Potrošnja u maloprodaji porasla 17. mjesec zaredom

In Trgovina na malo
kupci-maloprodaja-shopp

U Hrvatskoj je u lipnju potrošnja u maloprodaji porasla 3,8 posto na godišnjoj razini, ojačavši već 17. mjesec zaredom, ali sporije nego mjesec dana prije.

Državni zavod za statistiku (DZS) objavio je u petak izvješće o prometu u trgovini na malo, a prema kalendarski prilagođenim podacima, potrošnja je u lipnju pala 1 posto u odnosu na prethodni mjesec, dok je u odnosu na lipanj prošle godine ojačala 3,8 posto.

Potrošnja na godišnjoj razini raste neprestano od veljače 2021. godine, već 17. mjesec zaredom, no u lipnju je rast bio sporiji nego u svibnju, kada je iznosio 4,3 posto.

„Na navedena kretanja upućivali su i podaci o fiskalnim računima, prema kojima se nominalna vrijednost prometa u trgovini na malo u lipnju povećala 16,3 posto godišnje, podržana zasigurno i povećanom turističkom potrošnjom. S druge strane, na usporavanje godišnje stope rasta upućivali su pokazatelji potrošačkog optimizma, koji su u lipnju zabilježili pogoršanje na mjesečnoj i godišnjoj razini”, navode analitičari Raiffeisenbank Austria (RBA) u osvrtu na izvješće DZS-a.

U lipnju je promet od trgovine na malo hranom, pićem i duhanskim proizvodima porastao 5,2 posto na godišnjoj razini, dok je promet od trgovine neprehrambenim proizvodima, osim trgovine motornim gorivima i mazivima, pao 0,3 posto, pokazuju podaci DZS-a.

U prvih šest mjeseci ove godine promet od trgovine na malo realno je porastao 3,4 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine.

Rast potrošnje u lipnju ukazuje na nastavak rasta gospodarstva u drugom tromjesečju

„Posljednji podaci zaokružili su statistiku ovog pokazatelja za drugo tromjesečje. Nakon rasta od 1,4 posto u prvom tromjesečju, realan promet u trgovini na malo u razdoblju od travnja do lipnja viši je za 5,1 posto u odnosu na isto razdoblje 2021. Stoga tijekom drugog tromjesečja možemo očekivati i razmjerno snažan doprinos osobne potrošnje gospodarskom rastu”, navode analitičari RBA.

U prvom je tromjesečju bruto domaći proizvod porastao 7 posto u odnosu na isto lanjsko razdoblje, što je bio četvrti kvartal zaredom kako se gospodarstvo oporavlja od koronakrize.

„Učinak baznog razdoblja i snažna neizvjesnost zbog geopolitičkih događanja zasigurno će usporiti dinamiku pozitivnih promjena u trgovačkoj djelatnosti. Na obuzdavanje potrošnje djeluje i visoka percepcija inflacije koja je pod snažnim utjecajem rasta cijena hrane i energije. S druge strane, po umjerenim stopama nastavit će se rast zaposlenosti i pad nezaposlenosti”, navode analitičari RBA.

Očekuju dobru turističku sezonu i dvoznamenkastu stopu rasta kako fizičkih, tako i financijskih pokazatelja, što će pozitivno utjecati na potrošnju.

„To će zasigurno doprinijeti očuvanju raspoloživog dohotka te tako utjecati u pozitivnom smjeru na maloprodajna kretanja”, zaključuje se u analizi RBA. (H)

You may also read!

Giving Friday 2024

Giving Friday: dm će donirati pet posto dnevnog prometa ostvarenog u petak 29. studenog

U petak 29. studenog dm će obilježiti Giving Friday, potpuno drugačiju verziju Crnog petka, povodom kojeg će donirati pet

Read More...
Predstavnici MMM

MMM Agramservis novi je izdavatelj mini obveznica

Privredna banka Zagreb (PBZ), dio Sektora inozemnih banaka (IBD) Intesa Sanpaolo Grupe, djelovala je kao jedini agent izdanja i

Read More...
Zaštita na radu investicija, a ne trošak

Zaštita na radu investicija, a ne trošak

Pod pokroviteljstvom Hrvatskog sabora - Odbora za rad, mirovinski sustav i socijalno partnerstvo, Ministarstva znanosti, obrazovanja i mladih i

Read More...

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Mobile Sliding Menu

Opći uvjeti korištenja

Suvremena.hr © Copyright | h1 design