rasta realnoga prometa na razini cijele godine mora iznositi najmanje 1,5%, a s obzirom na to da trenutna dinamika kumulativnoga rasta iznosi 5%, vrlo je izvjesno da će ovo biti prva godina koja će razinom realnoga prometa poduzetnika kojima je trgovina na malo pretežita djelatnost biti veća od one iz 2008. godine.

You may also read!

HTZ promovira nautički turizam na devet europskih tržišta

HTZ promovira nautički turizam na devet europskih tržišta

Hrvatska turistička zajednica (HTZ) počela je kampanju za nautički turizam koju će provoditi do kraja godine na devet europskih

Read More...
JYSK

JYSK u Hrvatskoj ostvario 535,4 milijuna kuna prometa

Maloprodajni lanac JYSK u Hrvatskoj je u svojoj fiskalnoj godini, koja traje od 1. rujna 2018. do 31. kolovoza

Read More...
Spoj hrvatske kulture i turizma sve atraktivniji svjetskom tržištu

Spoj hrvatske kulture i turizma sve atraktivniji svjetskom tržištu

„Međuresorno povezivanje i komunikacija preduvjet su za uspješan spoj kulture i turizma. Napori oko Akcijskog plana za razvoj kulturnog

Read More...

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Mobile Sliding Menu

Opći uvjeti korištenja

Suvremena.hr © Copyright | Đina usluge d.o.o.