Grupa Podravka u protekloj godini ostvarila najbolji rezultat u dugogodišnjoj povijesti

In Tvrtke i tržišta
Podravka

Nadzorni odbor Podravke d.d. potvrdio je nerevidirane rezultate poslovanja Grupe Podravka za 2018. godinu te izrazio veliko zadovoljstvo ostvarenjem pozitivnih trendova poslovanja na svim razinama. Riječ je o najboljem rezultatu u sedamdesetogodišnjoj Podravkinoj povijesti, a valja istaknuti kako je navedeno ostvarenje rezultat organskog rasta prodaje uz istovremenu kontrolu operativnih troškova poslovanja što dodatno potvrđuje uspješnost poslovanja Grupe Podravka za proteklu godinu.

„Nova vizija Podravke koja je započela promjenom organizacije i formiranjem poslovnih programa u potpunosti je ispunila očekivanja poslovne 2018. godine. Koncentracijom na naša tradicionalna tržišta i bržom dinamikom inovacijskih ciklusa na ključnim brendovima i kategorijama donijeli su nam najbolji operativni rezultat u dugogodišnjoj povijesti. Danas sa sigurnošću možemo ustvrditi kako se Podravka u ključnim parametrima poslovanja može u potpunosti uspoređivati s kompanijama s internacionalnih tržišta.“ – istaknuo je Marin Pucar, predsjednik Uprave Podravke prilikom objave rezultata poslovanja za proteklu godinu.

Neto dobit Grupe Podravka u protekloj godini iznosila je 205,7 milijuna kuna što predstavlja vrlo značajan rast u odnosu na godinu ranije kada je ostvareno 18,2 milijuna kuna.

Prihodi od prodaje Grupe Podravka iznosili su 4.232,1 milijuna kuna što predstavlja rast od gotovo 3 posto u odnosu na godinu ranije dok bi bez utjecaja tečajnih razlika prihodi bili procijenjeno viši za 4,2 posto. Uslijed snažnijih prodajno – marketinških aktivnosti, inovacija proizvodnog portfelja te širenja distribucije pojedinih kategorija na određenim tržištima, snažan rast prihoda od prodaje ostvaren je u oba segmenta poslovanja, i Prehrani i Farmaceutici, u ukupnom iznosu od 121 milijun kuna.

Segment Prehrane ostvario je 3.335,3 milijuna kuna prihoda od prodaje što predstavlja povećanje od 2,8 posto odnosno 91,6 milijuna kuna u odnosu na godinu ranije dok bi bez utjecaja tečajnih razlika prihodi procijenjeno bili viši 3,6 posto. U okviru navedenog segmenta gotovo svi poslovni programi ostvarili su rast prihoda od prodaje te je ostvaren rast vlastitih brendova za 3,6 posto odnosno 106,2 milijuna kuna. Najveći rast od 8,7 posto ostvario je poslovni program Dječja hrana, slastice i snack dok je poslovni program Žito i Lagris zabilježio rast prihoda od 5,7 posto, poslovni program Riba 3,3 posto te poslovni program Kulinarstvo 1,5 posto u odnosu na godinu ranije.

Drugi segment Grupe Podravka, Farmaceutika, ostvarila je 896,9 milijuna kuna prihoda od prodaje što predstavlja rast od 3,4 posto odnosno 29,4 milijuna kuna u odnosu na godinu ranije dok bi bez utjecaja tečajnih razlika prihodi procijenjeno bili viši 6,4 posto. Vlastiti brendovi Farmaceutike ostvarili su rast od 2,5 posto, ponajviše uslijed nastavka trenda rasta potražnje na tržištu Rusije te širenja distribucije na tržištima regije Centralna Europa. Kod najznačajnije kategorije Lijekovi na recept zabilježen je porast prihoda od prodaje u iznosu od 2,1 posto dok je Bezreceptni program ostvario rast prihoda od prodaje u iznosu od 5,4 posto.

Kada je riječ o ostvarenju prihoda od prodaje Grupe Podravka po regijama, vrijedi naglasiti kako je ostvaren rast u svim regijama, a najveći rast prihoda u iznosu od 71,5 milijuna kuna zabilježila je Adria regija. Značajan rast prihoda od od prodaje u iznosu od 30,2 milijuna kuna zabilježen je u regiji Centralna Europa dok je regija Zapadna Europa i prekooceanske zemlje ostvarila rast od 13 milijuna kuna, a regija Istočna Europa 5,6 milijuna kuna.

Kada je pak riječ o cijeni dionica Podravke, u 2018. godini cijena dionica Podravke ostvarila je rast od 38,9 posto, dok su pritom domaći dionički indeksi Crobex i Crobex10 pojedinačno pali 5,1 i 5,6 posto.

Vrijedi istaknuti kako je Grupa Podravka u 2018. godini smanjila ukupnu zaduženost za 303,7 milijuna kuna.

You may also read!

Tonći Glavina

Hotelski sektor ulazi u sljedeću sezonu s optimizmom, a za jačanje konkurentnosti ključno je potaknuti veća ulaganja u nove kapacitete koja osiguravaju veću dodanu vrijednost i održivost hrvatskog turizma

Hotelski sektor izuzetno je zadovoljan ostvarenim rezultatima ove turističke godine i visokom popunjenošću te optimistično gleda na sljedeću sezonu,

Read More...
Od izvora do mora 2024_Ranko Šuvar CROPIX_3

Obilježen završetak ovogodišnjeg izdanja projekta ‘Od izvora do mora’

Simboličnom sadnjom na lokaciji Turističko-edukativni centar Novo Čiče u Velikoj Gorici, obilježen je završetak ovogodišnjeg izdanja projekta Od izvora

Read More...
Svega oko 15 posto hrvatskih tvrtki izvozi, ali one zapošljavaju 51posto privatnog sektora

Svega oko 15 posto hrvatskih tvrtki izvozi, ali one zapošljavaju 51 posto privatnog sektora

U Hrvatskoj samo oko 15 posto poduzeća izvozi, a istovremeno ta baza poduzeća zapošljava više od polovice svih radnika

Read More...

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Mobile Sliding Menu

Opći uvjeti korištenja

Suvremena.hr © Copyright | h1 design