U komercijalnom smještaju u prva četiri mjeseca boravilo je 1,5 milijuna turista, koji su ostvarili 4,4 milijuna noćenja, što je za 184 i 190 posto više nego u istom lanjskom razdoblju, čemu su pridonijeli veliki porasti dolazaka i noćenja turista od po 279 posto samo u travnju, podaci su Državnog zavoda za statistiku (DZS).
S brojem turista i noćenja u četiri mjeseca ove godine komercijalni smještaj je zabilježio, kako navode iz DZS-a, milijun turista i gotovo 3 milijuna noćenja više nego u istim mjesecima 2021. godine.
Domaćih je turista pritom bilo 524 tisuće, a ostvarili su 1,2 milijuna noćenja, što je za 43,8 i 46 posto više nego u lanjska četiri mjeseca.
Osjetne postotne poraste statistika registrira kod stanih turista, kojih je u prva četiri mjeseca došlo nešto više od milijun, što je za čak 468,7 posto više nego u istom razdoblju lani, a s gotovo 3,3 milijuna noćenja u plusu su od 448 posto.
Među stranim noćenjima u četiri mjeseca u komercijalnom smještaju najviše su ostvarili Nijemci, Slovenci, Austrijanci te turisti iz UK, Italije i SAD-a.
Samo u travnju, turista je u taj smještaj došlo 832,7 tisuće ili 279,1 posto više nego u istom mjesecu prošle godine, dok je 2,5 milijuna noćenja porast od 278 posto.
Domaćih turista bilo je u travnju 191 tisuća ili 57,3 posto više, a njihovih noćenja 428 tisuća ili 57,2 posto više.
Stranih turista je došlo 642 tisuće ili čak 553 posto više nego u travnju 2021. godine, a ostvarenih 2,1 milijun noćenja je porast za 430 posto.
Najviše stranih noćenja u travnju ili 21 posto od ukupnih stranih ostvarili su turisti iz Njemačke, a slijede Slovenci te turisti iz Austrije, UK, Italije, Francuske i SAD-a, pri čemu je sa svih tih tržišta ostvaren porast i dolazaka i noćenja u odnosu na lanjski travanj.
Po vrstama komercijalnog smještaja, najviše noćenja u travnju bilo je u hotelima, 1,3 milijuna ili 51 posto od ukupnih, a što je i gotovo četiri puta više noćenja nego u hotelima u travnju 2021.
U odmaralištima i sličnim objektima za kraći odmor bilo je 30,7 posto od ukupnih noćenja, a u kampovima 18,3 posto, a svi su ti objekti imali veći fizički turistički promet nego lani. (H)