Cijene nafte porasle treći tjedan zaredom

In Financije i gospodarstvo
nafta

Na svjetskim su tržištima cijene nafte porasle i prošloga tjedna, trećega zaredom, jer se očekuje da će s oporavkom gospodarstava od koronakrize ojačati potražnja za ‘crnim zlatom’.

Na londonskom je tržištu cijena barela prošloga tjedna porasla 0,6 posto, na 68,70 dolara, dok je na američkom tržištu barel poskupio 0,7 posto, na 65,37 dolara.

Podršku cijenama pružile su procjene o jačanju potražnje, s obzirom da se najveća svjetska gospodarstva oporavljaju od koronakrize, a aktivnosti postupno normaliziraju.

Tako je prošloga tjedna Međunarodna agencija za energiju (IEA) poručila da će potražnja za naftom premašiti proizvodnju najvećih proizvođača.

“Očekivani rast ponude do kraja ove godine nije ni blizu naše procjene znatno veće potražnje nakon drugog tromjesečja”, priopćila je IEA.

I Organizacija zemalja-izvoznica nafte (OPEC) ističe snažan oporavak potražnje u ovoj godini, predviđajući da će rast u Kini i SAD-u premašiti utjecaj krize zbog koronavirusa u Indiji.

“Očekivanje da će se gospodarstvo i potražnja brzo oporaviti pomoglo je cijeni na londonskom tržištu”, rekao je analitičar Commerzbanke Carsten Fritsch.

Prepreku snažnijem rastu cijena predstavlja, pak, zdravstvena kriza u Indiji, trećem najvećem potrošaču nafte u svijetu, gdje se bilježe rekordne brojke novih slučajeva zaraženih i umrlih od koronavirusa.

Trgovci su prošloga tjedna pratili i obnovu rada cjevovoda Colonial Pipelinea u SAD-u nakon hakerskog napada prethodnoga vikenda.

Colonial Pipeline objavio je u petak da je ponovno pokrenuo cijeli sustav cjevovoda i počeo s isporukama na svim tržištima. (H)

You may also read!

BUSINESSEUROPE PORUKA: „EU mora biti ujedinjena u jačanju svoje globalne pozicije“

BUSINESSEUROPE PORUKA: „EU mora biti ujedinjena u jačanju svoje globalne pozicije“

Predsjednici i glavni direktori poslodavačkih organizacija članica BusinessEurope-a okupili su se u Nikoziji u organizaciji ciparskog člana federacije –

Read More...
Najveći svjetski stručnjaci na konferenciji Prodajnog Mindseta Sales4Future: Autentičnost je ključ uspješne prodaje

Najveći svjetski stručnjaci na konferenciji Prodajnog Mindseta Sales4Future: Autentičnost je ključ uspješne prodaje

Nakon uspjeha konferencije „The Wolf Strikes Again”, Prodajni Mindset ponovno je oduševio više stotina posjetitelja, ovaj put s novom

Read More...
mitreski

HGK istraživanje o potrošačkim navikama: Cijena ostaje ključna, raste online trgovina

Hrvatski potrošači pri odabiru i kupovini prehrambenih proizvoda i dalje najviše vrednuju cijenu, promotivne ponude te sirovinski sastav proizvoda,

Read More...

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Mobile Sliding Menu

Opći uvjeti korištenja

Suvremena.hr © Copyright | h1 design