2016. godina rekordna po prodaji Podravkinih proizvoda na ruskom tržištu
Podravka, vodeća hrvatska prehrambena kompanija obilježava 50 godina poslovanja na velikom tržištu Rusije. Povijest i rezultate poslovanja Podravke na ruskom tržištu, na konferenciji za medije održanoj danas u Moskvi, predstavili su Zvonimir Mršić, predsjednik Uprave Podravke, članica Uprave Olivija Jakupec, zatim potpredsjednik Podravke za Regiju Rusija i CIS, Damir Perlok, direktorica predstavništva Podravke za tržište Rusije Marijana Mihalić-Balog te Jakov Despot, direktor Hrvatske gospodarske komore u Rusiji.
1967. godine, u okviru dogovora razmjene između tadašnjeg SSSR-a i Jugoslavije, na rusko su tržište „zakoračili“ Vegeta, Podravka pileća juha s rezancima i goveđa juha s rezancima te vrlo brzo stekli povjerenje među potrošačima. Ovim su se proizvodima uskoro pridružile i ostale juhe u vrećici, juhe u kocki, dječja hrana, ajvar, proizvodi na bazi rajčice, smrznuto povrće, paštete itd. Danas su Podravkini proizvodi dostupni širom Ruske federacije – od Kalinjingrada do Dalekog istoka
Regija Rusija, ZND i Baltik, u 9 mjeseci 2016. godine ostvarili su najveći rast unutar Podravka Grupe. Ukupna prodaja Podravke (hrana i lijekovi) na ruskom tržištu u ovom periodu iznose 23,5 milijuna Eura, što je rast 55,2 posto u odnosu na godinu ranije. Podravka je tijekom 2016. godine prodala više od 30 milijuna komada svojih proizvoda na tržištu Rusije.
„Tijekom posljednjih 5 godina imamo kontinuirani trend rasta koji je najviše došao do izražaja s osnivanjem vlastitog poduzeća u 2014. godini kada smo počeli potpisivati direktne ugovore s maloprodajnim lancima i distributerima, što nam je omogućilo i širenje asortimana i penetraciju u sve dijelove Ruske federacije. Sukladno tome, od 2014. godine udvostručili smo rast na ruskom tržištu unatoč sankcijama, devalvaciji rublje i drugim nepovoljnim okolnostima.“ – izjavio je Damir Perlok, potpredsjednik Podravke za Regiju Rusija i CIS.
Podravka je lider na ruskom tržištu u dijelu univerzalnih začina i juha u vrećici za kuhanje te predvodnik trendova u stvaranju prehrambenih proizvoda. Ovisno o kategoriji i vrsti proizvoda, Podravka je među 3 vodeće kompanije u odnosu na konkurenciju. U segmentu univerzalnih začina Podravka je drugi proizvođaču količinskom i vrijednosnom smislu, s tržišnim udjelom od 15% vrijednosno (Izvor: Nielesen kolovoz 2015./rujan 2016).
Predsjednik Uprave Podravke, Zvonimir Mršić govorio je o daljnjim planovima i ambicijama, kako za rusko tržište tako i globalno.
„Planovi za budućnost precizno su zacrtani. Cilj Podravke je u narednih 5 godina rasti na međunarodnim tržištima, kako organski tako i kroz strateška partnerstva sa lokalnim kompanijama na tržištu. Rusiju gledamo kao glavno tržišta za daljnji rast i razvoj koristeći oba modela, a očekujemo dvoznamenkaste stope rasta. Rusko tržište je postalo prvo Podravkino izvozno tržište još daleke 1967. Od tada se puno toga promijenilo no u globalnoj strategiji kompanije – rusko tržište je vodeće u smislu rasta i mogućnosti razvoja.“- zaključio je Zvonimir Mršić predsjednik Uprave Podravke.
Podravka danas izvozi u više od 60 zemalja, ima 15 vlastitih kompanija na različitim tržištima, 12 filijala, vlastitu distribuciju u 9 zemalja i 17 pogodna za proizvodnju u 4 zemlje. Sveukupno zapošljava 6200 ljudi, dok je u kompaniji Podravka Rusija trenutno zaposleno 27 djelatnika.