U ovih nekoliko dana, pod krovom i okriljem Jadranskog sajma u Budvi, održavaju se čak četiri sajamske manifestacije: 43. Sajam hrane, 26. Međunarodna turistička berza i sajam turizma, opreme za hotelijerstvo, i ugostiteljstvo METUBES, 22. Sajam ekologije i 35 sajam nautike, a svečano otvaranje je bilo upravo danas.
Na svečanom otvaranju govorili su:
Direktor Jadranskg sajma doc. dr. Rajko Bujković posebno je pozdravio diplomatske predstavnike i predstavnike medija: „I ovom prilikom želim istaći činjenicu da Jadranski sajam upravo realizira pedesetu sajamsku sezonu. Dakle naredne, 2018. godine, bit će prilika da obilježimo pedeset godina uspješno i profesioalno organizirane sajamske djelatnosti u Budvi i u Crnoj Gori.
Program sajamske manifestacije i aktivnosti koje prate tu manifestaciju svjedoče o utjecajima koje proizvode. Svakako, da postoji sveobuhvatna i jednistvena dugoročna strategija internacionalizacije poslovanja kompanija u Crnoj Gori, ti efekti bi bili značajno veći.
Ovogodišnja sajamska manifestacija okupila 150 izlagača i ja upravo želim da im poželim pun uspjeh i dobre poslovne rezultate“ – kazao je direktor Bujković.
Potpredsjednik općine Budva Veselin Marković poželio je da sve četiri međunarodne sajamske manifestacije budu uspješne, koje su uklopljene na pravi načini koje su dobar uvod u turističku sezonu 2017. u Budvi.
„Općina Budva je davno, prije skoro 50 godina, prepoznala značaj sajamskih manifestacija u jednom gradu kao što je Budva i evo već 50 godina se uspješno realiziraju sajamske priredbe u Budvi.
Općina Budva je, takođe, u novim vremenima i okolnostima prepoznala mogućnost da zajedno s Jadranskim sajmom u Budvi formira novo poduzeće koje će, nadamo se, u budućnosti još više podići značaj i uspješnost sajamskih manifestacija u našem gradu“.
Potpredsjednik Marković zahvalio se svim izlagačima koji su Budvu prepoznali kao grad u kojem se isplati promovirati svoje proizvode i poželio im sreću u radu.
„Mađarskoj poljoprivredi i prehrambenoj industriji predstavlja izuzetnu čast da naša država i ove godine učestvuje na 43. Sajmu hrane u Budvi“ kazao je ambasador Mađarske u Crnoj Gori nj.e. Krizstian Poša, a posebnu zahvalnost izrazio je domaćinu – Jadranskom sajmu u Budvi, na predanom radu, bez kojeg ovaj sajam sigurno ne bi bio jedan od
najbolje organiziranih sličnih događaja u Crnoj Gori i šire.
„Takođe želim da se zahvalim Mađarskoj nacionalnoj trgovinskoj kući, jer ćе zahvaljujući njenoj podršci, ove godine posjetitelji na mađarskom nacionalnom standu imati priliku da upoznaju proizvode i usluge 11 mađarskih poduzeća iz različitih oblasti prehrambene industrije.
Odlični rezultati koje је mađarska poljoprivreda postigla u prošloj godini, mogu dati dodatni poticaj razvijanju naših ekonomskih i privrednih odnosa sa državama Zapadnog Balkana.
Osim stručnosti i rada poljoprivrednika, povoljnih prirodnih uvjeta, značajan doprinos ovim rezultatima su dala i moderna tehnološka rješenja, odnosno pravni i administrativni ambijent. Sa ponosom možemo reći da se mađarski agrar trenutno nalazi među najbrže razvijajućim роlјoprivredama Europske Unije“ – kazao je ambasador Mađarske, i istakao da su izmedu crnogorskih i mađarskih poduzeća započeli brojni kontakti i izrazio nadu da ćе Sajam hrane u Budvi, odnosno stručni programi organizirani na njegovoj margini, dati dodatni poticaj ovoj suradnji.
„Medutim svakako želim da pomenem da Vlada Mađarske kontinuirano pruža stručnu podršku Crnoj Gori u oblasti poljoprivrede, ali također i na polju euro-atlantske integracije.Koristim priliku da vam dam pozivnicu za Mađarsku. Naime našim sadašnjim i budućim partnerima odličnu priliku za upoznavanjе mađarskog agrara i prehrambenih proizvoda pruža 78. po redu Sajam poljoprivrede i prehrambene industrije (4МЕК), koj i se između 19. i 24. rujna 2017. godine organizira u Budimpešti. Prvog dana Sajma održavaju se različiti stručni forumi i susret privrednika. Rado vas očekujemo, bilo kao izlagače, bilo kao posjetitelje“ kazao je nj.e. Krizstian Poša i zaželio učesnicima da, za vrijeme trajanja ova četiri Sajma, imaju uspješne pregovore i sklope nove poslove, a posjetiocima da tokom razgledanja Sajma upoznaju nove proizvode i steknu korisne informacije.
Ambasadorica Republike Češke u Beogradu nj.e. Ivana Hlavsova izrazila je radost i zadovoljstvo mogućnošću da bude na Jadranskom sajmu u Budvi, kao i time što Republika Češka opet učestvuje u formi štandova na Sajmu hrane.
