Jedna od najpropulzivnijih hrvatskih trgovačkih kuća Pevex d.d. odlučila se okrenuti digitalnoj tranziciji i modernizirati svoje poslovanje.
To među ostalim znači i unaprjeđenje web stranice koja je, ustvari, prvi kontakt sa suvremenim kupcima koji nemaju mnogo vremena, već sve što ih zanima nastoje pronaći na internetu. Takvi kupci vole što brže i na što jednostavniji način pronaći artikl koji ih zanima, te se pritom informirati o novostima koje kompanija nudi. O novom web shopu te koji se sve benefiti nude kupcima, razgovarali smo s direktorom Sektora Internet prodaje i digitalne strategije Ivanom Jozićem.
Lansirali ste novi web shop i novi portal, te kupcima nudite različite popuste i mogućnosti. Imate li već povratne informacije kako su kupci prihvatili ove promjene?
Mi smo lansirali novi web shop 1. rujna i to je zaista novi web shop u pravom smislu riječi, od pozadinskih procesa, unaprjeđenja, do potpune promjene tehnologije u backendu. To znači da je došlo do promjene tih poslovnih logika, te do unaprjeđenja frontenda UX/UI, znači boljeg i unaprjeđenog korisničkog iskustva. Sve smo tu promijenili. I to sve do razine koja je jako važna i operativna, a to je unaprjeđena tražilica. Bolji su filteri, faceti, znači svi elementi pretrage po site-u. Veći je broj proizvoda na site-u i isto tako su modernije i bogatije prikazani proizvodi. Znači imamo više proizvoda koji su bolje prezentirani. To smo napravili kako bi se unaprijedio doživljaj web shopa. Naša Uprava i vlasnici upravo e-commerce shvaćaju ozbiljno kroz strateško opredjeljenje i to je neki put kojim smo odlučili krenuti s obzirom da je Pevex lider na tržištu. Zato smo se odlučili ozbiljno ‘uhvatiti u koštac’ s tim dijelom poslovanja. Kada je naša kampanja izašla 1. rujna ona je na jedan način brend awareness što znači da govorimo kako se kroz Pevexov web shop nudi bolje iskustvo kupovanja.
Kakvi su komentari kupaca?
Komentari kupaca su pozitivni, ali mi znamo da taj naš posao nije gotov. To se naziva on going development, odnosno, kontinuirani razvoj proizvoda. Web shop je kao trgovina ili kao neki drugi biznis što znači da se mora stalno razvijati. Kad je „dignut“ to ne znači da je posao gotov.
Koliko ste uložili u razvoj redizajna web shopa?
Teško je egzaktno govoriti o tome jer proces i dalje traje, a pod pojmom redizajna ljudi podrazumijevaju svašta. Neki misle da je to samo mala promjena dizajna, ali to nije tako. Mi smo promijenili SVE. Promijenili smo poveznice pa čak i tehnologiju na kojoj je radio do tada, tako da ne bih govorio o brojkama. Nama je bitnije da to ulaganje opravda za što su se utrošila sredstva. Koliko sada vidimo za prošlu i ovu poslovnu godinu, ulaganje ima poslovno opravdanje. Naši rezultati rastu i mi to možemo poslovno opravdati te možemo napraviti iskorak. Cilj je bio da s novom tehnologijom s web shopom napravimo dodatni iskorak na tržištu.
Kupcima su na raspolaganju kartice Klub vjernosti i Pevex partner program. Što one sve uključuju?
Pevex ima loyalty klub ili Klub vjernosti, a to je bila jedna od strateških Pevexovih pozicija. Taj klub ima više od 830.000 korisnika, a to je veliki broj koji dosad nismo imali na web shopu. Sad smo to aktivirali i to nam je strateški važno. Mi smo jedan od najvećih loyalty klubova u Hrvatskoj i strateški je bilo važno povezati taj klub s web shopom. Ujedno nam je strateška odrednica izgradnja omnichannel pristupa. To znači da kupac ima više mogućnosti. Nekad će mu biti jednostavnije kupiti putem interneta, nekada u trgovini gdje se može vidjeti proizvod, a nekad kroz tzv. hibridni način, što znači da će se platiti na webu, a otići će se po proizvod fizički u trgovinu ili će doći dostavom. Može se i otići u trgovački centar, pogledati proizvod, a onda ga poslati dostavom kući. Time se naši procesi stavljaju u drugi plan, a kupac ide naprijed. To je priča da kupac sam bira kroz koji kanal će kupiti neki proizvod.