„Mi smo prisutni dva puta godišnje i na sajmovima energetike i ekologije i naše prisustvo je najbolji dokaz intenziteta i odlične razine privredne suradnje Češke Republike i Crne Gore. Danas imamo 7 izlagača u okviru Sajma hrane i želim im puno uspjeha u sklapanja novih poslova.”
Želju da pozdravi prisutne izrazio je i ambasador Bugarske u Crnoj Gori nj.e. Mladen Čevenjakov. On je kratko ali srdačno pozdravio otvaranje ova četiri sajma, i poželio uspješne ugovore i sve najbolje.
Generalna direktorica za turistički razvoj i standarde u Ministarstvu održivog razvoja i turizma Olivera Brajović na svečanom otvaranju je kazala da brojke i ostvareni rezultati ukazuju da se Crna Gora nalazi na dobrom putu.
“Crna Gora, turistička destinacija, svake godine privlači sve veći interes, a vjerujem da ćе se takav pozitivan trend nastaviti i u budućnosti. Prošle godine oborili smo mnoge rekorde, našu zemlju je posjetilo više od 1,8 milijuna turista, koji su ostvarili preko 11 milijuna naćenja, dok su prihodi od turizma za prethodnu godinu iznosili 870 milijuna eura. Prema najavama i bukingu za ovu godinu očekujemo još bolje rezultate nego 2016. godinе.
Godinama unazad jedna smo od vodećih destinacija po projekcijama WTC-a, a nastavlja se niz osvojenih brojnih priznanja.”
Predsjednik Provredne komore Crne Gore Velimir Mijušković izrazio je uvjerenje da će, pored poznatih izlagača iz Crne Gore i inozemstva, kao i brojnih građana, Sajam okupiti i aktere državne politike i upravljanja resursima – predstavnike vlada, privrednih komora i ostalih poslovnih asocijacija.
„Otvaranje današnih događaja na Jadranskom sajmu, odnosi se na veoma značajne oblasti razvoja crnogorske ekonomije, koje ne bi trebali gledati izolirano, već kao komponente komplementarne cjeline, koje sinergijski doprinose prepoznatljivosti Crne Gore kako kao turističke destinacije, tako i kao pogodnog mjesta za investiranje.
Hrana – segment ukupne baštine i tradicionalnih vrijednosti, sve više je i jedan od ključnih faktora turističke ponude i vrlo značajan dio nacionalnog brenda i predstavlja svojevrsnu interakciju izdašnih resursa i raskošne prirode, kao i ljudske kreativnosti, čime sve više postaje moćno obilježje svake zemlje.
Turizam, kroz afirmaciju nacionalne kuhinje i specifičnih crnogorskih proizvoda, postaje snažan generator razvoja poljoprivrede. Crnogorski visokokvalitetni tradicionalni proizvodi upotpunjuju turističku ponudu, a povezivanje poljoprivrede i turizma ogleda se i u razvoju agro turizma, naročito u sjevernom dijelu Crne Gore. Na ovaj način stvaramo materijalno-ekonomske pretpostavke za brži privredni razvoj i podizanje kvaliteta života.
Ekologija i zaštita životne sredine, teme su od važnosti za sveukupni razvoj crnogorske destinacije, posebno u svijetlu sve bližeg okončanja uspješnih integracijskih procesa.
Podizanje ekološke svijesti stanovništva i održavanje čistoće, naročito turističkih lokacija, dio je danas izuzetno potrebnog „estetskog patriotizma”, odnosno pozitivnih impresija koje turisti sa sobom nose nakon boravka u našoj zemlji.
Budući da komplementarnost privrednih grana nautike i turizma doživljava veliki napredak na regionalnom tržištu, posebno pozdravljam odluku organizatora za paralelno održavanje ova dva sajma.”
Crna Gora, kao Mediteranska zemlja, zauzima sve značajnije mjesto na mapi nautičkog turizma južne Europe, postajući mnogo poznatijim destinacijama konkurent vrijedan poštovanja, čemu pridonose vrijedne investicije u razvoj nautičkih kapaciteta, izgradnja luksuznih marina: Porto Montenegro, Porto Novi, Luštica Bej i druge, a i vodeća uloga Luke Kotor kao destinacije za kruzere.
Privredna komora Crne Gore navedenim temama posvećuje dužnu pažnju, kroz afirmaciju kvalitetnh domaćih proizvoda kroz projekat Dobro iz Crne Gore, kao i kroz organiziranje tematskih događaja u funkciji privrednog razvoja i uspješnog nacionalnog brendiranja.
Sajamske manifestacije nisu samo prilika za promociju vaših proizvoda, već mogu rezultirati dugoročnim partnerstvima. U uvjetima oštre konkurencije, narastajućeg europskog i svjetskog tržišta, put za ostvarivanje napretka je suradnja, udruživanje i razmjena iskustava i znanja“ – kazao je Mijušković.
Učesnicima sajamskih manifestacija poželio je uspjeh u radu, a Upravi Sajma čestitao na organizaciji ovako zahtjevnog i značajnog događaja.