Uz karticu Klub vjernosti imamo i drugu karticu Pevex Partner program koja je vezana uz R1 kupce i oni ostvaruju pogodnosti pri kupnji. Postoji termin „majstorska srijeda“ pa im se tada nudi određeni dodatni popust. Obje kartice su kartice lojalnosti koje daju pogodnosti. U Pevex Partner programu razredi su napravljeni prema potrošnji, odnosno prema volumenu pa prema tome kupci dobivaju određene benefite. Za dobivanje kartice je uvjet samo dostava podataka. Zapravo te kartice znače „mir i dobro jednima i drugima“ odnosno „vi nama dođite što češće, a mi ćemo vam dati određeni popust“.
Jeste li primijetili da je porastao interes za online kupovinu u odnosu na razdoblje prije koronavirusa?
Prvi takav skok i boom kada su se ti neki tradicionalni načini kupovine promijenili i kada su kompanije shvatile da je digital jako važan, dogodio se za vrijeme koronavirusa. Postoji vic o tome tko je najbolje digitalizirao Hrvatsku – neki CEO, CFO ili Covid, a odgovor je Covid. Znači, globalno smo sigurno tri do pet godina unazad u digitalnoj transformaciji, ali sigurno smo otišli naprijed tri do pet godina za online kupovinu za onu jednu godinu kada je bio Covid. Tada je Pevex shvatio veliki potencijal web shopa koji je i dotad solidno radio. Nakon Covida se pokazalo da je zapravo radio odlično, što je ponukalo da se osnuje poseban sektor. Kako je do tada to bio samo jedan manji dio retaila, taj sektor smo postavili kao jednu od strateških grana Pevexa. Tada je krenulo, a sada vodimo „paralelnu borbu“ na tržištu u tom digitalnom kanalu. No, treba nam sada barem dva do tri mjeseca kako bismo mogli izaći s nekim brojkama o posjećenosti i reći kakva je zapravo razliku u odnosu na prijašnje doba. No, moramo istaknuti da imamo ambiciozne ciljeve za ovu godinu.
Postoji i akcija Svaki tjedan Pevexovih 7. Prijašnjih godina je pobudila veliku pažnju kupaca. Je li to još uvijek tako?
To je tradicionalna Pevexova akcija, jedna od poznatih koja već dugo traje. Ona uključuje sedam izabranih proizvoda, a može biti i sedam kategorija, primjerice, svi štednjaci ili svi hladnjaci koji su na nekoj posebnoj akciji. Mi smo tvrtka koja nudi proizvode po sezonalnosti. Primjerice, odlično prodajemo u jesen zimske gume, a u proljeće program vrta i sporta. Sada će doći svjetsko nogometno prvenstvo u Kataru pa ćemo ponuditi televizore. Nema smisla neke stvari ponavljati, pa ih vežemo uz sezonalnost.
Na koji način ćete dodatno modernizirati web stranicu?
Generalno taj digitalni prozor ili nastavak našeg digitalnog Pevexa uključuje kontinuirani rad na Pevexovom shopu. To uključuje daljnji razvoj i jačanje kluba online kojeg smo sada aktivirali s redizajnom i u planu je skoro puštanje Pevex aplikacije. Idemo na sve kanale dostupne kupcima. I na kraju, na web shopu sve cijene su dvojno iskazane (u kunama i u eurima). Cijeli web shop smo prije izlaska 1. rujna radili na način da ima dvojne cijene. U cijelom tom procesu dvojno iskazivanje cijena nije nam predstavljalo neki problem, a otpočetka smo znali da to moramo napraviti.